Polttoaineen hinta

Kuinka paljon olisit valmis enintään maksamaan 95 oktaanisesta?

• Äänestäjiä yhteensä
    153

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
ml sanoi:
Eikä selitellä. Herra on hyvä tekee itse pollin josta löytyy itselle sopiva hinta. :thumbdown :frank:
Tommonen 30 centtiä per litra olis mulle täysin sopiva hinta :) Saa toki olla vähemmänkin.

DFiaA

I told you so
OoPee sanoi:
Tommonen 30 centtiä per litra olis mulle täysin sopiva hinta :) Saa toki olla vähemmänkin.
Jos mulla on varaa tankata niin kyllä unkarin poijjiillakin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
ml sanoi:
Ja jos hinta on sen yli, niin ollaan pahasti ylitetty kipuraja?
Ehän mä niin sanonu. Sä kysyit mikä olis mulle sopiva hinta ja tiedoksi: mulle sopiva hinta on huomattavasti alle kipurajan ;)

Mutta helpotetaan. Yhdellä saksankielisellä sivulla kysyttiin paljonko bentsiinin pitäis maksaa ennenkuin ryhdyn rajoittamaan autoiluani. Siellä pistin rastin ruutuun 2.50. En osaa sanoa vastaako tuo totuutta, se nähdään sitten parin vuoden kuluttua, kun ollaan noissa hinnoissa :doubtful:

FO110K

Banned
Charlie sanoi:
Vajaa kuukausi sitten tankkasin (viimeksi) hintaan 1,38e/l, eilen 1,26e/l. :thumbup:
samaa vikaa, autoilua vältetty urakalla viim. 1,5kk aikana.....
huvittaa aika paljon kun aamulehdessä olivat kysyneet Nesteen joltaikin pampulta sillon ennen katrina myrskyä että nytkun hinnat nousee nopeesti, niin kai ne sit laskeekin nopeasti.... "juu tottakai laskee jos ei vaikuta öljyn markkinahintaan kauaa" ...
no ilmeisesti 1,5kk on nopeaa niiden mielestä.... :doubtful:

FO110K

Banned
FO110K sanoi:
itsellä 1.35eur on jo kipuraja, auto lähtee myyntiin jahka tuo rikki täällä etelässä menee...
aika hyvin tuo on pitänyt, 2krt tankannu yli 1.34eur hintaan, auto seisoikin viikon tuossa juuri hintojen laskua odotellessa ja paineltiin kimppakyydeillä töihin... :)

Maddy

Active member
Täällä Kanadassa on ollut jännä huomata, että joillakin huoltsikoilla diesel maksaa enemmän kuin bensa.. Tosin oktaaniluvutkin on alhasempia, korkein taitaa olla 91...

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Ja jenkit vielä valittaa että bensa on kallista, vaikka sitä lähtee kaks kertaa halvemmalla kun kotosuomesha. :nope:

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Hinnan nousu ei oo tosin vaikuttanut yhtään tuohon autolla ajoon, edelleen nuo kymmenen jaardin matkatkin pitää autolla taittaa.

FO110K

Banned
Maddy sanoi:
Täällä Kanadassa on ollut jännä huomata, että joillakin huoltsikoilla diesel maksaa enemmän kuin bensa.. Tosin oktaaniluvutkin on alhasempia, korkein taitaa olla 91...
missäspäin Kanadaa sitä ollaan? kohta pitäs olla sielläpäin meinaan :)

Maddy

Active member
FO110K sanoi:
missäspäin Kanadaa sitä ollaan? kohta pitäs olla sielläpäin meinaan :)
Regina, Saskatchewanin provinssi. Tällanen parin sadan tuhannen ihmisen pitäjä...
Ja toi, että parin kymmenen jaardin matkat mennään autolla on niin TOTTA!
Toisaalta aika monet kaupungit eivät edes sisällä kävelyteitä, puhumattakaan pyöräteistä. Ja kävelijänä/pyöräilijänä tuntee olonsa maalitauluksi, koska kaikkihan niillä autoilla ajelee.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Puhuin muuten paskaa ton itävaltalaisen bentsiinin hinnasta. 95 maksaa täällä tällä hetkellä alle 1.1 euroa, ei siis 1.2 eikä etenkään 1.25 Eilen kattelin kahdellakin asemalla hinnan olevan 1.094. Ero dieselin ja bensan hintojen välillä on kaventunut Itävallassa viimevuosina aika radikaalisti, nythän ei eroa ole enää kuin 10 centtiä :dunno:

Pistää kyllä pohtimaan, että seuraava auto vois ihan yhtähyvin olla bensakonellakin. Siis ainakin tuon hinnan puolesta.

DFiaA

I told you so
Jossain näin 1:229 kirkkonummen suunnalla. En jakasnu tankata.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Tämäkin on kovin suhteellista, olkoonkin että bensa oli vähän halvempaa vuonna 1999:
1920-luvun lopussa työmiehen tuntipalkalla sai vaihtoehtoisesti neljä litraa maitoa, neljänneskilon voita tai kahvia, kilon sokeria, kolmanneslitran kirkasta viinaa ja kaksi litraa bensiiniä. Tukanleikkuu vaati työtä noin tunnin ja vartin. Pienen yksiön kuukausivuokran ansaitsemiseen työmieheltä vaadittiin 82 tuntia työtä ja valmiin puvun ostoon lähes sata tuntia. Kävelykengät sai neljännekselle valmispuvun hinnasta.

Vuonna 1999 työmies saattoi tuntipalkallaan ostaa 19 litraa maitoa, 2.6 kiloa voita, kaksi kiloa kahvia, 12 kiloa sokeria, litran kirkasta viinaa ja 12 litraa bensiiniä. Tukanleikkuuseen tarvitaan nyt yli puolentoista tunnin työpanos. Yksiön kuukausivuokran keräämiseen kului enää 30 tuntia. Valmispuvun ostamiseen tarvitaan enää kahdenkymmenen tunnin työpanos ja kengät saa kuuden tunnin työllä.