Vanhentunu my ass
Toki kaikki mikä ei oo ihan uusinta mallia on vanhtenutta, jos menee silmät sinisenä kauppamiesten asettamaan lankaan, mutta tosiasia on kyllä se, että 6800 GT:llä (etenkin kun sen saa varsin näppärästi kellotettua Ultraksi) pärjää vielä pitkään. Niinkuin tuolla toisaalla jo mainitsin, mulla ei oikeastaan olis ollu minkäänmoista pakoittavaa syytä hankkia edes tuota, koska mun jo monen Essonbaarin asiantuntijan suussa kuolleeksi tuomittu 256 megainen 9600XT:kin pyörittää ihan jokaikisen ilmestyneen gamen 1280*1240 resoluutiolla sulavasti ja vielä ilman, että tarttis ruuvata detailjeja minimiin. Toki alkaa yskähdellä, jos väännän AA:n tappiin ja nostan detailjit parhaalle mahdolliselle tasolle (en tosin ole edes kokeillut), mutta silti aika kivasti ohjaimelta, jonka olis pitäny kyykähtää Doom kolmosen edessä jo minimidetailjit päällä, jos vaan olis menny uskomaan "asiantuntijoiden" mielipiteitä
Sama homma oli aikoinaan 4200ti:n kanssa. Siinä vaiheessa, kun mä vaihdoin sen tohon Radeoniin, pyöri kaikki vielä ihan kivasti, mutta joku mut kuitenkin sai vaatimaan ohjaimelta vielä pikkusen enemmän kuten nytkin kävi (sitäpaitti mulla oli ostaja 4200:le
). Mun kokemuksen perusteella ne erot kahden eri korttisukupolven välillä ovat huomattavasti pienemmät kuin miltä paperilla näyttää, mitään kvanttihyppyä tuskin on tälläkään kertaa tehty.
Kyllä tolla Obsun hankkimalla 6600 GT:lläkin pärjäis vielä loistavasti, mutta ne vaan tuppaa olemaan suurimmalta osalta 128 megaisia ja ne muutamat 256 megaiset versiot maksavat nekin jo yli 200 euroa, joten se hintaero rupee olemaan mun mielestä jo marginaalinen. Mulla vaan ei anna periaate periksi, että vaihtaisin 256 megaisesta kortista 128 megaiseen.
Mulla on tarkoitus pärjätä ton kortin kanssa about vuoden, sen jälkeen vois siirtyä 64 bittiin ja pci-e:hen ja myydä vanhat releet veke.