Pitäisikö kiroilu sallia LIVESEURANTA-toikeissa?

Pitäisikö LIVESEURANTA-toikeissa sallia kiroilu?

  • Kyllä, täysin

    Äänet: 19 32,8%
  • Kyllä, mutta vain asiapitoisissa viesteissä

    Äänet: 25 43,1%
  • Hyvin harvoin

    Äänet: 5 8,6%
  • Ei lainkaan

    Äänet: 9 15,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    58

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Se on luonnollista, että oman viestin moderoiduksi tuleminen ei välttämättä tunnu oikeudenmukaiselta, varsinkin, jos kirosanojen ohella oli ripaus asiaakin.

Livetopicien tapauksessa tahti on kuitenkin sellainen, ettei yksityiskohtia ole aikaa jäädä tutkimaan. Ihannetilanne olisi se, että vain asiattomuudet siivottaisiin pois editoimalla, mutta siihen ei kiivaan postaustahdin vuoksi ole aikaa. Niinpä livetopiceissa lentää bittitaivaaseen koko viesti. Ei siis kannata laittaa asialliseen viestiin epäasiallisuuksia. ;)

Tuleeko kirjoittajille jotenkin parempi mieli, että heidän viljelemänsä kirosanat löytyvät Googlesta vielä 2020? Ehkä, en vain keksi miksi.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Juu, se poistettiin, ehkä jopa syystä - jos/kun tuo järkevä kiroilulinja salittaisiin. Muuten nostan uuden äläkän.

Mun poistettu kommentti oli näinkin säyseä:
Haa näin tuon yhdessä quotessa. No joo tuossa ei ollut mitään "väärää"...
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ööh, nyt en tiedä mistä puhut. En seurannut liveseurantaketjua aktiivisesti, joten sun heitto on päässyt menemään ohi. Mitä tarkalleen ottaen sanoit? En oikeastaan ole yllättynyt, jos mua ollaan haukuttu, koska avauduin ja haukuin Suomen joukkuetta suutuspäissäni aika rankasti liveseurantaketjussa. :eek:
Domppa Busted...:D
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Periaatteessa noita livechat toikkeja lukee niiden kommenttien takia, jotka kertovat miten itse kukin ko. tapahtumaan suhtautuu. Kirosanojen takia ei pidempiä viestejä pitäisi poistaa, ellei haukuta muita foorumilaisia tai sorruta vielä pahempiin ylilyönteihin.

Toisaalta, jos 50 viestiä minuutin sisällä on luokkaa: VIT** niin ei ketjun lukeminen mitään tiedollista lisäarvoa tarjoa. Ennemmän kiinnostavat ne kommentoijat, jotka tuovat esille uutta tietoa.

Ok on esim.
Ennen:
Chipsejä ja olutta varattu. Kahvi keitetään erätauolla. Hyvää peli-iltaa. :thumbup:

Jälkeen:
Kahvinkeitin on pihalla ja oluet v**** loppu. Hel**** per****.:jaska:

mutta
post 1: v****
post 2: v****
post 3: helv**** v****!!!
on jo turhaa vaahtoamista, jolla äkkiä saadaan pari sivua täytettyä.

En edes yritä antaa mitään ehdotusta oikeasta menettelytavasta modeille. Ilmeisesti päätökset pitää tehdä aikalailla nopeasti silloin, kun tilanne on päällä.

EDIT: Tämä viesti näköjään vanheni kirjoittamisen aikana, sillä webslave ehti jo kirjoittaa samasta asiasta.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Se on luonnollista, että oman viestin moderoiduksi tuleminen ei välttämättä tunnu oikeudenmukaiselta, varsinkin, jos kirosanojen ohella oli ripaus asiaakin.

Livetopicien tapauksessa tahti on kuitenkin sellainen, ettei yksityiskohtia ole aikaa jäädä tutkimaan. Ihannetilanne olisi se, että vain asiattomuudet siivottaisiin pois editoimalla, mutta siihen ei kiivaan postaustahdin vuoksi ole aikaa. Niinpä livetopiceissa lentää bittitaivaaseen koko viesti. Ei siis kannata laittaa asialliseen viestiin epäasiallisuuksia. ;)

Tuleeko kirjoittajille jotenkin parempi mieli, että heidän viljelemänsä kirosanat löytyvät Googlesta vielä 2020? Ehkä, en vain keksi miksi.
Moniko lukee jokaisen intensiivisen livetoikin tarkkaan, seuraten samalla tapahtumia, tehden molemmat yhtä kovalla ajatuksella? Webslavella kyllä pointtia... Jokotai tai jotain siitä maastosta. Sitten itseä ketuttaa kun ei seurannut ja moderointikin meni päin persettä:D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ööh, nyt en tiedä mistä puhut. En seurannut liveseurantaketjua aktiivisesti, joten sun heitto on päässyt menemään ohi. Mitä tarkalleen ottaen sanoit? En oikeastaan ole yllättynyt, jos mua ollaan haukuttu, koska avauduin ja haukuin Suomen joukkuetta suutuspäissäni aika rankasti liveseurantaketjussa. :eek:
Käskin sun painua helvettiin vikisemään tai jotain tuonne päin. Mutta lämpimiä tunteita ja haleja päälle. :eek:

:D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Se on luonnollista, että oman viestin moderoiduksi tuleminen ei välttämättä tunnu oikeudenmukaiselta, varsinkin, jos kirosanojen ohella oli ripaus asiaakin.

