Ja suurin osa Niinistön kannattajista ollut samanlainen kuin ehdokas alusta alkaenTörni sanoi:Osa Halosen kannattajista alkaa olla kuin ehdokas konsanaan![]()
Enemmän olen (lasit päässä toki) nähnyt täällä piikittelyä ja irvimistä Halosen sekä varsinkin hänen kannattajien suuntaan. Tokihan tuo on pääteltävissä jo pollin prosenteista. Oikeastaan olisi kiva saada jonkun täysin puolueettoman henkilön yhteenveto täällä olleesta keskustelustaMoe Szyslak sanoi:Ja suurin osa Niinistön kannattajista ollut samanlainen kuin ehdokas alusta alkaen:ahem:
täältäkö? Miten olisi se politiikantutkija(?) Borg tms.Sam sanoi:Oikeastaan olisi kiva saada jonkun täysin puolueettoman henkilön yhteenveto täällä olleesta keskustelusta
En tarkoita että tämä arvioija olisi forumilta, mutta että saataisiin tänne puolueettoman ja pätevän henkilön arvio.Mutku sanoi:täältäkö? Miten olisi se politiikantutkija(?) Borg tms.
Mitä se arvioisi? Keskustelun tasoa?Sam sanoi:En tarkoita että tämä arvioija olisi forumilta, mutta että saataisiin tänne puolueettoman ja pätevän henkilön arvio.
Edelleenkin: Halonen ei (valitettavasti) ole mikään yksinvaltias joka voisi omalla tahdollaan lopettaa Suomesta köyhyyden.Eikä ole sen paremmin S.Niinistökään.Törni sanoi:Teit sen taas. Puhut väärästä asiasta. Nyt oli kysymys Halosesta ja hänen teoistaan köyhien hyväksi.
Kuinka sä voit noin kevytkenkäisesti suhtautua asiaan. Tässä ollaan sentään valitsemassa 6 vuodeksi maalle äitiä/isää!!!Olga sanoi:Tää on hauskaa, kun porukat on tän homman kanssa niin tosissaan... tai ainakin se siltä vaikuttaa. Relax, please! :ahem:
Mutta kovin oli yksipuolinen toi sun eka kommentti ko. asiasta...Black Leopard sanoi:Edelleenkin: Halonen ei (valitettavasti) ole mikään yksinvaltias joka voisi omalla tahdollaan lopettaa Suomesta köyhyyden.Eikä ole sen paremmin S.Niinistökään.
Noh, melkoista optimismia ja sinisiä laseja vaaditaan jos katsoo/sanoo että Sauli on köyhälle parempi kuin Tarja.Mutku sanoi:Mutta kovin oli yksipuolinen toi sun eka kommentti ko. asiasta...
Niin, minä olen uskonut (ilman Sauliakin!), että kun saataisiin yleisemmin työllisyyttä parannettua (myös Suomen rajojen ulkopuolella) niin se auttaa aikanaan myös vähempiosaisia. Ja siitäkin olen näköjään samaa mieltä Saulin kanssa, että nousussa ensin rikastuvat vain harvat (valitettavasti) - kunnes on muiden vuoro saada osansa.Black Leopard sanoi:Noh, melkoista optimismia ja sinisiä laseja vaaditaan jos katsoo/sanoo että Sauli on köyhälle parempi kuin Tarja.
Kun työtön uskaltaa kotimaassa vaatia ja vaatiikin kunnon työehtoja ja palkkaa vastikkeeksi, aletaan nariseminen että eihän teille mikään riitä -> kovemmat otteet käyttöön tai alkakaa yrittäjiksi.Tuotahan Sauli on agitoinut.Ja työvoiman liikkuvuus vapaaksi.Mutku sanoi:Niin, minä olen uskonut (ilman Sauliakin!), että kun saataisiin yleisemmin työllisyyttä parannettua (myös Suomen rajojen ulkopuolella) niin se auttaa aikanaan myös vähempiosaisia. Ja siitäkin olen näköjään samaa mieltä Saulin kanssa, että nousussa ensin rikastuvat vain harvat (valitettavasti) - kunnes on muiden vuoro saada osansa.
Joustot.Tuo taikasana mitä esim EK viljelee jatkuvasti ja tihenevällä tahdilla.En oikein ymmärrä - enkä itseasiassa haluakaan ymmärtää - miten ja millä perusteella ihmisiltä voidaan jatkuvasti vaatia lisää joustoa, jouston perään kun ei työ sillä kuitenkaan 100% varmaksi muutu.Eri asia on jos joustovaatimuksissa pysyttäisiin kohtuuden rajoissa, taattaisiin sillä työpaikat pysyviksi ja tunnustettasiin että työläinen ei ole kone eikä kuminauhaa vaan ihminen jolla on rajansa.Mutku sanoi:Ja joustoa työelämään! :thumbup:
Valitettavasti olen saanut muutaman kerran todistaa kuinka työntekijöiden "joustamattomuus" on saanut aikaan enemmän pahaa kuin mitä työnantaja on ehdottanut![]()
Siis nämä omakohtaisia kokemuksia - varmasti on "riistäjä"-työnantajiakin eikä kaikkeen pidä suostua! Mutta että kaivaudutaan poteroihin vain jonkun vanhan periaatteen vuoksi :nope:
Herra siunaa ja varjele. Ei sitä kukaan ole väittänytkään. Halosen johtava vaaliteema on sama kuin kuusi vuotta sitten. Kysymys oli hyvin yksinkertainen: Mitä Halonen on tehnyt köyhien eteen (sillä puutteellisella valalla joka hänellä on).Black Leopard sanoi:Edelleenkin: Halonen ei (valitettavasti) ole mikään yksinvaltias joka voisi omalla tahdollaan lopettaa Suomesta köyhyyden.Eikä ole sen paremmin S.Niinistökään.
Presidentin mahdollisuudet ovat köyhyyden poistamisessa yksin - kuten varmasti tiedät - kovin rajalliset.Halonen on mielestäni pitänyt köyhien asiaa (ei pelkästään Suomalaisten) hyvin esillä ja siten vaikuttanut.Törni sanoi:Herra siunaa ja varjele. Ei sitä kukaan ole väittänytkään. Halosen johtava vaaliteema on sama kuin kuusi vuotta sitten. Kysymys oli hyvin yksinkertainen: Mitä Halonen on tehnyt köyhien eteen (sillä puutteellisella valalla joka hänellä on).
Ei hän kovin hyvin ole mielipidevaikuttajana onnistunut, jos köyhien puheenjohtaja äänestää sen takia Niinistöä.
Valitettavaa ettet halua ymmärtää :nope:Black Leopard sanoi:Joustot.Tuo taikasana mitä esim EK viljelee jatkuvasti ja tihenevällä tahdilla.En oikein ymmärrä - enkä itseasiassa haluakaan ymmärtää - miten ja millä perusteella ihmisiltä voidaan jatkuvasti vaatia lisää joustoa, jouston perään kun ei työ sillä kuitenkaan 100% varmaksi muutu.Eri asia on jos joustovaatimuksissa pysyttäisiin kohtuuden rajoissa, taattaisiin sillä työpaikat pysyviksi ja tunnustettasiin että työläinen ei ole kone eikä kuminauhaa vaan ihminen jolla on rajansa.
Eli jos vastapuolla ammutaan päin, miksi poteroista pitäisi nousta?