Pelikone

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Observer

Well-known member
OoPee sanoi:
3700:ssa on cachea tuplasti enemmän kuin 3500:ssa (1024 kB vs. 512 kB) eli on noissa muutakin eroa kuin megahertsit.
Äkkikatsomalta näyttäisi että noissa on sama kellotaajuus eli mallimerkinnän ero tulee juuri isomman kakun takia.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Observer sanoi:
Äkkikatsomalta näyttäisi että noissa on sama kellotaajuus eli mallimerkinnän ero tulee juuri isomman kakun takia.
Myönnän, että en edes kattonu noita hertsejä :D

Observer

Well-known member
OoPee sanoi:
Monitoriksi suosittelisin Samsung SyncMaster 930BF. Kyseessä on pelikone, jolloin alhaisesta vasteajasta on iloa. 930BF:ssa tuo on 4ms, tuossa sun mallissas 8ms eli tuplat (ei sekään huono ole, mutta kun kerran samalla rahalla saa nopeampaa, niin miksei?).
Tomshardware testasi tuon litun...

http://graphics.tomshardware.com/display/20051104/19_inch_lcd_monitor_roundup-20.html

"4 ms as offered by Samsung was a nice try, but I'm not buying it."

Taitaa olla nuo 4 ms:n paneelit vähän kuin autostereot joissa luvataan 45 wattia kanavalle. :eek:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tjaa... paikalliselta hinnanseurantasivulta tsekkasin: 89 käyttäjää 98:sta suosittelee tuota (90.82%) ja arvosana keskimäärin 4 tähteä viidestä, joten vois kuvitella, että ei tuo nyt niin HIRVEEN huono voi olla, oli Tomppa mitä mieltä tahansa ;)

Mutta myönnän, en lukenut testituloksia, yleensä olen luottanut ko. sivun käyttäjäkokemuksiin ja ainakaan tähän asti ei enemmistö ole ollut väärässä.

Ehtiessäni vois kuitenkin lukaista tuon läpi, tosin lukisin kyllä pari muutakin testiä ennenkuin tekisin lopullisen ostopäätöksen.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Toisaalta mulla on tää Hyundain L90D+ 19" ja 8ms. Ei mitään häntimisiä näy ja suorastaan pirun loistava kuva, ainakin mun silmään. Joten eiköhän tuo Samsungkin ole vallan mainio valinta vaikkei luvattuun 4ms:ään ehtisikään.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Matxi sanoi:
Toisaalta mulla on tää Hyundain L90D+ 19" ja 8ms. Ei mitään häntimisiä näy ja suorastaan pirun loistava kuva, ainakin mun silmään. Joten eiköhän tuo Samsungkin ole vallan mainio valinta vaikkei luvattuun 4ms:ään ehtisikään.
Juu, siis eihän 8ms ole missään tapauksessa huono, päinvastoin.

Observer

Well-known member
OoPee sanoi:
Tjaa... paikalliselta hinnanseurantasivulta tsekkasin: 89 käyttäjää 98:sta suosittelee tuota (90.82%) ja arvosana keskimäärin 4 tähteä viidestä, joten vois kuvitella, että ei tuo nyt niin HIRVEEN huono voi olla, oli Tomppa mitä mieltä tahansa ;)
Eihän siellä (enkä minäkään sitä haukkunut) mun mielestä sanottu missään että tuo huono olisi vaan kehuttiin hyväksi varsinkin toimisto- ja pelikäytössä. Videoita katsoessa oli ilmeisesti ollut vähän kohinaa. Vain että noihin latenssilupauksiin pitäisi suhtautua varauksella.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Observer sanoi:
Eihän siellä (enkä minäkään sitä haukkunut) mun mielestä sanottu missään että tuo huono olisi vaan kehuttiin hyväksi varsinkin toimisto- ja pelikäytössä. Videoita katsoessa oli ilmeisesti ollut vähän kohinaa. Vain että noihin latenssilupauksiin pitäisi suhtautua varauksella.
Ilmeisesti nykyään paneelit on vielä sellaisia että ne on joko hyviä videoissa tai hyviä peli yms käytössä. Mutta ei molemmissa loistavia. Kai se vaatii sen verran erilaista kuvaa ettei vielä pystytä tekeen.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
OoPee sanoi:
Kun saan ton vehkeen kasaan ja tuntuu toimavalta, niin saatan harkita itsekkin vastaavaa. Mikä tossa emossa on hyvää, on tosiaan se, että se tukee AGP:ta (aito 8x) sekä PCI-E:tä, joten on ideaalinen emo vaiheessa, jossa monelta (kuten multa) löytyy himasta vielä varsin nopea AGP-kortti, jota ei raaski vaihtaa.
Kone on kasassa ja asennettuna, toimii kuin junan vessa, joten ei tuo Asrockin emo ainakaan tällä kokemuksella huonolta sijoitukselta vaikuta. Tiedoksi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Niinjoo, olihan tossa sentään sen verran ongelmia, että jostain syystä kaverin sisäinen modeemi saa aikaan sen, että kone ei suostu edes boottaamaan. Kokeilin useampaa korttipaikkaa, ei muutoksia. Muut PCI-kortit eivät vastaavaa ilmiötä aiheuta. Olettaisin, että vika löytyy lähinnä modeemista.

