Pitäisikö promilleraja laskea 0,2 promilleen liikenteessä?

  • Viestiketjun aloittaja tmoi
  • Aloituspäivämäärä

Pitäisikö promillerajaa laskea liikenteessä

  • Lasketaan 0.2 promilleen

    Äänet: 26 37,7%
  • Nykyinen 0.5 riittää

    Äänet: 37 53,6%
  • Ihan sama

    Äänet: 6 8,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    69

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Onko sulla ollut paljonkin noita bisnes-lounaita/-päivällisiä?
Ihan mielenkiinnosta kysyn: Onko monestikin joku loukkaantunut bisneslounailla, jos joku toinen on kieltäytynyt viinistä? Aika herkkää porukkaa nuo bisnesihmiset ovat siinä tapauksessa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ihan mielenkiinnosta kysyn: Onko monestikin joku loukkaantunut bisneslounailla, jos joku toinen on kieltäytynyt viinistä?
Mä muistan yhden tapauksen. Katsottiin ruokalistaa läpi ja valittiin sapuskat, itse päätin tilata olusen juomaksi, kysäisin asiakkaalta haluaako viiniä, olutta vai mitä juomakseen. Valitsi ihan jäävettä. Jäin odottelemaan tarjoilijaa, asiakas lähti käymään vessassa, horjahti ja loukkasi kätensä tuolin selkänojaan.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Mä muistan yhden tapauksen. Katsottiin ruokalistaa läpi ja valittiin sapuskat, itse päätin tilata olusen juomaksi, kysäisin asiakkaalta haluaako viiniä, olutta vai mitä juomakseen. Valitsi ihan jäävettä. Jäin odottelemaan tarjoilijaa, asiakas lähti käymään vessassa, horjahti ja loukkasi kätensä tuolin selkänojaan.
:D

Ne on noi jääveden litkijät vähän tollasia. Ovat olevinaan niin sporttia ja tsemppistä, mut sit ei jalat kanna edes normaaliin vessakäyntiin :frank:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mä muistan yhden tapauksen. Katsottiin ruokalistaa läpi ja valittiin sapuskat, itse päätin tilata olusen juomaksi, kysäisin asiakkaalta haluaako viiniä, olutta vai mitä juomakseen. Valitsi ihan jäävettä. Jäin odottelemaan tarjoilijaa, asiakas lähti käymään vessassa, horjahti ja loukkasi kätensä tuolin selkänojaan.
:D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ihan mielenkiinnosta kysyn: Onko monestikin joku loukkaantunut bisneslounailla, jos joku toinen on kieltäytynyt viinistä? Aika herkkää porukkaa nuo bisnesihmiset ovat siinä tapauksessa.
Mistä sen tietää?

Esim. kun ollaan vääntämässä jotain yhteistyöprojektia, niin henkilösuhteilla siinä pelataan. Mikä on se mittari, mistä tietää mikä vaikuttaa mihinkin?:doubtful:

Mutta mitä olin aikoinaan opiskeluaikoina ulkomaankaupan käytös- ja tapakurseilla, niin missään nimessä ei saa kieltäytyä. Isäntäväki on voinut käyttää hyvinkin paljon aikaa esim. viinin valintaan. Kokevat sen loukkauksena.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mistä sen tietää?

Esim. kun ollaan vääntämässä jotain yhteistyöprojektia, niin henkilösuhteilla siinä pelataan. Mikä on se mittari, mistä tietää mikä vaikuttaa mihinkin?:doubtful:

Mutta mitä olin aikoinaan opiskeluaikoina ulkomaankaupan käytös- ja tapakurseilla, niin missään nimessä ei saa kieltäytyä. Isäntäväki on voinut käyttää hyvinkin paljon aikaa esim. viinin valintaan. Kokevat sen loukkauksena.
Kai bisnesmaailmassakin absolutisteja on vai onko se vain viherpiipertäjä-ituhippien juttu? Luulisi, että voisi perustellusti kieltäytyä nauttimasta viiniä. Tietty jos on ainoa vieras, niin eikö voisi vaan ilmoittaa etukäteen, että mä en muuten juo alkoholia?

