Pelikone

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
OoPee sanoi:
Mun kokemuksen perusteella Abit ei oo kyllä normaalisti yhtään sen halvempi kuin Asuskaan. Mutta hyvä merkki on sekin (ennen Asusta mulla oli Abit), hardcore-ylikellottajalle ehkä vielä parempi kuin Asus.

Epoxista ei ole kokemusta.
Itellä meni ibari takuuvaihtoon ja sain hitachin saman kokoisen läpykän.. ainakaan 1,5v:n käytönjälkeen ei ole ollut pienintäkään häikkää kummassakaan Hitachissa.

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Sam sanoi:
Olen asentanut XP:n koneeseen missä oli muistia vain 128Mb:eek!: Toimi muuten hitaasti :D Muistin lisäys 192MB:iin auttoi huomattavasti, joskin hidas kone silti:rolleyes:

...vaan ei onneksi oma:thumbup:
No on tuota onnistuneesti asennettu esim. P1 166MHz MMX prossulla tehostettuun koneeseenkin;)..eikös tuossa käyttiksessä ole tuo MMX-vaatimus?

Observer

Well-known member
Sammypiru sanoi:
Tänään 18.1.2005 meni "tilaukseen"

Kotelo: Antec 380W 12 mm tuulettimella
Emolevy: Asus K8V-X
Prosessori: AMD 64 3200+
RAM: 2 x 512 400 mhz
Näytönohjain: Club 3D Radeon 9600XT 256 mb

Loput saa kelvata vanhasta koneesta.
Oisit nyt ostanu kunnon näytönohjaimen samalla. :p Tietysti jos ei paljon pelaile kaikkein uusimpia pelejä niin eihän tuo sitte haittaa tai käyttelee vaan pienempiä resoluutioita.

Viimeksi muokattu:

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Itse kokeilin kahta Club3D korttia yhdessä vaiheessa. Kumpikaan ei toiminut kotikoneissa. Vaihdoin lopulta Asuksen nVidian näytönohjaimeen.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
ml sanoi:
Itse kokeilin kahta Club3D korttia yhdessä vaiheessa. Kumpikaan ei toiminut kotikoneissa. Vaihdoin lopulta Asuksen nVidian näytönohjaimeen.
Minä olen ostanut niitä useita, eikä missään ole ollut ongelmia.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Observer sanoi:
Oisit nyt ostanu kunnon näytönohjaimen samalla. :p Tietysti jos ei paljon pelaile kaikkein uusimpia pelejä niin eihän tuo sitte haittaa tai käyttelee vaan pienempiä resoluutioita.
No pelejen vuoksi tuon päivityksen teenkin. Toisaalta sain tietoa, että ko. näyttis olisi aivan riittävä. Jos ei toimi, niin myyn halvalla pois ja ostan sitten uuden tilalle.

Obsukka vois kertoa, etä millanen olis hyvä. Kuitenkaan mihinkään 500 euron ohjaimeen en osallistu.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
ml sanoi:
Pakko kysyä, mikä emo (tai piirisarja...)? Näyttikset tarkemmin?

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Itselläni on juurikin samainen Club3d:n 9600XT 256 muistilla riittänyt aivan loistavasti uudempiinkin peleihin. (Half-Life 2, Richard Burns Rally jne) Ihan järkiostos mielestäni. Jos tähän vielä asentaa passiivisen jäähdyksen on koneestakin mahdollista saada kohtuullisen hiljainen. Enemmän jos haluaa sijoittaa niin vaihtoehto olisi sitten 9800 XT.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Mike Milk sanoi:
Itselläni on juurikin samainen Club3d:n 9600XT 256 muistilla riittänyt aivan loistavasti uudempiinkin peleihin. (Half-Life 2, Richard Burns Rally jne) Ihan järkiostos mielestäni. Jos tähän vielä asentaa passiivisen jäähdyksen on koneestakin mahdollista saada kohtuullisen hiljainen. Enemmän jos haluaa sijoittaa niin vaihtoehto olisi sitten 9800 XT.
9600 XT on äänekäskö? Itse kotelon tuuletuksen pitäisi olla vaimeaääninenison tuulettimen ansiosta. (120 mm, jossain taisin laittaa 12 mm). Toi äänipuoli on paha, koska muija sano, jotta "Ostat sit semmosen että se on hiljanen." ja jos toi pitää ääntä niin joudun taas käsirautoihin ja en pääse koneelle.:thumbup:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Passiivijäähdytys näytönohjaimelle ei ole paha investointi:thumbup: Voi olla että joudut sen vielä laittamaan (nimim. kokemusta löytyy)

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Asko S. sanoi:
Pakko kysyä, mikä emo (tai piirisarja...)? Näyttikset tarkemmin?
Muistaakseni kummasakin kotikoneessa oli uudet Asuksen emot. Toisen laudan kanssa oli boottausongelma. Kone ei suostunut käynnistymään ko kortilla. Toisen laudan kanssa taas ajuri ei suostunut asentumaan. Kokeilin kaikkea mahdollista päivittämistä, emon biosista lähtien. Hain myös uusimmat agp-väylän ajurit. Kortin ohjeissa oli juttua jostain agp-väylän ajurin päivittämisestä, joka pitää tehdä ensin ennen varsinaista asentamista. En enää muista mihin tämä juttu liittyi.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Observer sanoi:
Älä nyt Obsu taas puhu kakkaa, kun et näköjään ole tuota eläessäs kokeillu. Kyllä toi on vielä tällä hetkellä ihan tarpeeks nopee kortti kaikille olemassaoleville peleille myös suuremmilla resoluutioilla.

Vaikka ei silti, en minäkään tuota korttia olis enää ostanu vaan jos välttämättä Radeonin haluan, niin siinä tapauksessa vaikkapa X700 Pro 256 MB:llä (vaatii tosin PCIe:n). Hintaa pikkusen päälle kakshunttia. Meinaan se, että uusimmat pelit pyörii vielä hienosti ei toki takaa sitä, että tilanne on vielä vuodenkin kuluttua sama.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sammypiru sanoi:
9600 XT on äänekäskö? Itse kotelon tuuletuksen pitäisi olla vaimeaääninenison tuulettimen ansiosta. (120 mm, jossain taisin laittaa 12 mm). Toi äänipuoli on paha, koska muija sano, jotta "Ostat sit semmosen että se on hiljanen." ja jos toi pitää ääntä niin joudun taas käsirautoihin ja en pääse koneelle.:thumbup:
Mun Sapphire oli alussa hiljainen, mutta parin kuukauden jälkeen tuuletin alkoi pitää köpeliä käynnistyksen jälkeen. Hiljeni tosin sitten taas muutaman minuutin jälkeen. Ostin VGA Silencerin pikkusen päälle 10 eurolla ja sen jälkeen hiljeni :)

Eli jos tosiaan on liian äänekäs, niin voit aina vaihtaa siihen tuollaisen hiljaimsemman tuulettimen. Tosin siinä kyllä saattaa sitten mennä takuu samassa.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Eikös tuossa 9600 XT:ssa ole 128-bittinen muistiväylän leveys?

Konetta pitäisi päivittää, ja näytönohjaimen osalta olen ajatellut päätyä joko Radeon 9800 Prohon tai 9800 XT:hen.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Sammypiru sanoi:
Juu, on mielestäni äänekäs. Kannattaa hankkia siihen esimerkiksi passiivinen Zalmanin ZM80D-HP, maksaa noin 35 euroa tai hiljaisella tuulettimella varustettu Ati Silencer. Itselläni on tuo Zalman, ja se on täysin riittävä jäähdytys kortille, ylikellotettunakin, kunhan kotelossa on edes jonkinlainen ilmankierto. Tuon Zalmanin asentaminen on kyllä hieman hankalaa, tarvis melkein neljä kättä, ja takuuthan siinä menee sitten samalla...

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Wilpuri sanoi:
Eikös tuossa 9600 XT:ssa ole 128-bittinen muistiväylän leveys?

Konetta pitäisi päivittää, ja näytönohjaimen osalta olen ajatellut päätyä joko Radeon 9800 Prohon tai 9800 XT:hen.
9800pro päivittyy useimmiten 9800XT:ksi.

Toisaalta voit ostaa myös 6600GT:n agp-version. Kepittää tuon 9800pron; hintana suunnilleen sama. Tai laita 20€ lisää niin saat 6800LE:n joka melkein 100% tapauksissa menee yli 6800:n ja jos hieman käy tuuri niin saat 6800GT:n 128Mt version ;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Rusina sanoi:
9800pro päivittyy useimmiten 9800XT:ksi.

Toisaalta voit ostaa myös 6600GT:n agp-version. Kepittää tuon 9800pron; hintana suunnilleen sama. Tai laita 20€ lisää niin saat 6800LE:n joka melkein 100% tapauksissa menee yli 6800:n ja jos hieman käy tuuri niin saat 6800GT:n 128Mt version ;)
Juu olen kanssa lueskellu noita LE -> GT upgreidauksia. Tuurilla saat LE:n joka on oikeastaan GT, josta on vain tietty määrä pipelineja deaktivoitu. Ne kun aktivoi, niin sulla on tosiaan GT.

Aina tuo ei tosin toimi.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Sammypiru sanoi:
Tänään 18.1.2005 meni "tilaukseen"

Kotelo: Antec 380W 12 mm tuulettimella
Emolevy: Asus K8V-X
Prosessori: AMD 64 3200+
RAM: 2 x 512 400 mhz
Näytönohjain: Club 3D Radeon 9600XT 256 mb

Loput saa kelvata vanhasta koneesta.

Tänään 27.1.2005 en ole edelleenkään saanut tilaamiani komponentteja.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Sammypiru sanoi:
Tänään 27.1.2005 en ole edelleenkään saanut tilaamiani komponentteja.
Tuon takia suosin paikallista ostamista. Saa osat (tai vastaavat) heti mukaan. Lisäksi saan alennusta ilman erillistä tinkaamistakin:thumbup: