Pelikone

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
No eiks toi ujellus voida laskea näytönohjaimen viaksi? Oisko mahkuja reklamoida näyttiksestä? Ääni tosiaan tulee kyllä näytönohjaimesta, ei näytöstä.
Jos se ujellus tosiaan tulee näytönohjaimesta, niin kyllä se mun mielestäni on selkeästi vika, jonka voi reklamoida.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Just äskeen kasasin myös koneen niin ihmettelin myös että mikä ihme vinkuu mun koneessa. Olin lähes varma että se on(järjestys): kovo, näytönohjain, dvd-asema, boxed prossu...

Noh, pistinpä käyttöön tuo Asuksen emolevyn lämpöohjaus jutun, niin perhana. :D Se mun ärsyttävä vinkuminen oli yksistään AMD boxed tuulettimesta, kun sen tuulettimen kiekat putosi 3000 -- > 1000 niin älytön ero on äänessä. Boxed tuuletin lentää täs kohta roskiin.

Noissa Asuksen GeForce 6800 näytönohjaimissa on käsittääkseni myös tuollainen smart doctor juttu, jolla voi pudottaa kiekkoja näytönohjaimen tuulettimesta. Moni on ostanu noita 6600 ja 6800 kortteja Akiban liikeestä, ne laittaa siellä pienellä lisähinnalla kortteihin valmiiksi paremman ja hiljaisemman jäähyn ilman että takuu menisi.

Myy mulle korttis jos liike ei sitä suostu ottamaan takaisin. :D

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
OoPee sanoi:
Jos se ujellus tosiaan tulee näytönohjaimesta, niin kyllä se mun mielestäni on selkeästi vika, jonka voi reklamoida.
Juu, ja yleensä tommoset ujeltavat komponentit leviää yleensä melko pikaisella aikavälillä. Semmonen juttu kanssa, että tuollaisten ujeltavien äänten paikantaminen on melkosen vaikeaa. Suosittelen, että kokeilee käyttää eri näytönohjainta koneessa, jos on mahdollista, ja toteaa jatkuuko ujellus, jolloin se ujelluksen alkuperä ei oliskaan siinä näytönohjaimessa vaan esimerkiksi jossain forumilaisessa - NO EI VAINESKAAN. :wink:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Pasi73 sanoi:
Just äskeen kasasin myös koneen niin ihmettelin myös että mikä ihme vinkuu mun koneessa. Olin lähes varma että se on(järjestys): kovo, näytönohjain, dvd-asema, boxed prossu...

Noh, pistinpä käyttöön tuo Asuksen emolevyn lämpöohjaus jutun, niin perhana. :D Se mun ärsyttävä vinkuminen oli yksistään AMD boxed tuulettimesta, kun sen tuulettimen kiekat putosi 3000 -- > 1000 niin älytön ero on äänessä. Boxed tuuletin lentää täs kohta roskiin.

Noissa Asuksen GeForce 6800 näytönohjaimissa on käsittääkseni myös tuollainen smart doctor juttu, jolla voi pudottaa kiekkoja näytönohjaimen tuulettimesta. Moni on ostanu noita 6600 ja 6800 kortteja Akiban liikeestä, ne laittaa siellä pienellä lisähinnalla kortteihin valmiiksi paremman ja hiljaisemman jäähyn ilman että takuu menisi.

Myy mulle korttis jos liike ei sitä suostu ottamaan takaisin. :D

Eiköhän laitteiston säätäminen helpotu jahka pääseen verkkoon ja uusimpia softia imuttelemaan.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Sellasta kannattaa kanssa kokeilla että esim sormella pysäyttää tuulettimen ja kuuntelee loppuuko ininä. :) Tietty tarvii olla tarkkana ettei riko laakereita, mut kyllä ne ainakin tähän asti on kestänyt...

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Mike Milk sanoi:
Sellasta kannattaa kanssa kokeilla että esim sormella pysäyttää tuulettimen ja kuuntelee loppuuko ininä. :) Tietty tarvii olla tarkkana ettei riko laakereita, mut kyllä ne ainakin tähän asti on kestänyt...
"Tuulettimista se ei tule", mainitsin jo tuolla aiemmin. TEstasin sen juuri tuolla "pysäytystaktiikalla".

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Sammypiru sanoi:
"Tuulettimista se ei tule", mainitsin jo tuolla aiemmin. TEstasin sen juuri tuolla "pysäytystaktiikalla".
Minulla ei viallisessa näytönohjaimessa edes ollut tuuletinta.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Sam sanoi:
Noh, kauppa mitä olen suosinut on yksi halvimmista jo ihan lähtöhinnoiltaankin :) Lisäksi arvostan sieltä saamaani hyvää palvelua. Eikä tietenkään ole negatiivinen seikka, että kyseinen puoti sijaitsee työmatkani varrella:thumbup:
Cruz jäi unholaan, kun muutin Vantaalta pois. Nyt käyn siellä enää satunnaisesti. Olen siirtynyt verkkokauppa.comin asiakkaaksi.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
ml sanoi:
Cruz jäi unholaan, kun muutin Vantaalta pois. Nyt käyn siellä enää satunnaisesti. Olen siirtynyt verkkokauppa.comin asiakkaaksi.
taso romahti musta ruoholahteen muuton yhteydessä...

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Eilen tuossa pelailin Richard Burns Rallya ja pientä nykimistä kuvassa oli havaittavissa. Laitoinko siis turhaan 800 euroa menemään, kun en saanutkaan sujuvaa rallipelielämystä? Vai pitäisikö tuolla kokoonpanolla RBR liikahtaa iloisesti?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
Eilen tuossa pelailin Richard Burns Rallya ja pientä nykimistä kuvassa oli havaittavissa. Laitoinko siis turhaan 800 euroa menemään, kun en saanutkaan sujuvaa rallipelielämystä? Vai pitäisikö tuolla kokoonpanolla RBR liikahtaa iloisesti?
Kyllä pitäis, koska se pyörii munkin kokoonpanolla ilman ongelmia.

Onko sulla AA tai AF päällä ja jos, niin mimmosilla asetuksilla? Nuo nimittäin saavat helposti nopeammankin koneen nykimään. Onhan sulla DirectX 9.0c sekä uusimmat nVidian ajurit?

Mites AGP asetukset bioksiessa? Kai sulla on 8x AGP-väylä sekä fast write aktivoituna? Kuinka suuri on AGP Aperture size?

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
OoPee sanoi:
Kyllä pitäis, koska se pyörii munkin kokoonpanolla ilman ongelmia.

Onko sulla AA tai AF päällä ja jos, niin mimmosilla asetuksilla? Nuo nimittäin saavat helposti nopeammankin koneen nykimään. Onhan sulla DirectX 9.0c sekä uusimmat nVidian ajurit?

Mites AGP asetukset bioksiessa? Kai sulla on 8x AGP-väylä sekä fast write aktivoituna? Kuinka suuri on AGP Aperture size?
Jos rehellisesti vastaan niin "Emmä tiiä", mut yritän olla vähänkään fiksu, niin DirectX:stä ei ole tuo c, lienee pelkkä 9.0, jos semmosta edes on olemassa. Nvidian ajurit on suoraan näytönohjaimen levyltä asennetut, ei siis mistään netistä uusimpia. AA ja AF taitaa olla päällä, asetuksista ei hajuakaan. BIOSin AGP asetuksista ei mitään hajua.

Toivottavasti tänään olisi kotonakin laajakaista auki, joten pääsisin oikeasti tutkimaan laitteita ja kysymään heti neuvoa livechatissa :rolleyes:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
Jos rehellisesti vastaan niin "Emmä tiiä", mut yritän olla vähänkään fiksu, niin DirectX:stä ei ole tuo c, lienee pelkkä 9.0, jos semmosta edes on olemassa. Nvidian ajurit on suoraan näytönohjaimen levyltä asennetut, ei siis mistään netistä uusimpia. AA ja AF taitaa olla päällä, asetuksista ei hajuakaan. BIOSin AGP asetuksista ei mitään hajua.

