Kuvitelkaapa sellasta skenariota että jos/kun Ogier + VW aloittaa samanlaisen aikakauden kun Lööppi joskus malttaa lopettaa:idea:Loebin ylivoima tappaa rallin. Ei siinä mitään, jos dominoiva kuski olisi kiinnostava, mutta Loeb persoonana on yhtä mielenkiintoinen kuin katsella maalin kuivumista.
Varsin paljon mahdollista jos vain Ogieeri on edes likimain Lööpin tasoinen rattimies. Fordin tekemisistähän ei ole pitkällä tähtäimellä mitään takeita ja nähtäväksi jää millaiset resurssit Qatar-Citroen saa taakseen ja kuinka pitkään se kestää. Ilman teknistä kehitystyötä PSA-yhtymän taholta ei Qatarinkaan rahoilla voi menestystä ostaa.Kuvitelkaapa sellasta skenariota että jos/kun Ogier + VW aloittaa samanlaisen aikakauden kun Lööppi joskus malttaa lopettaa:idea:
Näen WRC:n tulevaisuuden hieman epävarmana, mutta en sano etteikö se voisi parempaan suuntaan kääntyä. Melkein voisin sanoa että vanhat jo rallimaailman nähneet autotehtaat eivät ainakaan palaa takaisin, vaikkakin Toyotan paluu on ollut pinnalla kesän aikana. Uudet markkinat voisivat olla Aasiassa, sieltä esim joku KIA voisi tulla mukaan ja sinne päin myös enemmän MM-ralleja.Eli tänne keskustelua Rallin(WRC) tulevaisuudesta.
Hyundai kokeili jo siipiään rallimailmassa laihoin tuloksin, KIA kuuluu samaan konserniin, löytyykö enää uskoa löähteä yrittämään? :dunno:Uudet markkinat voisivat olla Aasiassa, sieltä esim joku KIA voisi tulla mukaan ja sinne päin myös enemmän MM-ralleja.
Hyundai on jo ilmoittanut palaavansa rallin MM-sarjaan kaudella 2014, joten Hyundai uskaltaa lähteä yrittämään.Hyundai kokeili jo siipiään rallimailmassa laihoin tuloksin, KIA kuuluu samaan konserniin, löytyykö enää uskoa löähteä yrittämään? :dunno:
Automerkit vetäytyvät vähitellen Formuloista ja ralleista, onnistuukohan WEC:n protoluokka houkuttelemaan valmistajia, nyt kun silläkin on MM-arvo ja monella vielä mahtavia muistoja edesmenneestä C-ryhmästä?
Ei ole ilmoittanut ellet pysty lehdistötiedotetta tai oikeaa uutista osoittamaan. Vahvoja huhuja on toki ollut, mutta ne ovat vain huhuja.Hyundai on jo ilmoittanut palaavansa rallin MM-sarjaan kaudella 2014, joten Hyundai uskaltaa lähteä yrittämään.
Huhujahan on ollut myös Toitsun palaamisesta, mutta toistaiseksi Toi-otalla ei ole edes ns. World Racing Engine speksit täyttävää mottia valmiina. (tästä oli alkukesästä joku juttu joko Tuulilasissa tai Moottorissa)Ei ole ilmoittanut ellet pysty lehdistötiedotetta tai oikeaa uutista osoittamaan. Vahvoja huhuja on toki ollut, mutta ne ovat vain huhuja.
No on se vaan hyvä, ettei nämä kaksi suomalaista monotoonista selittelijää ole onnistunut voittamaan mestaruuksia. Taitaa tämän hetken kaikki kiinnostavat kuljettajat tulla enempi Norjasta, USAsta, Austraaliasta ja Venäjältä, eli jostain ihan muualta kuin tästä maasta ja tuskin noiden edellämainittujen menestys lämmittäisi kovinkaan monen suomalaisen mieltä..Loebin ylivoima tappaa rallin. Ei siinä mitään, jos dominoiva kuski olisi kiinnostava, mutta Loeb persoonana on yhtä mielenkiintoinen kuin katsella maalin kuivumista.
Ei välttämättä pelkästään paha asia?Nähtäväksi muuten jää, kuinka pian joku FIA:n jehu keksii, että WRC-autojen moottorit ja vaihdelaatikot pitääkin tilata joltakin FIA:n kilpailuttamalta ulkopuoliselta toimittajalta ja tiimien tuotekehitys suitsitaan olemattomiin.....
Tää ois kyl loistojuttu. Sit ois jo Citikka,Ford,Volkswagen ja Hyundai!Hyundai on jo ilmoittanut palaavansa rallin MM-sarjaan kaudella 2014, joten Hyundai uskaltaa lähteä yrittämään.
Minä olen ymmärtänyt, että tällä tavalla nämä nykyisetkin säännöt on hyvin pitkälti laadittu.Jos ei ole jo tehty, niin voisivat nimetä jonkun toimikunnan listaamaan potentiaaliset automerkit. Tämän jälkeen hattu kourassa kiertämään merkki merkiltä, millaiseen sarjaan Te olisitte halukkaita lähtemään ja minkälaisella kalustolla. Tuon kiertelyn pohjalta yrittäisi rakentaa kompromissin ja muokkaisi nykyisen sarjan tähän uuteen suuntaan. Selvittäisi mikä hiertää eniten ja pyrittäisiin korjaamaan tilanne.
Ööh, eikös vaidelaatikoiden ja tasauspyörästöjen kohdalta asia ole jo näin. Valmistajia on XTrac ja Sadev, en tiedä onko muita.Nähtäväksi muuten jää, kuinka pian joku FIA:n jehu keksii, että WRC-autojen moottorit ja vaihdelaatikot pitääkin tilata joltakin FIA:n kilpailuttamalta ulkopuoliselta toimittajalta ja tiimien tuotekehitys suitsitaan olemattomiin.....
Toki, mut kuulemma M-Sport olisi paja joka rupeaisi ajattamaan noita Hyundaineja ja Ford joko jäisi sarjaan jonkun uuden pajan kanssa tai siirtyisivät esim IRC:hen. Eihän Citroeninkaan jatko ihan kirkossa kuulutettua ole esim vuodelle 2014.Tää ois kyl loistojuttu. Sit ois jo Citikka,Ford,Volkswagen ja Hyundai!
Pimeällä ajettavat EK:t voisivat toimia ehkä kaupungissa (Esim. Harjun EK) ja keinotekoisilla ravirataringeillä. Siellä missä ylipäätään jonkunlainen keinovalaistus on saatavilla helpohkosti.Yö EK:den paluuta myös kannattaisin ja yhtä Safari rallin tapaista rallia.