Jospa Even mangement on myynyt Citikalle koko kolmen paketin, Lapin, Veibyn ja Tidemandin!Mikäs tämä Veiby-Citroen -kuvio mahtaa olla?
Ihan vaan R5-ajelua, vai ihan pääluokka tavoitteena?
Jospa Even mangement on myynyt Citikalle koko kolmen paketin, Lapin, Veibyn ja Tidemandin!Mikäs tämä Veiby-Citroen -kuvio mahtaa olla?
Ihan vaan R5-ajelua, vai ihan pääluokka tavoitteena?
PH-Sport vuokraa autoa rahaa vastaan ja Even-Management on vuokrannut sieltä auton Walesiin ja Kataloniaan. Oma käsitykseni on, ettei sen laajemmasta yhteistyöstä ole kyse. Lisäksi huhujen mukaan Veiby sai Skodalta potkut julkaistuaan instagramissa kuvia uudeen auton kehitysversiosta.Mikäs tämä Veiby-Citroen -kuvio mahtaa olla?
Ihan vaan R5-ajelua, vai ihan pääluokka tavoitteena?
Sillä tavalla :thumbfh:Lisäksi huhujen mukaan Veiby sai Skodalta potkut julkaistuaan instagramissa kuvia uudeen auton kehitysversiosta.
Tämmönen teksti oli jossain julkaistu:Sillä tavalla :thumbfh:
Jotain erikoista tuossa taustalla on, se on varma. Virallinen selitys "Skodan uudesta strategiasta" (vai miten se nyt olikaan muotoiltu...) on ihan 100% höpöhöpöä. Tai voi siellä uusi strategia olla, ei sillä, mutta ei se Veibyn lähtöön taatusti syynä ollut.
En tiedä olisiko tuo "our future plans" sitten WRC-auto kaudelle 2020, ja ensi kauden kuskit tulisivat ajamaan sillä myös 2020?ŠKODA Motorsport boss Michal Hrabánek explains: “We will modify our motorsport strategy for 2019. Based on this, Ole Christian Veiby and Stig Rune Skjaermœn will leave the team. I would like to thank both of them for the contribution they made to our successful 2018 season, I wish them all
the best for the future. We will officially announce our future plans and 2019 driver line-up during the annual press conference, which will take place later this year.
Osittain eri mieltä. Ikä on kuitenkin vain luku, vauhti Meekellä on edelleen tallella ja myös ajomotivaatio. Ei ole kuitenkaan kyse mistään vuosia sarjaa kiertäneestä, lopen kyllästyneestä kehäraakista. Lisäksi Meeke on täysin valmis kuski, joka kykenee ajamaan heti voitosta. Myös käsittääkseni hyvä autonkehittäjä, siellä on kuitenkin kokemusta Citikan testikuskina olemisesta, insinöörin koulutusta ym. Se suurin mutta onkin sitten lähinnä se autojen romuttaminen, miksi kannattaisi miettiä kaksi kertaa hänen palkkaamistaan. Se piirre tuskin häviää mihinkään Meekeltä, mutta luulen että pahin on jo nähty. Tämän ja viime vuoden romutukset laitan kyllä osittain sen piikkiin, että Citikka oli aikaisemmin täynnä ongelmia ajettavuuden kanssa ja Meeke yritti paikata tätä nostamalla riskikynnystä. Ykköskuskin paineet, vastuu autonkehityksestä, epävakaa auto, menestyspaineet ja tähän yhtälöön kovemmalla riskillä ajaminen ei voinut päättyä hyvin. Potkut kesken kauden ja täydellinen nöyryytys. Luulen, että Meeke on tästä oppinutkin jotain. Edes vähän.Vahvasti samaa mieltä. Ei voi käsittää mikä idea on palkata liian vanha ja erittäin paljon virheitä tekevä kuski. Hämmästelen suuresti jos noin hölmöjä ovat tojotalla.
Vahvasti siltä näyttää. Skodan WRC-projektista on ollut jo pidemmän aikaa huhua ja nyt kun tallissa on sopivasti kaksi loistavaa kuljettajaa, kannattaa Skodan pitää heistä tiukasti kiinni tarjoamalla WRC-autoa 2020 kaudelle. Skoda tietää, että Roviksesta kilpailevat kaikki tiimit, joten nyt kannattaa lyödä kunnon kortit pöytään että pysyy tässä kisassa mukana. Eikä huono ole Tidemandkaan.En tiedä olisiko tuo "our future plans" sitten WRC-auto kaudelle 2020, ja ensi kauden kuskit tulisivat ajamaan sillä myös 2020?
