Moni asia sähköistyy, ei vain autoilu. Esimerkiksi minun suosikkiharrastukseni metsätyö, tarkemmin manuhakkuu, sähköistyy. Tällä hetkellä akkusahat ovat jo niin hyviä, että ketjunopeuksien puolesta niillä tekee jo kuitupuusavottaa ongelmitta. Suurin haaste on akut, joita palstalla pitäisi olla vähintään kolme, mielellään viisi, jos kokopäivätyötä tekisi. Se nostaa kunnollisen sahan hintaa pitkälle yli tuhanteen euroon, mikä tällä hetkellä enemmän kuin metallirunkoisen ammattisahan hinta.
Tukkipuun hakkuussa, yli tukkimitan olevien jättiläisten palastelussa polttopuuksi ja pihapuuhommissa sähkösahat eivät vielä korvaa polttomoottorikäyttöistä ammattikonetta, mutta sitä eivät tee halpahallien lelusahatkaan, itse asiassa sellaisilla metsurointi on jopa vaarallista. Omalla kohdalla kaluston sähköistäminen ei tule kyseeseen ainakaan niin kauan kuin käyttötunteja on sylintereissä jäljellä ja ehkei vielä sen jälkeenkään tuon kustannuskysymyksen vuoksi. Pienkonebensalla ja 2% seoksilla pakokaasu ei ole ylitsepääsemätön ongelma. Kuulosuojaimia tarvitsee sähkövermeenkin kanssa, eli hiljaisuudella markkinointi on vähän harhaanjohtavaa.