Perintövero pois!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
:thumbup: Turunsanomien tutkimuksen mukaan (146 edustajaa vastasi ) suurin osa haluaa lieventää / poistaa perintöveron :ahem:

Niin ja tuon veron tuotto vastaa yhtä prosenttia tuloveroissa. Tuotto on jatkuvassa nousussa (20% kasvuennuste 5v aikavälillä...)

Off-Topic

Well-known member
Näinhän ne hommat menee; jos ei menot pienene niin tulojen täytyy vähintäänkin säilyä. En usko, että tuohon kovin suurta muutosta tulee. Se on kuitenkin puoli miljardia euroa sen tuotto. Ja se ei riipu mistään poliittisesta ideologiasta vaan käytännön realiteeteista. Kokoomus jos olisi itse hallitusvastuussa, ei muutosta toteuttaisi.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Toki, mutta tuo 1% verokertymä ei liian järkyttävä ole. Ja veron lieventäminen onnistuu käytännössä kustannuksitta, koska tuoton oletetaan nousevan.

Ja edelleen, menot suhteutetaan tuloihin, ei toisinpäin :jaska:

Off-Topic

Well-known member
Siitähän se vasta riemu ratkeais. Mutta voishan nuo rahat ottaa vaikka terveydenhuollosta, ja ylenpalttsen mittavasta opiskelijoiden tukemisesta. Monissa ns. kapitalistisissa maissa pärjättän mainiosti ilman yhteiskunnan maksamia opintotukia, lainoja ja koulutusta.

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
Off-Topic sanoi:
Siitähän se vasta riemu ratkeais. Mutta voishan nuo rahat ottaa vaikka terveydenhuollosta, ja ylenpalttsen mittavasta opiskelijoiden tukemisesta. Monissa ns. kapitalistisissa maissa pärjättän mainiosti ilman yhteiskunnan maksamia opintotukia, lainoja ja koulutusta.
Eiku lisätään keskipalkkaisten verotusta 10% ja siirretään ne varat opiskelijoiden tukemiseen ja perintäveron poistoon! :p

DFiaA

I told you so
jaska sanoi:
:thumbup: Turunsanomien tutkimuksen mukaan (146 edustajaa vastasi ) suurin osa haluaa lieventää / poistaa perintöveron :ahem:
Eivät muutenkaan mitään veroja maksa :alppu:

Kyllä työtä tekemättä ansaitusta vauraudesta kuten perinnöstä, on verot maksettava :alppu:

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Black Leopard sanoi:
Verotusta ei pidä keventää.Nykysysteemi on hyvä.
Toi nykysysteemi kusee siinä vaiheessa kun henkensä menettävällä nuoren perheen isännällä tai emännällä on perheen asunto ja vaikkapa auto nimissään. Mun mielestä on täysin järjetöntä että lähimmäisen kuoleman jälkeen joudutaan ensimmäisenä muuttamaan uuteen osoitteeseen ihan vain sen takia että valtio saa lisää rahaa.
Jonkinlainen ero pitäisi saada siihen että saako perintönsä lähiomaiselta vai pikkuserkkupuolen kaiman taksikuskilta.

Archie

Well-known member
Onko tässä kukaan veron poistamisen kannattajista ehdottanut korvaavaa tulonlähdettä valtiolle? Jos menetettyä tuloa ei korvata, niin mistä valtion pitäisi supistaa menoja - kyse ei ole ihan pienestä summasta.

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
Willer sanoi:
Onko tässä kukaan veron poistamisen kannattajista ehdottanut korvaavaa tulonlähdettä valtiolle? Jos menetettyä tuloa ei korvata, niin mistä valtion pitäisi supistaa menoja - kyse ei ole ihan pienestä summasta.
No otetaan velkaa. Kyllä se kasvava talous kumminki sit kattaa sen velan tulevina vuosina! :D

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Willer sanoi:
Kuten sanoin! Perintöveron kasvu rahottaa ainakin perintöveron lievennyksen.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Jere1983 sanoi:
Toi nykysysteemi kusee siinä vaiheessa kun henkensä menettävällä nuoren perheen isännällä tai emännällä on perheen asunto ja vaikkapa auto nimissään. Mun mielestä on täysin järjetöntä että lähimmäisen kuoleman jälkeen joudutaan ensimmäisenä muuttamaan uuteen osoitteeseen ihan vain sen takia että valtio saa lisää rahaa.
Jonkinlainen ero pitäisi saada siihen että saako perintönsä lähiomaiselta vai pikkuserkkupuolen kaiman taksikuskilta.
Onhan perintöverossa nytkin kolme astetta sukulaisuussuhteesta riippuen. Mielestäni tilanne on hyvä nykyisellään (juu, en tule koskaan saamaan perintöä ;) ) Mikäli nuoren perheen isäntä kuolee, niin hänellä oletettavasti on myös paljon velkaa, kuten mm. minulla. Lisäksi itselläni on henkivakuutus lainalle sekä kotivakuutuksen lisänä, joten muu perhe saisi käytännössä velattoman asunnon minun poismenoni seurauksena.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Sam sanoi:
Onhan perintöverossa nytkin kolme astetta sukulaisuussuhteesta riippuen. Mielestäni tilanne on hyvä nykyisellään (juu, en tule koskaan saamaan perintöä ;) ) Mikäli nuoren perheen isäntä kuolee, niin hänellä oletettavasti on myös paljon velkaa, kuten mm. minulla. Lisäksi itselläni on henkivakuutus lainalle sekä kotivakuutuksen lisänä, joten muu perhe saisi käytännössä velattoman asunnon minun poismenoni seurauksena.
Eli on hyvä, jotta puolison kuollessa, joutuu muuttamaan kodista pois ... ei kaikilla ole henkivakuutusta. Tämä selvä :thumbup:

Perintöveron muunnos jo siten, että avo ja aviopuolisot, sekä lapset vapautetaan ja muut luokat tippuu yhden "askeleen" alaspäin, olisi suuri ja hyvä muutos. Joka nimenomaan estäisi tämän....

Archie

Well-known member
jaska sanoi:
Eli on hyvä, jotta puolison kuollessa, joutuu muuttamaan kodista pois ... ei kaikilla ole henkivakuutusta. Tämä selvä :thumbup:
Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että sulla kovasti halua kehittää yhteiskuntaa siihen suuntaan, että ihmiset joutuvat ottamaan enemmän vastuuta itsestään, ja yhteiskunta vähemmän. Vähän niinkuin jenkeissä. Nyt sä kuitenkin tunnut vastustavan sitä, että joku ottaa vakuutuksia, turvatakseen perheensä tulevaisuuden kuolemantapauksen sattuessa. Vastuun pitäisikin olla yhteiskunnalla..

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Willer sanoi:
Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että sulla kovasti halua kehittää yhteiskuntaa siihen suuntaan, että ihmiset joutuvat ottamaan enemmän vastuuta itsestään, ja yhteiskunta vähemmän. Vähän niinkuin jenkeissä. Nyt sä kuitenkin tunnut vastustavan sitä, että joku ottaa vakuutuksia, turvatakseen perheensä tulevaisuuden kuolemantapauksen sattuessa. Vastuun pitäisikin olla yhteiskunnalla..
juu! Mutta tuossa tilanteessa pitäisi siis ottaa vakuutus valtion laillistettua ryöstöä vastaan...