Siis uskon kyllä väitteesi, mutta ihmettelen vaan.. Kuulostaa omituiselta..
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Kai bisnesmaailmassakin absolutisteja on vai onko se vain viherpiipertäjä-ituhippien juttu? Luulisi, että voisi perustellusti kieltäytyä nauttimasta viiniä. Tietty jos on ainoa vieras, niin eikö voisi vaan ilmoittaa etukäteen, että mä en muuten juo alkoholia?

Siis uskon kyllä väitteesi, mutta ihmettelen vaan.. Kuulostaa omituiselta..
Ei ole. Niistä on tullut keskustan poliitikkoja :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mutta mitä olin aikoinaan opiskeluaikoina ulkomaankaupan käytös- ja tapakurseilla, niin missään nimessä ei saa kieltäytyä. Isäntäväki on voinut käyttää hyvinkin paljon aikaa esim. viinin valintaan. Kokevat sen loukkauksena.
Moon on kyllä nyt vahvasti sitä meiltä, että tuo sääntö ei ainakaan nykymaailmassa enää päde. Ei edes Keski-Euroopassa, jossa viinikulttuuri on vähän toista kuin siellä Suomessa, loukkaannu kukaan siitä, jos autolla liikkeellä oleva henkilö kieltäytyy alkoholista. Se on tietysti sitten eri asia, että täällä kyllä edelleenkin varsin moni menee ja vetäisee ne viinit ja bisset naamariin ja hyppää sen jälkeen ratin taakse, mutta kyllä täälläkin nykypäivänä jo ollaan sen verran valistuneita, että tiedetään, ettei tuo ole ihan välttämättä oikein :rolleyes:

Jos tuossa tilanteessa joku loukkaantuu, niin se on se, jolle väkisin sitä alkoholia tuputetaan.

Ruoka on sitten tietysti erikseen, niitä etanoitakin tarttis maistaa vaikka kuvottaisivatkin, ellei sitten keksi vetäistä hihasta allergiakorttia :thumbup:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Nyt joku vois vetää yhteen verovähennyskelpoiset liikelounaat juomineen ja ylisuuret verottomat kilometrikorvaukset kera pienessä sievässä ajelun.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nyt joku vois vetää yhteen verovähennyskelpoiset liikelounaat juomineen ja ylisuuret verottomat kilometrikorvaukset kera pienessä sievässä ajelun.
Jäpä yrittää kääntää huomion itsestään muihin!:eek:

Kohteensiirto-kortti pelattu!:mad:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nyt joku vois vetää yhteen verovähennyskelpoiset liikelounaat juomineen ja ylisuuret verottomat kilometrikorvaukset kera pienessä sievässä ajelun.
Ei kai niitä liikelounaita tarvitse itse edes maksaa? Notta ei tarvitse edes itse vähentää.:eek:

Mielenkiintoinen seikka sitten on se, että jos on täydellä ylöspidolla, niin saako veloitta täyden päivärahan vai vain puolipäivärahan?:rolleyes:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Ei kai niitä liikelounaita tarvitse itse edes maksaa? Notta ei tarvitse edes itse vähentää.:eek:

Mielenkiintoinen seikka sitten on se, että jos on täydellä ylöspidolla, niin saako veloitta täyden päivärahan vai vain puolipäivärahan?:rolleyes:
Eiköhän se maksava osapuoli ne yleensä vähennä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ai? Mulle on jossakin vaiheessa vinguttu, kun on ollut täys ylläpito ja veloittanut kokopäivärahan.:thumbfh:
Näköjään tuollainen tarkennus löytyi:
Vero sanoi:
Jos palkansaaja jonakin matkavuorokautena saa ilmaisen tai matkalipun hintaan sisältyneen ruoan, päivärahan enimmäismäärä on puolet 1 momentin mukaisista määristä. Ilmaisella ruoalla tarkoitetaan kokopäivärahan kysymyksessä ollen kahta ja osapäivärahan kysymyksessä ollen yhtä ilmaista ateriaa.
Eli jos tarjoat sekä lounaan että illallisen, niin päiväraha puolittuu. Käytäntö on sitten eri asia.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Näköjään tuollainen tarkennus löytyi:

Eli jos tarjoat sekä lounaan että illallisen, niin päiväraha puolittuu. Käytäntö on sitten eri asia.
Juu, ja kun oli myyntipalaveri Espoossa, niin en saa kuin jonkun ateriakorvauksen, enkä päivärahoja lain.:thumbfh:
 
Ylös