En ole saanut vielä kirjettä. Vai lähteeköhän tuo suoraveloituksena?Peltipoliisi välähti minulle ensimmäisen kerran. :thumbup:
Mulla välähti viime joulun tienoilla. Odottelen edelleem kirjettä.En ole saanut vielä kirjettä. Vai lähteeköhän tuo suoraveloituksena?
Komp. Kehä ykkösellä välähti. Olinkin jo unohtanut koko jutun.Mulla välähti viime joulun tienoilla. Odottelen edelleem kirjettä.
Siis KA 4/5 eli kait kiitettävä. Hyvä AlppuNyt oli ihan hyvä. 7/5, mutta ei ollut tissejä joten 2/5.
Peltipoliisi välähti minulle ensimmäisen kerran. :thumbup:
Kuulin "tuttavaltani" tälle myös peltipoliisin välähtäneen samalla tienpätkällä. Hällekään ei ollut vielä tuolloin sakkolappusta tullut. Kuten ei minullekaan, vieläkään.En ole saanut vielä kirjettä. Vai lähteeköhän tuo suoraveloituksena?
Vielä ei ole mitään moisesta kuulunut.Kohti Kuapiota ajettaessa, siinä jäykän karhun... kylmä... liikkumattoaman.. mikä vittu lie, kasari aluetta pykäs siihen. No jonossa mentiin.. joku "Vaajakosken palokunta" tms jonon keulilla. Peräkärryineen... kattelin että kameraa tuikkaa ja painoin jarrua, kun gepsi näytti 90. 86 luki mittarissa, kun välähti!! Viddu, jos tuosta tuikkaavat, niin menen ja ilmoitan Vaajakoskelle että ime.. olakaakan tms... niinku immeisiks... tms... jne..
Varmaan tuohon 3-6 kmh väliin omakin osui, kun toppa välähti. Sen verran gepsi kuitenkin jarruttaessa "laahaa perässä", että nopeu ei varmaankaan ollut niin iso, mitä Navi juuri silloin jarruttaessa näytti.10 välähdystä noin suunnilleen, ja kaksi lappua. Ne onkin sellaisia selkeitä, joissa jäänyt neppaamatta vakkari pois päältä tarpeeksi aikaisin kun on tullut 60 kmh alueelle. Muuten ylitykset olleet 3-6 kmh, joista lappua ei tule.
Joskus 90-luvun alussa, jossain Turun seudulla muistelisin olleen Suomen ensimmäiset peltipoliisit, joita maalaispoikana tuli '82 Galantin sivuikkunasta ihmeteltyä.Milloinkahan nuo tulivat Suomeen?