Livetopicien tapauksessa tahti on kuitenkin sellainen, ettei yksityiskohtia ole aikaa jäädä tutkimaan. Ihannetilanne olisi se, että vain asiattomuudet siivottaisiin pois editoimalla, mutta siihen ei kiivaan postaustahdin vuoksi ole aikaa. Niinpä livetopiceissa lentää bittitaivaaseen koko viesti. Ei siis kannata laittaa asialliseen viestiin epäasiallisuuksia. ;)

Tuleeko kirjoittajille jotenkin parempi mieli, että heidän viljelemänsä kirosanat löytyvät Googlesta vielä 2020? Ehkä, en vain keksi miksi.
Mun viestejä on täältä moderoitu toisinaan ennenkin pois, sillainkin että olen asian huomannut ja hyväksynyt. Nyt vaan mentiin mun oikeudentajun yli ja koin tilanteen hyvin epäoikeudenmukaiseksi.

Ton päälle, mielestäni yleinen moderointilinja noissa LIVE-toikeissa on liian tiukka ja moderaattoreiden tehtävä ei todellakaan ole huolehtia siitä, löytyykö Dompparin viesti googlen haulla vuonna 2051 vai ei.

EDIT: Omaa moderointityötänne helpotatte helposti sillä, että pikkaisen rimaa löysytätte. Mä ainakin olisin tyytyväinen ja pollin perusteella, tietty otos Forumisteista myös.
 
Viimeksi muokattu:

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Itse vastasin, että kiroilu olkoon sallittua asiapitoisissa vieteissä, mutta henk.koht mua ei häiritse pelkät kiroilutkaan. Kyllä tunteita saa esiintyä ja NÄKYÄ netissäkin. Mun mielestä se on tärkeää. Se on osa ihmisyyttä ja suomalaisuutta - ja se ilmenee täälläkin. Miksi aina täytyy kaikea saatana siloitella?
Saa näkyä mielestäni kyllä. Mutta silti parempi ratkaisu, kuin rasittaa tätä palvelinta moisilla turhuuksilla, on tosi elämän ärräpäät + toi sätti. Tuu ny sinne meidän kanssa jakamaan tuskaa.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
[tohtoriphil -mode]Tuolla murheilu puolellahan joku kirjoitti, että kukin purkaa tunteitaan eri tavoilla. No joo se pettymys purkaantui Dompalta muutamana kirosanana ja mun mielestä pienenä kimpaantumisena aika pienestä. Sama taisi tapahtua ITG:lle. Ja ehkä muillekin. Itse purin alusta asti pettymyksen toisella tavalla eli puolisarkastisilla typerillä heitoilla (no joo niin kuin yleensä). En sano mikä tapa on hyvä tai huono, vaan että tapoja on monenlaisia. Noooh...yritetään ymmärtää toisiamme...[/tohtoriphil -mode]
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Saa näkyä mielestäni kyllä. Mutta silti parempi ratkaisu, kuin rasittaa tätä palvelinta moisilla turhuuksilla, on tosi elämän ärräpäät + toi sätti. Tuu ny sinne meidän kanssa jakamaan tuskaa.
Emmie kun minun mielestä sättityypi on HOMOJA!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
[tohtoriphil -mode]Tuolla murheilu puolellahan joku kirjoitti, että kukin purkaa tunteitaan eri tavoilla. No joo se pettymys purkaantui Dompalta muutamana kirosanana ja mun mielestä pienenä kimpaantumisena aika pienestä. Sama taisi tapahtua ITG:lle. Ja ehkä muillekin. Itse purin alusta asti pettymyksen toisella tavalla eli puolisarkastisilla typerillä heitoilla (no joo niin kuin yleensä). En sano mikä tapa on hyvä tai huono, vaan että tapoja on monenlaisia. Noooh...yritetään ymmärtää toisiamme...[/tohtoriphil -mode]
Ehdotan että puolisarkastiset provokaatiokommentit aiheuttaa välittömän bannin.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Kyllä, ei saa tukahduttaa byrokratialla kaikkea tunnetta kun on kyse live-toikeista. Muissa toikeissa kiroamista (aikaa harkita sanomisia paremmin) ei tule sallia.

Tietysti jos jollain näyttää menevän ihan överiksi toikista toiseen (pelkkää piippiä viestit joka ketjussa), niin varoitusta vaikka kehiin, mutten usko tällaiseen tilanteeseen jouduttavan edes.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Jossakin satissa ymmarran lievan kiroilun, mutta suomalainen tapa kiroilla jopa puhekielessa on saalittavaa. Saa minut tuntemaan suurta myotahapeaa moisten teinien (monta kertaa yli nelikymppisia aijia) puolesta.... :thumbfh:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Äänestin lopulta: Kyllä, mutta vain asiapitoisissa viesteissä.

Huomattavaa on, että tämä on sitten arvostelulaji. Moderaattori päättää mikä on asiapitoinen viesti ja mikä ei....
 
Ylös