Magnum2300
Well-known member
- Liittynyt
- 28.10.2009
- Viestit
- 758
Olisihan sen voinut tehdä vaikka pykälää isommasta 309:stä, joka oli juuri esitelty. Olisi osunut samaan kokoluokkaan kuin Lancia Delta ja Mazda 323.
Niin eikös Peugeot saanut vähän poikkeusluvalla kikkailtua tuon auton minimi mitan, Peugeot perusteli korimallia sillä että 206 oli juuri tullut markkinoille, muistaakseni FIA antoi ehdoksi että uusi auto täytyy tehdä isommasta 307 mallista sitten kun auto tulee markkinoille.Samoin Skoda tuli mukaan Octavialla koska eivät tajunneet porsaanreikää
205:n suurin moottori oli 1,9 litrainen kaksiventtiili kannella oleva moottori. Sehän on samaa sukua kuin B-ryhmäläisessä takapenkillä ollut moottori. Sama 1,9 oli sitten mm. 405 mi16 mallissa neliventtiilikannella ja vahvojen huhupuheiden mukaan tämä kansi on raakavalultaan sama kuin 205 t16 autoissa käytetty. Näissä moottoreissa oli alumiinilohko ja samaan moottoriperheeseen ilmestyi myöhemmin rautalohkoinen kaksilitrainen.jep. Lancia oli esitellyt Delta HF 4WD:n jo huhtikuussa 1986, mutta Pösön olisi pitänyt ensin kehittää valmiiksi nelivetoinen ja turboahdettu etumoottorinen 205 (olisiko niin pieneen autoon saatu iso moottori ja neliveto mahtumaan?) ja sitten valmistaa sitä vielä 2500 kappaletta. Ja vielä miettiä onko se taloudellisesti kannattavaa.
Sai poikkeusluvan, ja jos en ihan väärin muista, niin Seatilla oltiin tästä hieman harmistuneita, kun olivat samanlaista poikkeuslupaa pyytäneet Ibizan osalta, mutta silloin sellainen oli evätty. Tämä nyt tosiaan ihan mutua, täytyy myöhemmin tarkistaa.Niin eikös Peugeot saanut vähän poikkeusluvalla kikkailtua tuon auton minimi mitan, Peugeot perusteli korimallia sillä että 206 oli juuri tullut markkinoille, muistaakseni FIA antoi ehdoksi että uusi auto täytyy tehdä isommasta 307 mallista sitten kun auto tulee markkinoille.
Joo. Joku poikkeuslupa siihen tuli ja sitä varten piti rakentaa 4000kpl pitkillä puskureilla olevaa 206 GT:tä. Normaalistihan WRC-auton perusmallia piti valmistaa 50000kpl.Sai poikkeusluvan, ja jos en ihan väärin muista, niin Seatilla oltiin tästä hieman harmistuneita, kun olivat samanlaista poikkeuslupaa pyytäneet Ibizan osalta, mutta silloin sellainen oli evätty. Tämä nyt tosiaan ihan mutua, täytyy myöhemmin tarkistaa.
Tiedä sitten, minkälaiset voimasuhteet siinä on ollut taustalla. Luulisi kuitenkin, että Seatillekin olisi voitu olla höllämielisempiä, koska merkki kuitenkin oli jo osa VW-konsernia. Joka on globaalisti isompi kuin PSA, millä ei ole myyntiverkostoa kaikilla mantereilla.Sai poikkeusluvan, ja jos en ihan väärin muista, niin Seatilla oltiin tästä hieman harmistuneita, kun olivat samanlaista poikkeuslupaa pyytäneet Ibizan osalta, mutta silloin sellainen oli evätty. Tämä nyt tosiaan ihan mutua, täytyy myöhemmin tarkistaa.
Eikös tässä ollut kyseessä joku sellainen juttu, että Audi oli ostanut yhden 205 Turbo 16:n itselleen?Tää on jotenkin hieno kuva. Varmaan joku tylsä selitys tilanteelle, mielikuvituksella saa vaikka mitä aikaan. Timo ja Ari tuli moikkaamaan Hannua, kun tässä nurkilla just oltiin….”Vähän” noi Inglostadin kilvet kyllä hämää
Näytä liitetiedosto 3162
Ei ole tainnut Stratoksellakaan kukaan uskaltaa Lahti Historic Ralliin sen jälkeen kun sille yhdelle tuli vähän kalliimpi remontti.
Sanoihan Maximum Attack jo parikymmentä vuotta sitten Suurajo-kirjassa, ettei Stratosta ollut tehty hypittäväksi sora-alustalla
Tämä kyllä aikanaan säväytti monella tapaa.