Ralliuutisia, vol 2

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
En tiedä, mutta Paddon testasi sekä eilen että tänään, tuskin enää huomenna?
Eikös kaikki Hyundai-kuskit ajaneet vain yhden päivän? Sordo tiistaina, Neuville keskiviikkona ja Paddon torstaina. Olikohan Hyundain NORF-testit kokonaisuudessaan tässä, vai tulevatkohan vielä uudestaan heinäkuussa? Yleensä ajellaan 2 päivää per kuski, mutta en tiedä sitten riittikö tällä kertaa 1 päivä mieheen. Mitäs varten Lappi ajeli Toyotalla keskiviikkona? Oliko siinäkin jo Jyskälän testit kyseessä vai ihan vaan yleistä kehitystestiä ja tuntuman hakua Sardiniaan?
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
http://www.ksml.fi/urheilu/mm-ralli/Neuville-aikoo-lyödä-Latvalan-Jyväskylässä/994764?pwbi=9cf86bb436b53c9c4cb6cbad424d6d03

Neuville laskee jo Mikkelsenin Citroenilla yhdeksi haastajistaan Neste Rallissa. Olisihan se toki vain oikeus ja kohtuus että Mikkelsen saisi ajaa koko loppukauden Citikkaa, mutta toki ranskalaistalli suosii ranskalaiskuskia...
Olisikohan tässä käynyt niin, että Neuville meni möläyttämään vahingossa Mikkelsenin jatkokuvioista. Neuville ja Mikkelsen ovat nimittäin vapaa-ajalla parhaat kaverit, joten hyvinkin Neuvillella on jotain sisäpiirin tietoa. Ehkä Mikkelsen on neste rallissa sitten Nasserin yksityistiimin Citikalla tai jotain??
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15956
Sijainti
Tampereen lenkki
Olisikohan tässä käynyt niin, että Neuville meni möläyttämään vahingossa Mikkelsenin jatkokuvioista. Neuville ja Mikkelsen ovat nimittäin vapaa-ajalla parhaat kaverit, joten hyvinkin Neuvillella on jotain sisäpiirin tietoa.
Juuri tätä mietin. Tosin uskoisin että Mikkelsenin jatko riippuu siitä miten Sardinia sujuu, varmaan ihan tehtaan kolmosautolla jos jollain.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mitäs höpinää tämä on?
http://yle.fi/urheilu/3-9647211?origin=rss

Olen ollut luulossa että sitikka on aina tehnyt juosituksen itse?
Ja kyllähän se on lähinnä kuskeissa vika, ei tuo auto mikään sysipaska ole!
En tiedä monasti auto on ollut syypäänä Meeken ulosajoon, mutta itse myöskin hakisin syytä ratin ja penkin välissä olevasta ranskalais tai pohjois-irlantilais valmisteisesta osasta.
Breen on tallin ainut valopilkku.
Mikkelsenin ajelut viimeistään näyttää missä mättää.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
Onhan tuosta ollut juttua mm. Autosportissa, että Citroen on hakenut konsultaatiota Öhlinsiltä. Kuten tekivät myös WTCC-projektissa. Ei siellä silti mitään Öhlinsin iskareita ole.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Oli iskunvaimentimien valmistaja kuka tahansa niin näin maallikon silmällä katsottuna jotain outoa tuossa Citikan jousituksessa/alustassa minusta on, ja ainakin osasyy noihin lukuisiin ulosajoihin voi löytyä siitä. Jotenkin oudon näköisesti se auto pompottaa edelleen joissakin tilanteissa ja käyttäytyy varsin levottomasti. Kyllähän tuossa autossa muuten näyttäisi nopeutta olevan joten ehkä sitä tulostakin alkaa tulla kun saisivat auton käyttäytymään vähän rauhallisemmin.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Rättäri Racing tekee johtopäätöksiä: Kris Meeke ei aja Puolassa.

