Räikköstä EI KIINNOSTA!

Lisko

Well-known member
Sijainti
Liskola
Kimiä on kyllä turha syyttää värittömyydestä. Ei kellään muulla oo kuskilla oo pokkaa antaa tollasia komentteja:thumbup:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Jos toimittajat kyselevät typeriä, Kimi vastaa niihin samalla mitalla.
Jos toimittajat kuvittelevat kyselevänsä nokkelia, Kimi tiputtaa kysymykset vielä nokkelimmilla vastauksillaan. Ja yleensä toimittajat eivät edes sitä heti huomaa.
Asiallisille haastattelijoille hän jaksaa antaa kunnon haastatteluja ja vastaukset kysymyksiinkin ovat monisanaisempia, kuin "se on sama kaikille" tai "katotaan nyt".

Kimi osaa silti olla myös "virallinen", asiallinen, olematta silti yli-imelä, kuten Schumi mielestäni monesti oli.
- Olen erityisen tyytyväinen, että voitin mestaruuden ensimmäisenä Ferrari-vuotenani. Kyseessä on fantastinen ryhmä ihmisiä, jotka ovat poikkeuksellisia sekä ammattilaisina että ihmisinä, Räikkönen sanoi työkavereistaan.
- Tämä mestaruus on tulos siitä, ettei ryhmämme missään vaiheessa heittänyt pyyhettä kehään, vaikka kaikki näytti jo menetetyltä, Kimi jatkoi. (MTV3)

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Hiiri Heikkiäkään ei kiinnosta:

Kovalainen ei ole tippaakaan huolissaan siitä, että Alonso ei tullut McLarenilla toimeen vaan ajautui riitoihin Hamiltonin ja tallin johdon kanssa.

- Ei ole minun tehtäväni arvioida, mikä meni pieleen Fernandon ja tallin välillä, eikä asia minua kiinnostakaan. Olen iloinen tästä mahdollisuudesta, Kovalainen sanoi.

(MTV3)
Heh, pitäisköhän kohta muuttaa Heikin Hiiri nimistystä vähän "kovempaan" suuntaan :D

J0ne

Well-known member
Räikköseltä kysyttiin tilaisuudessa, oliko hänen viime kauden mestaruutensa kannalta ratkaisevaa McLaren-tallin sisäinen kilpailu Lewis Hamiltonin ja Fernando Alonson välillä. Hamiltonin varmalta näyttänyt mestaruus kuivui kasan kauden loppumetreillä.

- Ei se oikeastaan kiinnosta minua. Joka tallissa tilanne on sama.

(MTV3)

:D

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
J0ne sanoi:
Räikköseltä kysyttiin tilaisuudessa, oliko hänen viime kauden mestaruutensa kannalta ratkaisevaa McLaren-tallin sisäinen kilpailu Lewis Hamiltonin ja Fernando Alonson välillä. Hamiltonin varmalta näyttänyt mestaruus kuivui kasan kauden loppumetreillä.

- Ei se oikeastaan kiinnosta minua. Joka tallissa tilanne on sama.

(MTV3)

:D
Haha ! Se kysymys tipahti alas eka laukauksella. Joku toinen olisi alkanut selittelemään tossa tilanteessa.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Iltalehti sanoi:
Herrasmies
11.1.2008 3:37

Ilmekään ei värähtänyt maailmanmestari Kimi Räikkösen pokerikasvoilla, kun eräs englantilaistoimittaja kysyi häneltä Ferrarin lehdistöpäivillä, onko McLarenin tallipäällikkö Ron Dennis edelleen niin rehellinen ihminen kuin väittää olevansa.

- En halua sekaantua tällaiseen. Koko keskustelu ei liity millään tavalla siihen, mitä minä teen.

- Ron Dennis on mukava heppu, mutta jos täytyy katsoa viime vuoden tapahtumia, on jokaisella varmasti niistä oma käsityksensä, Kimi totesi.

Suomalaistähti on muutenkin haluton vertaamaan oloaan Ferrarilla ja McLarenilla.

- McLaren ja Mercedes-Benz toimivat englantilaiseen ja saksalaiseen tapaan. Minulla oli heidän kanssaan hyvin kivaa aikaa, mutta Ferrarilla olen enemmän kuin onnellinen.

- En halua puhua menneistä, vaan keskittyä tulevaisuuteen.

Välit Massaan kunnossa

Räikkösen ja Felipe Massan välit ovat ihanteellisen hyvät huipputallin kuljettajiksi.

- Ajoimme täysillä kilpaa keskenämme jo viime kaudella, eikä mikään muutu. Felipen nopeus ei ole ollut minulle minkäänlainen yllätys. Taistelemme voitoista keskenämme, mutta jos tietyssä vaiheessa kautta toisella on selvästi parempi mahdollisuus mestaruuteen, tiimi panostaa tietysti häneen, Kimi sanaili.

- Välimme ovat kunnossa, enkä epäile, etteikö yhteistyömme uuden auton kehittämisessä olisi jälleen yhtä hedelmällistä.

Kimiltä udeltiin, auttoiko McLarenin taktiikka molempien kuljettajien tasa-arvosta hänet mestariksi.

- En tiedä, enkä todellakaan välitä. Tasaväkiset tallikaverit vievät aina pisteitä toisiltaan. Jossain vaiheessa talli alkaa panostaa toiseen, mutta kun McLarenilla tilanne oli niin tiukka, teki se homman heille hankalammaksi.
Tämmöistä tänään.

