L4z! sanoi:
Tuossa se pointti ehkä juuri onkin. Ennen jouduttiin välttämään riskejä. Nykyään ei voi edes riskillä onnistuessaan voittaa. Kuskin täytyy yksinkertaisesti olla hiottu timantti. Semmonen näyttävä sivuluisu kuin ennen, on nykyään ajovirhe. Ajat muuttuu, tilanne nopeudet ovat kovempia, joten kuskienkin täytyy olla kovempia. Vaikka on autojen ajettavuuksissa eroja, niin silti nopeus on se elementti mikä tekee kilpaa ajamisesta niin vaikean. Aika kultaa teidän muistot.
Aina on tietysti poikkeuksia, mutta nyt puhutaan yleistäen.
Jaa,kumpaakohan vaatii enemmän niin fyysisellä kuin henkisellä puolella ajaa korpimetsän läpi kaasu pohjassa mahd.kovaa jotta voisi voittaa rallin:
a.) 950 kg painavaa putkirunkoista, tehostamatonta 700 hv ohjusta josta ei löydy pienintäkään elektronista apua kuskille,vai
b.) satoja kiloja painavampaa, puolet tuota ralliohjusta tehottomampaa läpeensä tehostettua nappivaihteilla toimivaa tietokonein ladattua autoa(eli WRC:tä)
Varsinkin kun ennen rallit kesti vieläpä pidempään ja jouduttiin ajamaan yölläkin ja reitit oli monesti vaarallisempia kuin nykyään. Kyllä mä sanoisin,että nyky WRC:t on lastenleikkiä noihin legendaarisiin B-ryhmän ralleihin verrattuna kuskin kannalta. Juha Kankkunenhan on ajanut kummallakin autolla kilpaa paljon, ja aika hyvin tiivistänyt asian: "Onhan näissä wrc-autoissa hyvä alusta ja jousitus, mutta ei näissä kyllä moottoria ole ollenkaan. B-ryhmän autolla oltiin joka suorallakin äärirajoilla että pysyykö enää tielläkään kun tehoa oli niin paljon".