Pelikone

• Viestiketjun aloittaja Zep
  • Aloituspäivämäärä

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
OoPee sanoi:
Mä olen sitä mieltä, että jos ei ole peukako keskellä kämmentä, niin sen kone kannattaa kasata itse (tai jos on, niin kasautat sen liikkeessä itse valitsemistasi osista).
Juu, toki näin. Tuolta mistä oon ostanu, on saanu ite valita osat.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Observer sanoi:
Kaveri osti just Nexuksen kotelon ja siinä on vaimennusmattoa sisäseinissä valmiina eli on todella hiljainen laite.
Kuten aiempana sanoin, niin mulla on tää Nexuksen kotelo. Siitä saa kyllä hiljaisen, mutta niistä vaimennusmatoista ei oo juur mitään hyötyä ellei ne osat siellä sisällä myös ole kohtuu hiljaisia. Eli kovaäänisistä komponenteista kasattua konetta on turha yrittää pelastaa Nexuksella hiljaiseksi :)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mike Milk sanoi:
Makuasia??? :confused:

Volkkari :thumbup:

Mutta emolevyistä ääni Asukselle. Toimivia ovat olleet.
Kuten juuri sanoin :D

Kun oli näytöistä puhetta, niin uusia 19" putkia saa tosiaankin 200 eurolla. Käytettyjä 21" putkia irtoaa alta kolmen sadan. Näyttöön kannattaa sijoittaa, sillä se tuppaa olemaan pitkäikäisin hankinta. Toki kunnon lättynäyttö menee, mutta hinta saattaa tulla vastaan, mikäli pienemmällä budjetilla yrittää pelikonetta väsätä. Harva koneen voi hankkia ilman kompromisseja.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Samaa mieltä, mutta jos käydään tiukalla budjetilla, niin Asuksen kanssa samoihin teholukuihin päästään Abitin emoilla pienemmällä valuuttamäärällä sekä Epoxilla, joka on näistä ehkäpä hinta/tehosuhteeltaan ykkönen. Mistään noista kolmesta emosta itselläni ei ole huonoja kokemuksia. Nämä ovat ilmeisesti samanlaisia makuasioita kuin kiistellä Volkkarin ja Skodan paremmuudesta:rolleyes:
Mun kokemuksen perusteella Abit ei oo kyllä normaalisti yhtään sen halvempi kuin Asuskaan. Mutta hyvä merkki on sekin (ennen Asusta mulla oli Abit), hardcore-ylikellottajalle ehkä vielä parempi kuin Asus.

Epoxista ei ole kokemusta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mike Milk sanoi:
Kovalevyistä juurikin noita Samsungin levyjä on kehuttu, muita hyviä pitäisi olla Hitachi ja Western Digital.

Maxtorin sata-levyt on todella paskoja,jotkut atk-kaupat eivät enää myy niitä koska takuupalautuksia on tullut liikaa, ide-levyt kuitenkin ihan hyviä.

Itsellä on Seagaten sata-levy, joka on muuten ok, mutta kovalevy pitää todella ärsyttävää hakuääntä tasaisin väliajoin, vaikka kovoa ei käytettäisikään.

Ja uuteen koneeseen kannattaa ehdottomasti ottaa sata-levy, koska hintaero ide-levyyn on lähes olematon. Sata-levyä ostettaessa tulee huomioida että koneessa tulee olla korppuasema jos haluaa saada levyn toimimaan Windowsissa.
Samsungit OLI hyviä, kunnes vaihtoivat osiensa alihankkijaa (tapahtui joskus viime vuonna) , minkä jälkeen niissä on ollut kuulemma älyttömästi vikoja. Hitachi meni IBM:n kanssa yhteen (siis levytuotanto) ja mulla jäi mun taannoisesta IBM-kokemuksesta sen verran huono maku suuhun, että ihan äkkiä en uskalla luottaa uudestaan.

Itselläni on kaksi Seagaten SATA-levyä ja yksi Seagaten IDE. Olen tyytyväinen kaikkiin kolmeen :)

SATA-levyn ostaisin itsekin jo ihan sen takia, että ne vähäiset IDE-väylät jäävät vapaaksi muuhun tarkoitukseen.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Seagate on ollut pitkään kestävä ja inhimillisen hiljainen. Western & Digitalia käytetään myös arvokkaammissa laitteissa, eikä itselleni ole vielä yhtään sen levyrikkoa kohdalle sattunut. IBM:n levyissä oli yksi laajamittainen sekundaerä, minkä johdosta en ole vakuuttunut niiden laadusta vieläkään.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Kovalevyksi siis Seagate Barracuda 7200.7 SATA 200GB (ST3200822AS), maksaa vähän yli 110 euroa.

Vaihtoehtoisesti Seagate Barracuda 7200.8 SATA NCQ 250GB (ST3250823AS), tosin tolla NCQ:lla ei mun ymmärtääkseni tee ADM-lautojen kanssa mitään (ei siitä tosin haittakaan ole). 200 gigaista ei tosta sarjasta näkäjään ole. Hinta yli 160 euroa.

Petri Piira

Olivier Gavetta
Hyvätkin kovalevyt saa hajotettua helposti tunkemalla monta ahtaaseen tilaan ilman hyvää ilmankiertoa. Jostain syystä varsin usein kovalevyjen jäähdytys unohdetaan, nykyiset kun kuitenkin lämpenevät aika paljon.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Sam sanoi:
Seagate on ollut pitkään kestävä ja inhimillisen hiljainen. Western & Digitalia käytetään myös arvokkaammissa laitteissa, eikä itselleni ole vielä yhtään sen levyrikkoa kohdalle sattunut. IBM:n levyissä oli yksi laajamittainen sekundaerä, minkä johdosta en ole vakuuttunut niiden laadusta vieläkään.
Seagaten SATA on pikkuisen äänekkäämpi kuin IDE.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Petri Piira sanoi:
Hyvätkin kovalevyt saa hajotettua helposti tunkemalla monta ahtaaseen tilaan ilman hyvää ilmankiertoa. Jostain syystä varsin usein kovalevyjen jäähdytys unohdetaan, nykyiset kun kuitenkin lämpenevät aika paljon.
Itteasiassa mulla on noi molemmat Seagaten SATA-levyt päällekkäin ja välissä muutaman millin ilmarako. Oon kyllä tietoinen, että tää ei välttämättä ole paras mahdollinen ratkaisu, mutta tarttis hankkia parempi kotelo että pääsis tosta ongelmasta eroon. Big Tower tää nykyinenkin on, mutta kovalevyjen suhteen ei kovin optimaalisesti suunniteltu.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Mulla on kans alle vuoden ikäinen Maxtor juuri vaihdettu takuuseen, joten en taida just hankkia kyseistä merkkiä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
OoPee sanoi:
Itteasiassa mulla on noi molemmat Seagaten SATA-levyt päällekkäin ja välissä muutaman millin ilmarako. Oon kyllä tietoinen, että tää ei välttämättä ole paras mahdollinen ratkaisu, mutta tarttis hankkia parempi kotelo että pääsis tosta ongelmasta eroon. Big Tower tää nykyinenkin on, mutta kovalevyjen suhteen ei kovin optimaalisesti suunniteltu.
No pärkeles! Kun kerran tuli puheeks ja sattu olemaan sopivasti luppoaikaa, niin nappasin kaapista kovalevylle sovitusraamit, jolla saan kovalevyn asennettua deeveedeeaseman viereen. Joten on tuokin sitten fiksattu.

Kyllä oli muuten pirun kuumia ne kaks sata-levyä, kun avasin kotelon :eek!:

Observer

Well-known member
Sam sanoi:
sekä Epoxilla, joka on näistä ehkäpä hinta/tehosuhteeltaan ykkönen. Mistään noista kolmesta emosta itselläni ei ole huonoja kokemuksia.
Allekirjoitan! :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
nForce 5 tulee piakkoin markkinoille, alustavien tietojen mukaan massatuotanto aloitetaan maalis-huhtikuussa, en sitten tiedä kauanko tuosta vielä menee, ennenkuin on kuluttajien saatavilla. Tiedoksi kuitenkin niille, jotka pohtivat ostanko nyt vaiko venaanko vielä puolisen vuotta.

Viimeksi muokattu:

Joni

Well-known member
Ehkä jätän uuteen koneeseen win2k kun eihän siinä mitään vikaa oo ollukkaan. :ahem:

Jos kerta se XP vie niin paljon muistia niitten turhien lisäjutskien kaa. :dunno:

Teen ehkä iltapäivemmällä screenshotin mun tulevan koneen ominaisuuksista. ;)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Joni sanoi:
Jos kerta se XP vie niin paljon muistia niitten turhien lisäjutskien kaa. :dunno:
Kyllä ne on ne pelit, jotka sitä muistia vie. Pistä vaan XP, tuskin kadut.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Jos sulla on muistia 256 tai alle, niin sitä Win2k:ta on syytä harkita, muuten kantsii laittaa XP.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mike Milk sanoi:
Jos sulla on muistia 256 tai alle, niin sitä Win2k:ta on syytä harkita, muuten kantsii laittaa XP.
No toi saattaa olla totta, mutta jos sulla on muistia 256 tai alle, niin ei sitä välttämättä pelikoneena kannata käyttää ;)

...paitti jos pelaa vanhoja pelejä :)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Olen asentanut XP:n koneeseen missä oli muistia vain 128Mb:eek!: Toimi muuten hitaasti :D Muistin lisäys 192MB:iin auttoi huomattavasti, joskin hidas kone silti:rolleyes:

...vaan ei onneksi oma:thumbup:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Tänään 18.1.2005 meni "tilaukseen"

Kotelo: Antec 380W 12 mm tuulettimella
Emolevy: Asus K8V-X
Prosessori: AMD 64 3200+
RAM: 2 x 512 400 mhz
Näytönohjain: Club 3D Radeon 9600XT 256 mb

Loput saa kelvata vanhasta koneesta.