Pyöräilijöille kypäräpakko!?

Pitäisikö polkupyöräilijöille määrätä kypäräpakko?

• Äänestäjiä yhteensä
    55

öö ruz

Speed for ever
Kyllähän kypärä on/olisi pelastanut monessa tilanteessa mutta että PAKKO!
Ei kiitos, kohtahan vaaditaanjalankulkijoille tulenkestävät puvut ja vesilasin kylkeen varoitustarrat.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Mitä itse polliin tulee, niin en kannata pakkokeinoja tässä asiassa. Ken halajaa kyrpärättä fillaroida niin fillaroikoon. Itsellänihän ei ole edes fillaria..

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Iltapäivästä heitin lenkin niin pyörätiellä ajeli noita koululaisia kotimatkallaan. Pääasiassa ala-asteikäisiä. 28 pyöräilijästä vain neljällä(4) oli kypärä :eek: Uskomatonta!

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Iltapäivästä heitin lenkin niin pyörätiellä ajeli noita koululaisia kotimatkallaan. Pääasiassa ala-asteikäisiä. 28 pyöräilijästä vain neljällä(4) oli kypärä :eek: Uskomatonta!
Törkeetä toimintaa. Tuommosissa tapauksissa pitäis antaa kauheet sakot vanhemmille.

SamiJ

Well-known member
Mahtaako ne enää edes jakaa ala-asteelaisille niitä styroxpottia? Itse aikoinans moisen sain, ja pyörällähän ei saanut tulla kouluun kuin vasta kolmannella luokalla. Koulun sääntö.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
En jaksanut kaikkia kommentteja lukea, mutta Jakkuesin kommentin innostama myos kellopakko pitaisi olla pyorissa. Ei se perkele liikaa tuo ilmanvastusta kilpafillarijoillekaan jotta voi turvallisesti ilmoittaa takaatulosta.

Yleensa pyorailen itse suht nopiaan, mutta valilla on koira springerissa kiinni ja mennaan rauhassa. Sitten on naita taysaalioita ketka ei osaa kellolla ilmoittaa etta tulee takaa.
Onneks mun koira on rauhallinen, mutta josko tallainen aalio ajaa koiran paalle, saattaa olla etta se naykkasee. Siina sitten valitellaan kun koira perkele puras.

Kayttakaa saatana niita kelloja niissa fillareissa josko ohitatte, ei pitais olla liian vaikeata... :mad::mad::mad:

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Tanaan Jarvenpaassa kakkosluokkailaiset olivat uimassa ja matkalla fillarilla. Kaikilla oli kyparat. :thumbup:
Opettajan tehtava on kaskea varustuksiin kypara, ja jos sita ei ole, matkaan ei lahde kyseinen hahmo.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Mahtaako ne enää edes jakaa ala-asteelaisille niitä styroxpottia? Itse aikoinans moisen sain, ja pyörällähän ei saanut tulla kouluun kuin vasta kolmannella luokalla. Koulun sääntö.
Ei ainakaan täällä ole jaettu, mutta eipä nuo paljoa maksa. Halpa vakuutus kyllä tuo.
Tyttärellä mennyt kaksi kypärää kun toinen ajanut päälle ja siitä on sitten kaaduttu. Onneksi vain kypärä rikki.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
En jaksanut kaikkia kommentteja lukea, mutta Jakkuesin kommentin innostama myos kellopakko pitaisi olla pyorissa. Ei se perkele liikaa tuo ilmanvastusta kilpafillarijoillekaan jotta voi turvallisesti ilmoittaa takaatulosta.

Yleensa pyorailen itse suht nopiaan, mutta valilla on koira springerissa kiinni ja mennaan rauhassa. Sitten on naita taysaalioita ketka ei osaa kellolla ilmoittaa etta tulee takaa.
Onneks mun koira on rauhallinen, mutta josko tallainen aalio ajaa koiran paalle, saattaa olla etta se naykkasee. Siina sitten valitellaan kun koira perkele puras.

Kayttakaa saatana niita kelloja niissa fillareissa josko ohitatte, ei pitais olla liian vaikeata... :mad::mad::mad:
Mä oon itse saanut viriteltyä kilpafillariini kellon, vaikka ei se helppoa ole ja sitä on vähän hankala rinkuttaa.
Kerropas vinkki miten saa ylipaksuun ohjaustankoon kiinnitettyä normitankoihin suunnitellun kilkutinkellon? Mulla on nyt nippusideratkaisu, joka ei siis ole kauhean hyvä ja vähänkin kovemmassa vauhdissa sen käyttö on mahdotonta. Se pitäisi saada sormen ulottuville.
Noh.. tämä on yksi niistä syistä joiden takia siirryn autotielle ajamaan aina kuin suinkin mahdollista, vaikka se autoilijoita ärsyttääkin. On mielestäni kokonaisuudessaan muutenkin turvallisempaa minun vaarantaa vain omaa henkeäni kuin sen lisäksi myös jalankulkijoiden tai normipyöräilijöiden. Lisäksi autoilijat harvoin väistävät pyörätiellä ajavaa tullessaan kolmion takaa.

Talvella tilanne on vaikeampi kun kello jäätyy pakkasella eikä siitä kuulu mitään. Parempi olisi vain huutaa jotain mölinää, mutta kun keskittyy siihen että yrittää saada siitä jääkalikasta kilahduksen kuulumaan niin onkin jo ohitettavan rinnalla ja myöhäistä sanoa yhtikäs mitään.

noin muutoin oon kyllä samaa mieltä kellon käytön suhteen. Valitettavasti se mielletään suomessa vittuilukeinoksi eikä varoitusvälineeksi. Ihan sama juttu auton töötinkin kanssa.
Ohi ajava auto ei koskaan tööttää 100m päässä varoittaakseen ajoväylällä ajavaa pyöräilijää vaan jos tööttää, niin autoilija tekee sen silloin kun on vieressä! Ihan vaan vittuillakseen eikä tajua, että aiheuttaa sillä vaaratilanteen (pyöräilijä säikähtää ja voi horjahtaa auton eteen/päälle).

Kyllä taitaa sama idioottimaisuus päteä pyöräkellonkin käyttöön. Sitä käytetään vain silloin kuin pyöräilijä ei yksinkertaisesti pääse muuten ohi. :thumbfh:

Viimeksi muokattu: