CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15009
Pirellin osalta sillä tosiaan näyttäisi sopimusta olevan lajiin aina vuodeksi 2023 saakka ainakin pitkin tätä vuotta ja jo viime vuoden marraskuusta eli tarkemmin sanottuna 25.11.2018 lähtien olleiden tietojen mukaan.
Tosin vasta kaiketi tämän vuoden puolella vahvistettiin jatkuvan myös varmasti enemmän tai vähemmän vuosille 2022 ja 2023 asti kun aiemmin sopimus oli koskenut vain vuotta 2021 asti vahvistavasti ja noiden kahden vuoden ollessa vain optioita.
Pitkälti Pirellin kanssa jatkosopimukseen päädyttiin juurikin uusien sääntömuutosten tulon takia vuodeksi 2021 ja kun kilpailevat ehdokkaat eli Michelin ja ennen kaikkea varsinkin Hankook eivät halunneet juurikaan tulla lajiin juurikin FIA:n tai lajin päättäjien härkäpäisesti ajaman 18 tuuman vannekoon renkaiden säännön takia.
Lisäksi välillä on tietenkin ollut puhetta juurikin siitä, että Michelin ja Hankook olisivat tulleet lajiin vain lyhyemmän sopimuskauden ajaksi, mutta johon FIA ei myöskään suostunut yhdessä lajin päättäjien kanssa.
Tosin lyhyemmällä sopimuskaudella ei paljoakaan olisi ollut järkeä tulla lajiin jos pitäisi ensin kehittää ja käyttää vielä yhden kauden ajan tämän hetken renkaita ja siihen päälle tietenkin vielä kehittää kokonaan uusia renkaita jolloin olisi vain entistäkin enemmän kustannuksia jotka tietenkin uusille mukaantulijoille juurikin nyt olisivat ongelma siinä missä Pirelli sentään varmaankin osaa varautua ainakin kustannuksellisiin asioihin.
Välttämättä ei sitten kuitenkaan itse renkaiden muihin laadullisiin puoliin, mutta osinhan Pirellin valitettava tilanne lajissa on ollut myös näinä vuosina lajin päättäjien ja tallipomojen omakin päättämättömyys juurikin renkaista millaiset sitten todella olisivat hyviä.
Tosin vasta kaiketi tämän vuoden puolella vahvistettiin jatkuvan myös varmasti enemmän tai vähemmän vuosille 2022 ja 2023 asti kun aiemmin sopimus oli koskenut vain vuotta 2021 asti vahvistavasti ja noiden kahden vuoden ollessa vain optioita.
Pitkälti Pirellin kanssa jatkosopimukseen päädyttiin juurikin uusien sääntömuutosten tulon takia vuodeksi 2021 ja kun kilpailevat ehdokkaat eli Michelin ja ennen kaikkea varsinkin Hankook eivät halunneet juurikaan tulla lajiin juurikin FIA:n tai lajin päättäjien härkäpäisesti ajaman 18 tuuman vannekoon renkaiden säännön takia.
Lisäksi välillä on tietenkin ollut puhetta juurikin siitä, että Michelin ja Hankook olisivat tulleet lajiin vain lyhyemmän sopimuskauden ajaksi, mutta johon FIA ei myöskään suostunut yhdessä lajin päättäjien kanssa.
Tosin lyhyemmällä sopimuskaudella ei paljoakaan olisi ollut järkeä tulla lajiin jos pitäisi ensin kehittää ja käyttää vielä yhden kauden ajan tämän hetken renkaita ja siihen päälle tietenkin vielä kehittää kokonaan uusia renkaita jolloin olisi vain entistäkin enemmän kustannuksia jotka tietenkin uusille mukaantulijoille juurikin nyt olisivat ongelma siinä missä Pirelli sentään varmaankin osaa varautua ainakin kustannuksellisiin asioihin.
Välttämättä ei sitten kuitenkaan itse renkaiden muihin laadullisiin puoliin, mutta osinhan Pirellin valitettava tilanne lajissa on ollut myös näinä vuosina lajin päättäjien ja tallipomojen omakin päättämättömyys juurikin renkaista millaiset sitten todella olisivat hyviä.