Ja lisäksi vielä Kopecky, joka olisi WRC-projektissa suuressa arvossa testikuskina. Ja miksei ihan kisakuskinakin niin kuin Hänninen Toyotalla. Skodalla on niin hyvät lähtökohdat rakentaa WRC-auto, että olisi iso pettymys jos eivät sitä jollain aikataululla tee.Vahvasti siltä näyttää. Skodan WRC-projektista on ollut jo pidemmän aikaa huhua ja nyt kun tallissa on sopivasti kaksi loistavaa kuljettajaa, kannattaa Skodan pitää heistä tiukasti kiinni tarjoamalla WRC-autoa 2020 kaudelle. Skoda tietää, että Roviksesta kilpailevat kaikki tiimit, joten nyt kannattaa lyödä kunnon kortit pöytään että pysyy tässä kisassa mukana. Eikä huono ole Tidemandkaan.
Väärin, kandee perehtyä hieman ikääntymisen vaikutuksiin. Tällaisissa hommissa kun kilpaillaan korkeimmalla tasolla niin ikä ei ole vain luku. Alamäki lähtee kaikilta osin siinä ~35v hujakoilla. Näkyvien muutosten lisäksi sillä on omat armottomat vaikutuksensa aivojen ja hermoston toimintaan ja tätä kautta reaktioihin, motoriikkaan jne. Näitä vastaan voi taistella ja vähentää vaikutuksia hyvällä fyysisellä kunnolla + treenillä, terveellä ruokavaliolla jne. mutta nelikymppinen antaa silti tasoitusta samoin eläville kymmenen vuotta nuoremmille. Erot ei ole vielä suuren suuria verraten vaikka 50+ vuotiaisiin mutta ne ovat olemassa (eivätkä missään nimessä pienene vaan päinvastoin) ja kun kilpaillaan huipputasolla joissa marginaalit ovat pienet niin se näkyy väkisin jollain tapaa.Osittain eri mieltä. Ikä on kuitenkin vain luku, vauhti Meekellä on edelleen tallella ja myös ajomotivaatio. Ei ole kuitenkaan kyse mistään vuosia sarjaa kiertäneestä, lopen kyllästyneestä kehäraakista. Lisäksi Meeke on täysin valmis kuski, joka kykenee ajamaan heti voitosta. Myös käsittääkseni hyvä autonkehittäjä, siellä on kuitenkin kokemusta Citikan testikuskina olemisesta, insinöörin koulutusta ym. Se suurin mutta onkin sitten lähinnä se autojen romuttaminen, miksi kannattaisi miettiä kaksi kertaa hänen palkkaamistaan. Se piirre tuskin häviää mihinkään Meekeltä, mutta luulen että pahin on jo nähty. Tämän ja viime vuoden romutukset laitan kyllä osittain sen piikkiin, että Citikka oli aikaisemmin täynnä ongelmia ajettavuuden kanssa ja Meeke yritti paikata tätä nostamalla riskikynnystä. Ykköskuskin paineet, vastuu autonkehityksestä, epävakaa auto, menestyspaineet ja tähän yhtälöön kovemmalla riskillä ajaminen ei voinut päättyä hyvin.
Ei ole mielestäni ihan näinkään. Parhaat tulokset tulleet isoksi osaksi niin että lähdetään hyvällä lähtöpaikalla(yleensä aiempien kohellusten myötä) kisaan ja hyödytään lähtöpaikasta ratkaisevasti. Nopeuttahan löytyy kyllä, sitä en kiistä.Lisäksi Meeke on täysin valmis kuski, joka kykenee ajamaan heti voitosta.
Huomannet itsekin ristiriidan.Myös käsittääkseni hyvä autonkehittäjä, siellä on kuitenkin kokemusta Citikan testikuskina olemisesta, insinöörin koulutusta ym. Tämän ja viime vuoden romutukset laitan kyllä osittain sen piikkiin, että Citikka oli aikaisemmin täynnä ongelmia ajettavuuden kanssa ja Meeke yritti paikata tätä nostamalla riskikynnystä. Ykköskuskin paineet, vastuu autonkehityksestä, epävakaa auto, menestyspaineet ja tähän yhtälöön kovemmalla riskillä ajaminen ei voinut päättyä hyvin.
Olen sitä mieltä että jos toyota haluaa kuljettajan auttamaan merkkimestaruuden saavuttamisessa niin Meekellä ei ole mitään annettavaa tiimille jota joku toinenkin kuski ei voisi tarjota.Se suurin mutta onkin sitten lähinnä se autojen romuttaminen, miksi kannattaisi miettiä kaksi kertaa hänen palkkaamistaan. Se piirre tuskin häviää mihinkään Meekeltä, mutta luulen että pahin on jo nähty.
Hyviä pointteja kyllä. Iällä on toki merkitystä, mutta siitä huolimatta Meeke on viime vuosina pystynyt voittamaan ja ajamaan useita pohja-aikoja. Ja kärkiaikoja ajeli myös harmaahapsinen Loeb tänä vuonna. Jos siihen pystyy, niin silloin ei tarvitse tallipäällikön pohtia onko ikää mittarissa 25 vai kenties 40. Ainakaan jos sopimusta kirjoitellaan vain vuodeksi tai kahdeksi.Otan kantaa vielä näihin
Ei ole mielestäni ihan näinkään. Parhaat tulokset tulleet isoksi osaksi niin että lähdetään hyvällä lähtöpaikalla(yleensä aiempien kohellusten myötä) kisaan ja hyödytään lähtöpaikasta ratkaisevasti. Nopeuttahan löytyy kyllä, sitä en kiistä.
