Juu, niinkuin Matxi jo totesi, vaihtaisin minäkin Neciin, joskin on sanottava, että sä pistät tohon koneeseen jo niin paljon rahaa kiinni, että ei siinä muutama kymppi enään missään tunnu
Ottaisin kuitenkin Necin, koska mulal on kokemusta jo kahdesta eri mallista ja kumpainenkin toimii loistavasti. Eli NEC ND-4550, joka tukee myös DVD-RAM:ia toisin kuin aikaisemmat NEC:it.
Mikä sulta puuttuu (mun mielestä siis!) on DVD-asema tuon kirjoittavan rinnalle. Ne ei paljoa maksa, mutta on kopointi sitten huomattavasti nopeempaa (avainsana: on the fly) ja miellyttävämpää. Vaikkapa Toshiba SD-M1912 tai jos välttämättä haluat Plextorin, niin Plextor PX-130A.
Monitoriksi suosittelisin Samsung SyncMaster 930BF. Kyseessä on pelikone, jolloin alhaisesta vasteajasta on iloa. 930BF:ssa tuo on 4ms, tuossa sun mallissas 8ms eli tuplat (ei sekään huono ole, mutta kun kerran samalla rahalla saa nopeampaa, niin miksei?). Tuota sun mallias ei meidän hinnanseurantasivuilta edes löydy, sen sijaan löytyy 960BF, jossa vasteaika on myöskin 4ms, ja näinollen myös suositeltava. Olisko tuo sun mallis jo vanha? 930BF maksaa täällä halvimmillaan vähän yli 360 euroa, 960BF:ää tarjoaa näköjään vain Amazon (olisko sitten tuokin vanha tai vaihtoehtoisesti aivan uusi? sori, en nyt jaksa tarkistaa, mutta saat varmasti itsekin selville) vähän yli 440 euroon.
Näppäimistöt ja hiiret ottaisin itse Logitechilta. Vaikkapa Logitech Cordless Desktop MX 5000 Laser tai halvempi Logitech Cordless Desktop MX 3100.
Kovalevyä sulla on mun mielestäni aivan liian vähän. Osta 250 tai 300 GB. 120 gigainen jää hetikohta pieneksi, nykypelit kun tarvitsevat paljon tilaa ja haluat sä sinne koneelles varmaan muutakin tallettaa. Jo se, että ostat polttavan DVD-aseman, tarkoittaa että tilaa olis hyvä olla ainakin tommoset 10 gigaa polttohommia silmälläpitäen. Itse hankkisin Seagate Barracuda 7200.8 joko 250 tai 300 gigaisena. Nuo tosin ovat "vain" sata levyjä, 7200.9 olisi jo sata 2 (niin SATA-levynhän sä tietysti ostat, etkä IDE:ä!), mutta sitä ei näköjään saa oikein fiksun kokoisena (160 Gb ja seuraava jo 500 GB
). Tai miten olis Western Digital Caviar SE 250GB SATA II tai vaihtoehtoisesti samasta SE16 malli 16 GB:n välimuistilla ja alle 130 eurolla?
Prossun kohdalla tekisin sen, että ostaisin sen ilman AMD:n tuuletilta ja asentaisin tuulettimeksi Zalman CNPS7700-Cu:n. On taatusti tehokkaampi ja hiljaisempi kuin mikään boxed-viritys. Et varmasti tule katumaan.
Jaa, tossa nyt mielipiteitä näin aluksi. Joku varmaan kertoo sulle, että vajaa satanen lisää ja saisit 7800 GT:n
Itse en tosin sijoittaisi noin paljoa näytönohjaimeen, mutta makuasia tietysti. En myöskään ihan välttämättä ostaisi Asuksen ohjainta, koska halvemmallakin saa. Ei niissä hirveitä eroja ole.
Muisti ja emo ovat ok.