Mulle hiustenleikkuu on ollut aina arka juttu. Johtuen teini-iän vanhempien pakottamista "teurastuksista".
Sitten kun sain itse päättää hiustenleikkuistani ja löysin Hlinnasta parturin johon luottaa, kävin siellä -80 luvulta pitkälle -90 luvulle saakka, vaikka asustelin jo pk-seudulla.
Sitten kävin sekalaisisssa puliloissa mm. Nummelassa Hiuskolmiossa sekä Espoon keskuksessa "paikassa jonka nimeä en nyt muista".
Sitten löysin Espoon keskuksesta Pepe Åhmanilta luottoparturin jonka luona olen käynyt viimeiset 3-4 vuotta. Tosin nyt on työn alla uusi luottoparturi täältä mansesta. Eka kerta meni hyvin, toisesta jäi valittamista mutta kyllä se siitä lähtee. Tosin käyn tuolla Åhmannilla aina kun sopii Espoossa käyntien aikatauluun. Se on turvallinen kokemus kun voi istua tuoliin ja eikä tartte selittää mitään vaan parturi muistaa kuinka pitää leikata ja osaa itsekin ehdottaa uusia juttuja tarpeen mukaan.
Toisin kuin muut, mielestäni joku kymmenen minuutin leikkaus on kusetusta. Kyllä kunnon parturi käyttää aikaa pään kynimiseen.
Ohoh, tulipas pitkä juttu. Toimitan referaatin tarvittaessa.