Felix

Well-known member
Räikkösen Ferrari hyvässä kunnossa
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA

Räikkönen ei halua arvioida vastustajia.

- Vaikea testeissä on sanoa muista mitään, koska emme tiedä, millaisilla bensamäärillä he ajavat.
Eikä se minua kiinnostakaan. Me keskitymme ihan omiin juttuihimme.

Masa

Well-known member
Kimi Räikkönen: MM-pokaali ei ole minulla
26.01.2008 00:35

Formula ykkösten hallitseva maailmanmestari Kimi Räikkönen kertoo, ettei MM-pokaali ole hänen halussaan.

- Se ei ole vielä minulla. En tiedä, missä se on. Oletan, että se on edelleen Ferrarin tehtaalla minun muiden pokaalieni tavoin. Täytyy kysellä asiaa. Haluan joka tapauksen pokaalin, Räikkönen sanoi Bild-lehdelle.

Kansainvälinen autoliitto FIA antoi MM-pokaalin Räikköselle Monte Carlon gaalassa 7. joulukuuta.

(MTV3)
Kimiä ei pahemmin kiinnosta missä pokaali on?

kana-fin

Well-known member
Masa sanoi:
Kimiä ei pahemmin kiinnosta missä pokaali on?
Räikkönen: Täytyy kysellä asiaa. Haluan joka tapauksen pokaalin, Räikkönen sanoi Bild-lehdelle.

Minusta Kimiä kiinnostaa.

Revolt

Lead Singer
Kimi eilisten huonosti menneiden Bahrainin testien jälkeen:

- Ei oikein vaan kiinnostanut, kun oli niin tuulista, eikä saatu oikein autoa enää toimimaan kunnolla, Räikkönen tunnusti Turun Sanomille.

Wesselius

Well-known member
mun mielestä kyse ei niinkään ole siitä ettei kimiä kiinnostais, vaan siitä että pitää oman focuksen tekemiseensä.. joillakin ihmisillä on lahjoja vähän kaikkeen, kimillä on lahjoja ajamiseen :thumbup:

tai siis monessa otteessa kimi totetaa "ei se vaikuta mun tekemiseen mitenkään" ..se on äärimmäisen fiksua toimintaa, psykologisesti on pirun vaikeeta suorittaa jossain maailman terävimmässä eliitissä jotain autolla ajamista vielä kun omat vahvuudet sattuu olemaan nimenomaan siinä ajamisessa eikä niinkään muussa säätämisessä ym. niin kaveri toimii ainoalla järkevällä tavalla tuossa tilanteessa. miettikääpä kimin uraa ennen mestaruutta, kuinka paljon ollut vastoinkäymisiä ja huonoa tuuria, olisiko ollut hieman hankalemmassa tilanteessa moneen otteeseen jos olis kasannut paineita tuosta ajamisesta.

henkisesti helpompaa.. vrt. jätetään hevosille ajatteleminen niillä on isompi pää.

Viimeksi muokattu:
Kimihän on psyykkisesti erittäin hyvä yksilölajin edustaja. Pystyy sulkemaan kaiken epäolennaisen joko tiedostamattomasti tai tietoisesti pois ja keskittyy vain omaan tekemiseen, kuten ravihevonen laput "silmillä". Näin saavutetaan korkeampi keskittymisen taso ja varmaan flow:kin saavutetaan helpommin, kun ei mietitä / välitetä muiden tekemisistä tai tapahtumista.

Itsestäänselvää? Ehkä. Mutta pitipä kirjoittaa...

Wesselius

Well-known member
Ground Effect sanoi:
Itsestäänselvää? Ehkä. Mutta pitipä kirjoittaa...
Kyllä se on aina hatunnoston arvoista kun jollakin on pokkaa tehdä asiat välittämättä siitä millaisen vaikutelman antaa ulospäin :)

aivan loistava huomio mutkulta ollut tää "ei kiinnosta" agenda, tipuin aivan täysin kun luin eka kertaa koko threadin!

Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Wesselius sanoi:
Kyllä se on aina hatunnoston arvoista kun jollakin on pokkaa tehdä asiat välittämättä siitä millaisen vaikutelman antaa ulospäin :)

aivan loistava huomio mutkulta ollut tää "ei kiinnosta" agenda, tipuin aivan täysin kun luin eka kertaa koko threadin!
Mitä loistavaa siinä on?

On vähintäänkin arviointivirhe ja heikkous Kimin puolelta se ettei välitä mitä lehdistö kirjoittelee. Julkisuuskuva kun muovaa monia asioita joten ei ole yhdentekevää mitä kirjoitetaan.

Ja Kimistä on aivan yleinen kuva (jopa Frank Williamsilla) että hän on laiska, ei paneudu ammattiinsa tosissaan ja hukkaa mahdollisuutensa välinpitämättömyyteensä.

Lisäksi Kimin vastustajilla on mainio tilanne. Kimi itse tehtailee tästä todisteita ja lopulta roska on jäänyt elämään omaa elämäänsä. Siitä hämmennetään aina lisää kohujuttuja.

Kimin arvostus mailmalla voisi olla parempikin. Tosin se on myös kiinni Kimin nuivasta suhteesta lehdistöön. Ilman maailmanmestaruutta tilanne olisi voinut jopa kääntyä pahaksi...

Viimeksi Kimin puolesta ovat puhuneet itse Pööni ja Keke. Mitä se muutti? Ei mitään...