OoPee
Nuori ikäisekseen
Kyllä mä tällä hetkellä taidan olla aavistuksen verran tuon 940B:n kannalla, mutta lopullista päätöstä en ole vielä tehnyt. Todennäköisesti on ihan sama kumman ostais, kummassakaan tapauksessa ei pettyis.
Oisko sen takia että se näyttää hyvältä siellä kaupan hyllyllä?OoPee sanoi:Onko mä jonkunlainen poikkeus vai onko muitakin, jotk aon aina ihmetelly, että miks helvetissä niin telkkareissa kuin monitorisskain on kaikissa tehdasasetuksisa aina jumalattoman kova kontrasti päällä? :doubtful:
Nojaa.. kai niille kauppiaille vois antaa ohjeet, että vetäkää kontrasti kaakkoon, kun pistätte näytille. Mutta mistä niistä tietää, voi kai se syy joku tuommoinenkin olla.Observer sanoi:Oisko sen takia että se näyttää hyvältä siellä kaupan hyllyllä?
Litteissä näytöissä on aika hankalaa saada työpöydän kooksi 1600x1200 mikä minulla on kotikoneellani (hyvä kuva 100 Hz). Ainakaan en ole vielä edullisemmissa (enkä duuninkaan) lätyissä törmännyt tällaiseen vaihtoehtoonOoPee sanoi:Yks asia mikä mua näissä litteissä näytöissä erityisesti miellyttää, on se että näissähän optimaalinen virkistystaajuus on 60Hz, kun taas röörimonitoreissa paras laatu tulee suurimmalla mahdollisella taajuudella (itse käytin 1280*1024 resoluutiolla sataa hertsiä). Nyt kuitenkin tunnetusti Windows XP vääntää pelit ja vastaavat väkisin 60Hz:n taajuudelle ellei a) sitä taajuutta erikseen pelistä muuksi säädä (useistahan ei edes pysty) tai b) käytä erillistä lisäohjelmaa (RivaTuner, CoolBits, Refresh Lock, etc.), jolla asetat jokaiselle resoluutiolle oman virkistystaajuutensa. Tämän joutuu tekemään jokaikinen kerta uusiksi, kun päivität näytönohjaimen ajurit. Eli siis jos omistat litteän näytön, pääset tuostakin kieltämättä turhauttavasta tappelusta eroon
1600x1200 kokoinen työpöytä ei välttämättä ole 19 tuumaisessa näytössä kovin ihanteellinen valinta, oli kyseessä sitten tft tai rööri. Jos tuon välttämättä haluaa, niin ostaa sitten 21-tuumaisen tft:n.Sam sanoi:Litteissä näytöissä on aika hankalaa saada työpöydän kooksi 1600x1200 mikä minulla on kotikoneellani (hyvä kuva 100 Hz). Ainakaan en ole vielä edullisemmissa (enkä duuninkaan) lätyissä törmännyt tällaiseen vaihtoehtoon
Eikä maksa paljon Asiallisia 21-tuumaisia putkia saa käytettynä kohtalaisen edullisesti. Uusien hintaa en olekaan seurannut. Mulla on muuten duunissa 19" lätyssä resoja vain 1280x1024. Mielestäni pikseleiden koko ei menisi liian pieneksi isommallakaan resoluutiolla.OoPee sanoi:1600x1200 kokoinen työpöytä ei välttämättä ole 19 tuumaisessa näytössä kovin ihanteellinen valinta, oli kyseessä sitten tft tai rööri. Jos tuon välttämättä haluaa, niin ostaa sitten 21-tuumaisen tft:n.
:ahem: :ahem: :ahem:OoPee sanoi:Näyttöön pätee niinkun kaikkiin muihinkin tuotteisiin. Kukin ostaa sellaisen tuotteen, johon katsoo parhaiten palvelevan omia tarpeitaan ja johon on varaa.
Eli 52" TFT kera 4000:3000 resoluution. :ahem:OoPee sanoi:Näyttöön pätee niinkun kaikkiin muihinkin tuotteisiin. Kukin ostaa sellaisen tuotteen, johon katsoo parhaiten palvelevan omia tarpeitaan ja johon on varaa.
Itse olen jo pidemmän aikaa tollasta himoinnut. Tuntuu vain hullulta pistää rahaa noin paljon pelien takia, kun kaikkeen muuhun tämä nykyinekin tehopakkaus pystyy oikein hyvin.Matxi sanoi:Noni. Nyt olisi operaatio siskonpojille pelikone. Vanha kone on AMD Athlon 1700+ tms. Helpoin lienee ostaa koko mörskä uusiksi niin saa myydä vanhan jollekin. Näyttönä siinä on vanha 17" putki joka menee uusiksi.
Mikä olisi nyt hyvä hankinta? 19" (peli)LCD tulee näytöksi, voi olla että tuo Hyundai päätyy siihen (kun siitä on jo 8kk kokemuksia) vai olisiko tuo Samsung hyvä hankinta. Asuksen emoa sisään varmastikkin ja Athlon64:sta.
Hintaskaala (koko kone) noin 1500-2000€. 1GB muistia riittänee vai kannattaako 1.5GB? Kovoksi joku 120GB S-ATA tai 160GB. Näytönohjain on kysymysmerkki, nVidiaa varmaankin...
AMD ei vielä tue DDR2:sta. Ens vuonna (joskus puolenvälin paikkeilla ehkä) tulee uusi M2-sokkeli, jonka myötä AMD:nkin pitäisi tukea DDR2:sta. Jossain vaiheessa liikkui huhuja, että AMD skippaa DDR2:n kokonaan ja odottelee DDR3:sta.Matxi sanoi:Joo. Siis kyseessä on puhtaasti pelikone eli muuta sillä ei tehdä. Todnäk ei vielä edes nettiyhteyttäkään siihen koneeseen tule. Pelaavat pojat on kohta 11v ja hieman yli 6v.
Kovalevyäkään ei sen enempää tarvi kun mitä pelien asennukset vaatii. Miten on, DDR vai DDR2? Meneekö Asus A8N SLi:hin DDR2?