Meeke on kyllä ollut raskas pettymys. Minä tyhmä kun ajattelin, että tämä voisi olla Meekelle vaikka mestaruusvuosi.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
https://www.mtv.fi/sport/ralli/uutinen/artikkeli/ogierin-pinna-alkaa-kiristya-haluaa-ensi-vuodeksi-hyvat-olosuhteet-tai-vaihtaa-tallia/6473348

"Ogier uhkailee tallivaihdolla jos ei mm-sarjan johto ole 100pts kauden puolessaväliä" :rolleyes: Toivon ettei ehky esim. Toyotalle, vaan Ford tulee takaisin ralliin. Tosin taitaa ensikaudelle Citroenille aueta paikka. Tuolla somessa huhuilta FIATin mahdollisesta tedas-WRC.stä.

Mulle tämä haisee pelille, että Ford on tulossa takaisin ja Ogier heittelee lämpimikseen ja osin pieneksi turhautumistaan nykytilanteeseen tälläsiä ns. kiristyksiä :/
 
Viimeksi muokattu:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Ypres rallissa näyttää olevan viivalla Thierry Neuville Hyundain r5 autolla ja Kevin Abbring Peugeotilla. Se on Abbringin ura Hyundailla ilmeisesti toistaiseksi taputeltu.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5648
Mulle tämä haisee pelille, että Ford on tulossa takaisin ja Ogier heittelee lämpimikseen ja osin pieneksi turhautumistaan nykytilanteeseen tälläsiä ns. kiristyksiä :/
No ei, missään ei tuollaista turhautumista ole. Toimittaja vaan pistelee omiaan klikkien perässä. Kaikki tietävät sen, että Fordin auto ei tule kehittymään samalla tavalla kuin sarjaan täysillä panostavien tehdastallien pelit. Sitä paitsi Hyundain ja kenties Citroëninkin pitäisi jo nyt olla kaukana karkumatkalla, mutta milloin pettää tekniikka ja milloin kuljettajat itse. Mutta hieman on nähtävissä sitä, ettei Ogier onnistu saamaan parasta irti nykyisestä autostaan, johtuuko se sitten pienemmistä resursseista vai mikä lie syynä.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7575
Suninen debytoi WRC-auton ratissa - "Kyllä se alkaa hymyilyttää, kun tuntee ne sata ylimääräistä hevosvoimaa"

Reitin nuotituksessa vatsassa ei pörrännyt perhosia, mutta tunnemyrsky on luvassa, kun Teemu Suninen painaa kypärän päähän torstaina alkavassa Puolan MM-rallissa.

Uran ensimmäinen ralli M-Sport-tallin WRC-Fordilla jää varmasti mieleen.

- Vielä ei ole mitään erityisiä tuntemuksia, mutta kyllä se alkaa hymyilyttää, kun pääsee ratin taakse ja tuntee kaasua polkiessaan ne sata ylimääräistä hevosvoimaa, Suninen sanoo.

Suninen on tehnyt vahvaa jälkeä MM-rallien WRC2-luokassa. Nyt käytössä on huippuluokan WRC-auto, ja edessä ovat sarjan nopeimmat sorarallit Puola ja Suomi. M-Sportin testiradalla Britanniassa ajettu kahden päivän testi jätti hyvän tuntuman.

- Autosta jäi hyvä fiilis. Se on helppo ja yksinkertainen ajaa. Se tekee, mitä kuski pyytää. Aktiivinen tasauspyörästön keskilukko tekee siitä nopean reagoimaan ja saa sen kääntymään helpommin mutkiin, Suninen vertaa ajokkiaan WRC2-luokan.

Puolan rallissa hyvä tuntuma autoon on kaikki kaikessa. Masurian alueella Koillis-Puolassa ajetaan erittäin nopeilla sorateillä, joilla ei varaa virheisiin, jos aikoo pysyä kärkikaartissa.

- Kisan uudemmat erikoiskokeet on viety pienemmille, kapeammille teille. Ne ovat paikoin aika pehmeät. Toivottavasti ne ovat vielä hyvässä kunnossa, kun tullaan WRC-autojen jonon hännillä, Suninen sanoo.
https://yle.fi/urheilu/3-9696326
 
Ylös