Niin ja toinen hassuhko ongelma... power-ledin pistoke ei sovi lautaan. Laudassa on varattu paikat kaksireikäiselle pistokkeelle, mutta kotelon pistokkeessa on reikiä kolme. Kaksi ulointa niistä on liitytte piuhoihin, keskimmäinen on dummy. Eli jos sen ledin nyt ihan välttämättä haluaa saada toimimaan, niin kaipa se riittäis, kun repis toisen niistä johdoista irti ja pistäis siihen keskimmäiseen reikään kiinni. Ei kuitenkaan ole (ainakaan kaverin mielestä) vaivan arvoista, sillä eiköhän sen koneen käynnissäolon tiedosta ihan ilman power-lediäkin :rolleyes:

Näyttäis olevan kyseessä nimenomaan laudan ei-standardinomaisuus (hieman kyllä kieltämättä ihmetyttää...), sillä mun Asuksen laudassa näyksi olevan noita tappeja just kolme zipaletta.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
power-ledin pistoke ei sovi lautaan. Laudassa on varattu paikat kaksireikäiselle pistokkeelle, mutta kotelon pistokkeessa on reikiä kolme. Kaksi ulointa niistä on liitytte piuhoihin, keskimmäinen on dummy. Eli jos sen ledin nyt ihan välttämättä haluaa saada toimimaan, niin kaipa se riittäis, kun repis toisen niistä johdoista irti ja pistäis siihen keskimmäiseen reikään kiinni. Ei kuitenkaan ole (ainakaan kaverin mielestä) vaivan arvoista, sillä eiköhän sen koneen käynnissäolon tiedosta ihan ilman power-lediäkin :rolleyes:
Tuollaisia tilanteita varten voi tehdä adapterin :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Observer sanoi:
Rupes muuten itteänikin nyt oikein tosissaan kiinnostamaan litteä näyttö ja lueskelin noita testejäkin. Tjaa.. voi olla, että ehkä ittekkin sittenkin kallistuisin sen 940B:n puoleen, vaikuttais ehkä jonkin verran paremmalta allrounderilta kuin tuo 930BF :doubtful:

edit: ...tai jos sittenkin toi 930BF :rolleyes:

Vaikee valinta :eek:

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mulla on kotona Compaq V1100 ja duunissa ThinkVision L191p. Kotikäyttöön en vaihtaisi putkeani tähän lättyyn, hyviä toki molemmat.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
OoPee sanoi:
Rupes muuten itteänikin nyt oikein tosissaan kiinnostamaan litteä näyttö ja lueskelin noita testejäkin. Tjaa.. voi olla, että ehkä ittekkin sittenkin kallistuisin sen 940B:n puoleen, vaikuttais ehkä jonkin verran paremmalta allrounderilta kuin tuo 930BF :doubtful:

edit: ...tai jos sittenkin toi 930BF :rolleyes:

Vaikee valinta :eek:
Uusimmassa Tietokone -lehdessä pitäis olla 19'':set testissä. Pitänee katsoa. Tuossa Keskisellä tsiikailin noita näyttöjä ja silmälle näytti, että 940:ssa on terävempi kuva kuin 930:ssä ja 930 BF:ssä parempi kuin tuossa 930B(?):ssä. Vähän vaikuttais, että 930BF on minimi... Pitää tsekata tuo testi.