Toivottavasti tänään olisi kotonakin laajakaista auki, joten pääsisin oikeasti tutkimaan laitteita ja kysymään heti neuvoa livechatissa :rolleyes:
DirectX:n tarkistat niin, että kirjoitat komentoriville (start -> run) dxdiag ja tsekkaat heti ekalta välilehdeltä (System) ihan alhaalta mikä versio sulla on. Mulla lukee DirectX 9.0c (4.09.0000.0904). Jos ei ole 9.0c, niin lataat se netistä tai vaihtoehtoisesti asennat sen joltain uudemmalta peli-cd:ltä. Kyllä ihan pelkkä 9.0:kin on olemassa, mutta se on jo aika vanha.

Näytönohjaimen ajurit kannattaa ehdottomasti päivittää heti kun sun nettiyhteytes toimii. Ennen päivitystä kannataa deinstalloida vanhat ajurit. Uudet lataat suoraan nVidian sivulta etkä kortin valmistajan sivuilta.

AA ja AF asetetaan pelin asetuksista päälle. Jos sulla on ne asetettu kovin korkeille arvoille, niin fiksaa niitä alaspäin tai deaktivoi kokonaan.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Kävipä hyvä säkä ja saan lähes uuden.. 3viikkoa vanhan takuuvaihdetun Radeon 9800 pro 128MB 165eurolla ja kortin saan tänään face to face -periaatteella. :)

Olin jo henkisesti valmistautunu että viimeistään viikon päästä tilaan Asuksen 6800GT 128MB jossa on kaikki piiput auki valmiina mutta se on hitailla 128MB muisteilla varustettuna verrattuna normaaliin 6800GT 256MB. Tuo Asus taitaa olla silti hinta laatu suhteiltaan ylivoimainen näytönohjain ~300€ hinnallaan verrattuna normaaliin 6800GT ~400e. Noissa testeissä mitä olen kattellut tuo Asus ei jää paljoa jälkeen oikeasta 6800GT:stä mutta on selvästi nopeampi kuin 6800LE tai 6600GT.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
OoPee sanoi:
AA ja AF asetetaan pelin asetuksista päälle. Jos sulla on ne asetettu kovin korkeille arvoille, niin fiksaa niitä alaspäin tai deaktivoi kokonaan.

Noi asetukset näyttivät olevan päällä asennossa "Sovellushallittu" tms.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
Noi asetukset näyttivät olevan päällä asennossa "Sovellushallittu" tms.
Noin se on ihan ok. Tuo tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että sovellus eli tässä tapauksessa peli, saa päättää aktivoidaanko ne vaiko ei. Pelin asetuksista löydät varmasti jostain optiot noille. On aika usein piiloitettu grafiikka-asetuksissa kohdan advanced tms. alle.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
OoPee sanoi:
Noin se on ihan ok. Tuo tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että sovellus eli tässä tapauksessa peli, saa päättää aktivoidaanko ne vaiko ei. Pelin asetuksista löydät varmasti jostain optiot noille. On aika usein piiloitettu grafiikka-asetuksissa kohdan advanced tms. alle.

Mut se käy niin vitusti ylpeyden päälle jos joutuu vähentään grafiikkaominaisuuksia :(

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
Mut se käy niin vitusti ylpeyden päälle jos joutuu vähentään grafiikkaominaisuuksia :(
Toi on just se syy, miksi jengi ostaa jonkun reippaasti ylihinnoitetun 6800 GT:n ;)

Mutta fiksaa nyt ne ajurit ja directx päiväntasalle, niin ehkä se tökkiminen loppuu ilman muitakin konsteja.