Poll: juusto

Miten matalaksi höyläät juustoa päältä?

  • Heti kun kyljestä saa sopivan kapeita paloja

    Äänet: 2 8,3%
  • Alle 3cm

    Äänet: 3 12,5%
  • Alle 1cm

    Äänet: 3 12,5%
  • Loppuun asti päältä

    Äänet: 9 37,5%
  • Valmiiksi viipaloitu juusto

    Äänet: 4 16,7%
  • En syö leipää juustolla

    Äänet: 3 12,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    24
  • Äänestys suljettu. .

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Miten matalaksi jyystät juustoa, ennenkuin alat siivuttamaan kyljestä?
 

Örfil

Guest
Loppuun asti päältä ja sitten joku (= minä) syö yhden tai kaksi leipää, jossa on epäesteettiset juustoköntit päällä. Se sivulta höylääminen ei auta mielestäni asiaa.
Lisäksi juustokupuun ilmestyy ennen vanhan juuston loppumista avattu, tuore juustopaketti josta joku (= vaimo) on alkanut viipaloimaan kauniita siivuja eli se roipe jää talon isännän vastuulle.

Olen joskus kauan sitten tehnyt toikin jossa tätä isoa juustonlopun siivutusongelmaa ruodittiin, siinä oli kyllä hyviä ratkaisuehdotuksia. Lienee hukkunut jo moinen toikki aikojen saatossa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Loppuun asti päältä ja sitten joku (= minä) syö yhden tai kaksi leipää, jossa on epäesteettiset juustoköntit päällä. Se sivulta höylääminen ei auta mielestäni asiaa.
Lisäksi juustokupuun ilmestyy ennen vanhan juuston loppumista avattu, tuore juustopaketti josta joku (= vaimo) on alkanut viipaloimaan kauniita siivuja eli se roipe jää talon isännän vastuulle.

Olen joskus kauan sitten tehnyt toikin jossa tätä isoa juustonlopun siivutusongelmaa ruodittiin, siinä oli kyllä hyviä ratkaisuehdotuksia. Lienee hukkunut jo moinen toikki aikojen saatossa.
Niin no eipä se hirveän aikasin siivuttaminen paljon autoa koska sitten on lopulta vajaamittainen kuutio. Mutta kilon juustosta kyllä alan siivuttamaan sivulta jo ennen kuin pääsee kolmen sentin paksuuteen. Mieluummin sitä jonkunlaisia siistejä lastuja laittaa leivälle hyvissä ajoin sivuttamalla kuin nauhoja tai repaleisia paloja mössöä lopussa.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18211
Syön pyöreää juustoa, joten pidän kysymystä aivan naurettavana.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18211
Siipaloitko juusto siten, että ympyräinen muoto säilyy loppuun asti?
Siipaloin.

Voishan tuota reunoja kiertämistä koittaa, jos sillä saisi hävikkiä pienemmäksi. Kai se reunajuusto on tasalaatuista keskellä olevan kanssa? Ainakin ensimmäinen kerros juustomötikästä (se kiiltävä pinta) on sellaista tavaraa, että ei leivän päälle mene.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mä kääntelen sitä klönttiä niin, että siipaloitava pinta pysyy symmetrisenä.

Muut ei osaa. Siipaloivat saatana niin, että vetävät vain lyhyen pätkän, ja loppuosasta jää leikkaamatta ja klönttiin tulee sellainen hynde.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tämä toikki olisi pysynyt ihanasti raiteillaan ilman tätä viestiäni. Tissit!
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18378
Loppuun asti, laitoin vain väärin vaihtoehdon ylemmäksi.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Jyystän niin kauan päältä kunnes juusto alkaa repeillä ja sitten viskon ne repaleet sinne leipälle.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26855
Mä kääntelen sitä klönttiä niin, että siipaloitava pinta pysyy symmetrisenä.

Muut ei osaa. Siipaloivat saatana niin, että vetävät vain lyhyen pätkän, ja loppuosasta jää leikkaamatta ja klönttiin tulee sellainen hynde.
:D
Ei ne saatana osaa edes juustoa oikein siipaloida. Ruohokin taas leikkaamatta.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Melkein yhtä typerä sana, kuin 'hiinä' (siinä) ja 'hieho' (hieno). Mutta ei ihan niin typerä.
Hieho on sukukypsä, poikimaton nuori naaraspuolinen nauta. Hiehoiksi lasketaan yleensä yli 8kk ikäiset, poikimattomat naarasnaudat.
Tällaiset voidaan pitää jo parteen kytkettynä, alle 6 kk olevien nautojen kytkeminen päästään kiinni on Suomessa kielletty lailla.
Pihattonavetoissa, joita suurin osa uusista navetoista on, kaikki eläimet kulkevat vapaana.

Hieho muttuu lehmäksi poikimisen (vasikoinnin) yhteydessä, jolloin sillä on ikää yleensä noin 24-25 kk. Joillakin lihanautaroduilla ikä on korkeampi.
Joissain maissa hiehoksi lasketaan myös kerran poikinut lehmä eli ensikko, ja eläintä aletaan kutsua lehmäksi vasta toisen poikimisen jälkeen.
- wiki
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Niinpä. Maaseudulla olen syntynyt ja osin siksi sanan hieho, käyttö, sanan hieno, asemesta oksettaa.

Tosin syntymäkulmillani ei käytetty nuoresta lehmästä sanaa hieho, vaan erästä murreilmaisua. Mutta kuitenkin. Hieho on hieho, eikä hieno. Tai siis voi hieho toki olla hieno, mutta ei sanan varsinaisessa merkityksessä.
 
Ylös