Huomannet itsekin ristiriidan.
Olen sitä mieltä että jos toyota haluaa kuljettajan auttamaan merkkimestaruuden saavuttamisessa niin Meekellä ei ole mitään annettavaa tiimille jota joku toinenkin kuski ei voisi tarjota.
Sordo veti neljän sakkiin Meksiko-Korsika-Argentiina-Portugali-putken. Toki asfaltilla on tullut liikaa runkia tänä vuonna, mutta nekin runkimiset hyvistä sijoituksista, joten en näe että on varsinaisesti epäonnistunut. Pisteissäkin on seitsemäntenä, ja takana on täydempää kautta ajavat Evans, Suninen ja Breen.Toisaalta Sordo ja Mikkelsen on erinäisten syiden takia epäonnistuneet mielestäni pahemmin, kuin Latvala.
Olet oikeassa Sordon suhteen. Päällimmäisenä mielessä Monten ja Saksan keskeytykset.Sordo veti neljän sakkiin Meksiko-Korsika-Argentiina-Portugali-putken. Toki asfaltilla on tullut liikaa runkia tänä vuonna, mutta nekin runkimiset hyvistä sijoituksista, joten en näe että on varsinaisesti epäonnistunut. Pisteissäkin on seitsemäntenä, ja takana on täydempää kautta ajavat Evans, Suninen ja Breen.
Voisko se olla tylsästi vaan jotain Volkkarin R5:n liittyvää?Monten Rally Guidessa huhutaan mahdollisesta uudesta tehdastiimistä MM-sarjassa...onko se sitten Skoda, vai puhutaanko jostain WRC2-merkistä?
Tietty joku Protonin wrc2 seikkailu?Monten Rally Guidessa huhutaan mahdollisesta uudesta tehdastiimistä MM-sarjassa...onko se sitten Skoda, vai puhutaanko jostain WRC2-merkistä?
Pystyy toki pohjiin mutta se niitä pisteitä hän kerryttää silti todella epätasaisesti ja nollakisoja tulee paljon.Hyviä pointteja kyllä. Iällä on toki merkitystä, mutta siitä huolimatta Meeke on viime vuosina pystynyt voittamaan ja ajamaan useita pohja-aikoja. Ja kärkiaikoja ajeli myös harmaahapsinen Loeb tänä vuonna. Jos siihen pystyy, niin silloin ei tarvitse tallipäällikön pohtia onko ikää mittarissa 25 vai kenties 40. Ainakaan jos sopimusta kirjoitellaan vain vuodeksi tai kahdeksi.
Eihän Meeke mikään ihannekuljettaja Toyotalle olekaan, mutta tämän hetken olemassa olevista vaihtoehdoista yksi parhaista. Jos kokonaisuutta katsotaan, niin voittaisi mielestäni tämän hetken vapailla markkinoilla olevat nuoret tulevaisuudenlupaukset. Ja jos ajatellaan 1-2 vuoden päähän, niin Toyotan ei välttämättä kannata tässä kohtaa sitoutua johonkin "ehkä melko nopeaan" kokemattomaan kuljettajaan (Katsuta, Huttunen tms.). Vuoden päästä kuitenkin Roviksen Skoda-sopimus päättyy ja siinä kohtaa Toyotalla olisi hyvä sauma napata hänet talliin.Pystyy toki pohjiin mutta se niitä pisteitä hän kerryttää silti todella epätasaisesti ja nollakisoja tulee paljon.
Tallissa on jo Latvala joka tekee samaa mutta Meeke on vielä Latvalaakin epävarmempi kuljettaja. Silloinkin kun pääsee maaliin pistesijoille niin sijat on keskimääräisesti Latvalaa heikompia. Kuskien mestariksi Meekestä ei ole ja valmistajien mestaruudenkin kannalta huono juttu jos samassa tallissa kaksi epävarmaa pisteidenkerääjää. Jos tilanne olisi että Latvalan tilalle pitäisi löytää joku niin näkisin Meeken harkinnassa jonkinlaista logiikkaa, nykytilanteessa en niinkään. Puhutaan kuitenkin kuskista jos hyllytettiin viime kaudella hetkeksi jatkuvan koheltamisen vuoksi ja tällä kaudella samasta syystä lopullisesti kenkää...
Loeb nyt on hieman poikkeuksellinen kuljettaja ollut alusta asti. Vaikka onkin ikää kertynyt niin myös aktiivisesti pitänyt ajotuntumaa yllä kilpailemalla eri sarjoissa ralliuran jälkeenkin ja ollut aina erittäin hyväkuntoinen fyysisesti. Lienee turvallista sanoa että paremmassa kuin yksikään kuljettaja lajin historiassa. Ei täysin verrannollinen tapaus.