Ralliuutisia, vol 2

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2029
Minusta on ihan hyvä ettei mahdollisteta power stage -pisteiden jakamista jollain yleisöpyörityksellä vaan kunnon pätkällä.
Oliko 2012 Loebin viimeinen mestaruus niin, että varmistui Alsacen EK1 yleisöpyörityksessä, kun tämä oli power. Ei tarvinut kuin ajaa maaliin. Sen jälkeen sääntö muokkaantui powerien osalta, että pitää edustaa kilpailun reitin luonnetta ja sitten tuli näitä kilsarajauksiakin.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
946
Koko Power Stagen idea (yhdeltä pätkältä 5p vs koko rallista 25p) on jo niin kyseenalainen, että ihan sama missä tuo pelleily lopulta ajetaan. Vaikka simulaattorissa niin ei tule kellekkään paha mieli.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5087
Sijainti
Parc Fermé
Koko Power Stagen idea (yhdeltä pätkältä 5p vs koko rallista 25p) on jo niin kyseenalainen, että ihan sama missä tuo pelleily lopulta ajetaan. Vaikka simulaattorissa niin ei tule kellekkään paha mieli.
Samaa mieltä. Vähän koen samanlaisena kuin aikoinaan sen et GP2-luokassa sai 1p nopeimmasta kierroksesta.

Powerstagesta tuli mieleen ekana Ruotsi 2012(?) jonka Solbergin vedon ajoi kartturi Petterin sijaan.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3356
Sijainti
Lahti
Se taitaa mennä niin, että kaikkia kikkakuutosia yritetään, jotta ralli pysyisi/tulisi olemaan jännää seurattavaa. Välillä ihan pähkähullujakin ideoita koklataan ja kohta sitten taas ei, koska älämölö!
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15893
Sijainti
Tampereen lenkki

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5547
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Citroenilta sanotaan ettei kiinnosta ensi kaudeksi Loebin satunnaiset esiintymiset vaan nyt halutaan jatkuvuutta https://www.autosport.com/wrc/news/136062/loeb-unlikely-to-fit-into-citroen-2019-plans

yrittävätkö pelata kovaa peliä että saataisiin Loeb koko kaudeksi WRC-autoon?
Ehkä Budar korottaa panoksia... mutta hienoa tässä on se, että puhutaan yhdistelmästä Citroen ja 2019. Toivo siis elää, ettei ranskalaismerkki huhuista huolimatta jätä sarjaa tämän kauden jälkeen.

Mutta ketkä sitten ajaisivat Citikalla 2019? Eiköhän Meeke ole nyt kokolailla nähty. Breen ja/tai Östberg voisivat olla kakkos- ja kolmoskuskin rooleissa, mutta se ei riitä. Entäs jos se Kalle on sittenkin menossa sinne Toyotalle...:cool:
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5087
Sijainti
Parc Fermé
Miten ois Latvala tekemässä Hirvoset eli jäähdyttelykausi sitikalla... tai sitten Mikkelsen/Paddon Citroenille?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15893
Sijainti
Tampereen lenkki
Käsittääkseni Tänak ja Mikkelsen on ainoat joilla on sopimus kaudeksi 2019 joten pakka voi mennä hyvinkin uusiksi. Toisaalla mainitulla Rovanperällä on muuten myös Skodalle kaksivuotinen sopimus.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Käsittääkseni Tänak ja Mikkelsen on ainoat joilla on sopimus kaudeksi 2019 joten pakka voi mennä hyvinkin uusiksi. Toisaalla mainitulla Rovanperällä on muuten myös Skodalle kaksivuotinen sopimus.
Ihmettelen kyllä miksi Mikkelsen tuntuu aina saavan pitkiä sopimuksia, vaikka kuljettajana luokittelisin hänet enemmänkin keskikastiin kuin terävimpään kärkeen. Volkkarilla hänellä oli varmaan kolmivuotinen sopimus ja nyt Hyundaillakin vielä ensi vuodeksi nimi paperissa. Raha taustajoukoissa toki ratkaisee usein enemmän kuin ajotaidot.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Onko tällä rallin mm-sarjalla enää nykyää tulevaisuutta?? Yleisöö ehkä kiinnostaa muttei "isoja kermaperseitä":alppu: Autoilusta on tehty helvetin kallista vastinetta ettei ole kunnon ajoteitä(suomi) Tulee kaiken maailman hippulavinguttimia, sähkäautoista, bernerin itseojaavaan rekka-autoon.. : D Ainiin ja Trumpin pakotteet? jotka hankaloittaa kaikkea esim. Totalin toimintaa??!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös