Kyllä se vaan alkaa näyttää siltä, että kaikki "pienet" säädöt, oli sitten hybridillä jatkaminen, tai vety, tai vaikka muutos sähköautoon, niin suunta on ennemmin se, että hyundai haluaa lähteä menemään ja edes sen tilalle ei ole mitään tulossa. Pääluokassa tarvitaan just just toisen käden sormia palkkakuskien laskemiseen. Ei tämä vaan voi jatkua näin, kerta kaikkiaan.
Jos sitten rally2:n ottaminen pääluokaksi veisikin tehdastallit, nykyisen promoottorin jne pois niin mitä sitten? Jos yhden rally1-auton hinnalla pystyy suunnilleen maksamaan koko kauden ajamisen rally2:lla, niin on siinä sen verran eroa, että mukaan haluajia riittää ihan toisella tavalla, vaikka koko nykyinen systeemi räjäytettäisiin ja vanhat rahanhimoiset promoottorit lähtisivät menemään? Kyllä useimmat mm-rallien järjestäjät edelleen haluaisivat niitä ralleja järjestää, vaikka se olisikin tapahtumana aluksi pienempi ja uusiakin halukkaita löytyisi. Kyllä ihan varmasti edelleen löytyisi se taho, jota kiinnostaisi jopa laittaa kameroita noihin jorpakoihin ja autoihin. Hyvänen aika, kameratekniikka ja tuotantoproduktiot ovat halvempaa kuin koskaan ja kaiken maailman kansallisiakin sarjoja nyt kuitenkin ajetaan ja jopa kuvaa lähetetään.
Paluuta menneeseen? Ehkä osittain joo, mutta olisi ainakin sarja, jossa olisi kuljettajia. Ja kenelle tätä rallia lopulta ajetaan? Yleisölle, jota kiinnostaa vauthi ja vaaralliset tilanteet, sekä kiinnostava kilpailullinen sarja. Lopettaisiko yleisö paikalle tulon, tai televisiosta katselemisen, jos ne autot nyt sitten eivät olisikaan tehtaan rahoittamia? Kiinnostaako oikeasti ketään katsojaa lopulta, että onko se tehdastalli, vai yksityistalli, jos sarja itsessään on kiinnostava ja se pärinä kiinnostaa? Joka tapauksessa jotain isoa tarvitsee tehdä ja pian.