VAstauksia vastauksia
hei hei hei, itsehan olen parturoitsija ja lahdin Hollantiin jatkokouluttamaan itseani tammikuussa joten voin yrittaa valaista paria asiaa..
Tuotteiden hinta erot kampaamoliikeiden ja marketeiden valilla johtuu lahinna siita etta kampaamoliikkeisiin lahtevat tuotteet ovat niin sanottua A-luokkaa. Eli tuhdimpaa tavaraa, marketeissa myytavia tuotteita on laimennettu ja hoitoaineisiin lisataan silikonia joka saa nayttamaan hiukset kiiltavilta ja tuntumaan paksummilta, mika todellisuudessa on haitaksi hiukselle, koska ajan myota tama silikoni muodostaa hiuksen ymparille "kalvon" joka esimerkiksi varjatessa voi aiheutta vari virheita koska peroksidi ei paase vaikuttamaan riittavan syvalle hiukseen.
Kauppojen vareissa on myos omat huonot puolensa. Jos lahden tekemaan uutta varia perussuomalaiseen paksuhkoon hiukseen kaytan 6% hapetetta, minka tarkoituksena on avata hiuksen "suomut", jotta vari paasee sisaan. Peroksidi valitaan aina aisakaskohtaisiesti riippuen hiuksen paksuudesta, rakenteesta ja harmaiden hiusten maarasta. hapetteita loytyy 1,9%-12% valilta. Kaupoista ostetut varit ovat yleensa 9% hapetteen sisaltavia, mika voi vahingoittaa ohuempaa hiusta pahasti.
Liikkeesa jossa mina tyoskentelen leikkuu maksaa 29€ olipa sitten kyseessa mies tai nainen. Hintaan sialtyy palvelu (=pesu,leikkaus,foonays,viimeistely), tuotteet, 5minuutin paahieronta ja kuuma pyyhe joka on erittain rentouttava ja samalla hoitoaine saadaan syvemmalle hiuksen sisalle. Lisaksi asiakkaat saavat kayttaa hierontatuolia vapaasti odotellessaan parturointiin paasya.
Yritys veloittaa jokaisesta tulosta 12% itselleen ja kampaajat maksavat palkan assistenteille ja Front desck managerille, joka huolehtii ajan varauksista, asiakkaan vastaanottamisesta ja yleisesta jarjestyksesta. Ja tietenkin Kampaaja maksaa kuukausittain vuokraa tuolista yritykselle. Joten yhdesta leikkuusta ei paljoa jaa kateen...
Itse olen toiminut assistenttina kurssin ohella ja elokuussa vuokraan oman tuolin..paivat ovat 11-12 tuntisia tunnin palkattomalla tauolla..ei hirvean hyvalta kuulosta mutta kampaamo on nelikerroksinen super glamour paikka. :ahem: saapas nahda miten kay...:eek!: