Presidentti 2006

Äänestän presidentiksi

• Niinistöä

Äänet: 52 42,6%
  • Halosta

Äänet: 31 25,4%
  • Vanhasta

Äänet: 24 19,7%
  • Jotakuta muuta, ketä?

Äänet: 15 12,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    122

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Enpä ole seurannut tämän (jarna) toikin sisältöä, joten tietämättä aikaisemmasta keskusteluista toivon, että 25 vuotta kestänyt sosialistikausi päättyisi kohta.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Syytä Vanhasen tulokseen on varmaan monia. Pääministerin asema ei ole ideaalein paikka haastaa istuvaa presidenttiä. Niinistöllä oli paremmat haastajan asemat. Myös Lapissa moni keskustalainen meni suoraan Halosen taakse mikä on suorastaan raivostuttavaa, mutta kansa on sanansa sanonut.
Itse kummastelin sitä että asiantuntijat sanoivat Vanhasen eron vaikuttaneen lopputulokseen :confused: Ei semmonen sais vaikuttaa, mutta Keskustan kenttäväki on alueettain (pohjanmaa tässä tapauksessa) kuulema todella vanhoillista. Laihialla Halonen sai jopa enämpi ääniä kuin Vanhanen :eek:

En malta olla kysymättä tässä Patriotilta, että vieläkö hän on sitä mieltä että nämä vaalit olivat eduskuntavaalien esivaalit? :doubtful:

Vesku

Maatalousneuvos
Moe Szyslak sanoi:
Itse kummastelin sitä että asiantuntijat sanoivat Vanhasen eron vaikuttaneen lopputulokseen :confused: Ei semmonen sais vaikuttaa, mutta Keskustan kenttäväki on alueettain (pohjanmaa tässä tapauksessa) kuulema todella vanhoillista. Laihialla Halonen sai jopa enämpi ääniä kuin Vanhanen :eek:
Körttikansa ei huorintekijöitä äänestä!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
patriot sanoi:
Myös Lapissa moni keskustalainen meni suoraan Halosen taakse mikä on suorastaan raivostuttavaa, mutta kansa on sanansa sanonut.
Mikä sua siinä nyt niin suunnattomasti raivostuttaa? Kyseessähän on henkilövaalit, jossa puoluetaustan ei oikeastaan pitäisi olla ratkaiseva asia, paitsi tietysti puoluefanaatikoille , jotka ovat aina ja ikuisesti sitä mieltä, että vain "mun" puolueesta voi tulla päteviä ihmisiä (kuulostaa tutulta, eikö? ;)). Mun mielestä on kuitenkin positiivista, että ihmiset, jopa puoluiden jäsenet (joskaan en nyt ole varma tarkoititko tuolla todellakin keskustapuolueen jäseniä vaiko vain keskustaa normaalisti äänestäviä), uskaltavat ajatella ihan omillakin aivoillaan ja tehdä itsenäisiä päätöksiä, eivätkä seuraa sokeasti näiden (teidän) fanaatikkojen vetämää tiukkaa linjaa. Siihen en ota (enkä edes osaa ottaa) kantaa olisiko Vanhanen ollut parempi tai huonompi pressa kuin Halonen, mutta siitä ei nyt ole kyse vaan siitä, että siellä lapissakin (kuten näköjään muuallakin) oltiin sitä mieltä, että Vanhanen ei ole pätevä henkilö hoitamaan presidentin tehtäviä. Niin simppeliä se on kato :)

patriot

Foorumin senaattori
Moe Szyslak sanoi:

En malta olla kysymättä tässä Patriotilta, että vieläkö hän on sitä mieltä että nämä vaalit olivat eduskuntavaalien esivaalit? :doubtful:
Sen aika näyttää. Onhan tää äärinmäisen huono lähtökohta niihin. Moni kysyy keskustan kentällä häviääkö keskusta kolmannet vaalit peräkkäin Vanhasen johdolla. Mari Kiviniemi ja Paula Lehtomäki kärkkyvät johtoon. Uskon, että Masa jatkaa pääministerinä joka tapauksessa vaalikauden loppuun ja todennäköisesti puheenjohtajana myös seuraaviin vaaleihin asti. Juna pitäisi nyt saada käännettyä. Kokoomus ei siinä onnistunut vuoden 2000 presidentinvaalien jälkeen. Laihian tilanne on kestämätön.

patriot

Foorumin senaattori
Formulanomi sanoi:
Kuules nyt, porvaritoveri, et arvaakaan kuinka hyvät naurut tämä lausahdus herätti. :D
No itse vaalityötä siellä suunnalla tehneenä voi noin sanoa. Se oli osa vastausta Jonekselle. :(

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Sen aika näyttää. Onhan tää äärinmäisen huono lähtökohta niihin. Moni kysyy keskustan kentällä häviääkö keskusta kolmannet vaalit peräkkäin Vanhasen johdolla. Mari Kiviniemi ja Paula Lehtomäki kärkkyvät johtoon. Uskon, että Masa jatkaa pääministerinä joka tapauksessa vaalikauden loppuun ja todennäköisesti puheenjohtajana myös seuraaviin vaaleihin asti. Juna pitäisi nyt saada käännettyä. Kokoomus ei siinä onnistunut vuoden 2000 presidentinvaalien jälkeen. Laihian tilanne on kestämätön.
Mun mielestä Vanhasen vaihtaminen olisi Keskustalta SUURI virhe. Vanhanen on vienyt ja tulee varmasti viemään Keskustaa oikeaan suuntaan, jotta se pääsisi pois vanhoista riippakivistään.

Toki seuraavissa eduskuntavaaleissa on sitten kannettavaan nykyinen hallitusvastuukin. Mielestäni hallitus kuitenkin on selviytynyt ihan tyydyttävästi tästä kaudesta. Onhan siellä mokia mutta on myös onnistumisia.

Valde

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Niin luulis, että lakeuksien patavanhoilliset säikkyisivät Halosen kommunismi-seta -taustaa, mutta Halonen tunnetusti on kaikkien kuolevaisia koskevien kriteereiden yläpuolella, siinä siis ei uutta..

Valde

Well-known member
Paula Kiviniemen kanssa keskustelalla saattaisi olla mahdollisuuksia yksinkertaisesti siitä syystä, että hän on nainen. Ainakaan en itse kyennyt selittämään Jätteenmäen taannoista menestystä millään muulla kuin sukupuolella.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Mari Kiviniemen vai Paula Lehtomäen?

Zetor

Traktormiäs
Sijainti
Walko-Wenäjä
patriot sanoi:
No itse vaalityötä siellä suunnalla tehneenä voi noin sanoa. Se oli osa vastausta Jonekselle. :(
:D :D :D Näyttää purevan aivan samalla lailla, kuin täällä foorumilla. :D

Joskus voisi olla parempi, että pysyisi vain hiljaa. :(

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Zetor sanoi:

Jos patriot on vaan jakanu lappusia postilaatikoihin tai pystyttäny kadunvarsimainoksia, ei niihin toimijoihin silloin niin paljon huomiota kiinnitetä.

patriot

Foorumin senaattori
Zetor sanoi:

Ihan normaalia ajatusten vaihtoa hyvässä hengessä. Mitä olen aistinut tunnelmaa niin sielläkin oltiin valmiita vaihdokseen. Arvioin tilanteen väärin. Ei todellakaan kuulu olla hiljaa. Asiallinen keskustelu on aina paikallaan. Ja pitääkin olla.

patriot

Foorumin senaattori
Valde! Annoitkos äänesi Timo Soinille kuten meinasit? Haluat markan takaisin ja irti EU:sta? :confused:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Näin muuten vain yhden tienvarsimainoksen koko kampanjan aikana :ahem: :thumbup:

Vanhasen Masa oli tossa Vihdin kohdalla ennen Selkin kylää. :eek:

(Jos jätetään ne Masan vappuhuiskat huomioimatta. Koskakohan ne korjataan poijes?) :doubtful: