Ralliuutisia, vol 2

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14526
Sijainti
Tampereen lenkki

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
ProDiesel on peruskuraa, jossa on tietty pienehkö osuus MyDieseliä, eli sitä biotavaraa. Ei vissiin oo vielä yhtään moottoria löydetty, joka ei MyDieseliä kestäis. Muutama valmistaja toki hannailee hyväksyntöjen antamista syistä x ja y.
On löydetty. Meidän Toyotan D4D-moottorissa rupesi polttoainejärjestelmä pitämään todella pahaa ääntä Mydieseliin siirryttäessä. Ajoimme neljä viisi tankkia, jonka jälkeen piti vaihtaa takaisin ja äänet hävisi. Ääni tuli luultavasti korkeapainepumpusta. Toyota ei muistaakseni salli sitä käytettävän. Polttoainejärjestelmä on tuossa äännellyt ajottain normidieseliä käytettäessäkin uudesta alkaen, mutta MyDieseliä käytettäessä ääni oli jatkuva ja todella selvä. Järjestelmä tutkittiin muistaakseni takuuaikana eikä vikaa löytynyt ja sen jälkeen on työstetty 400tkm ilman ongelmia. MyDieselin kurina oli kyllä niin pahankuuloista, että ei paljon eteenpäin varmaan olisi päässyt sitä käytettäessä.
 
Viimeksi muokattu:

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1347
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
On löydetty. Meidän Toyotan D4D-moottorissa rupesi polttoainejärjestelmä pitämään todella pahaa ääntä Mydieseliin siirryttäessä. Ajoimme neljä viisi tankkia, jonka jälkeen piti vaihtaa takaisin ja äänet hävisi. Ääni tuli luultavasti korkeapainepumpusta. Toyota ei muistaakseni salli sitä käytettävän. Polttoainejärjestelmä on tuossa äännellyt ajottain normidieseliä käytettäessäkin uudesta alkaen, mutta MyDieseliä käytettäessä ääni oli jatkuva ja todella selvä. Järjestelmä tutkittiin muistaakseni takuuaikana eikä vikaa löytynyt ja sen jälkeen on työstetty 400tkm ilman ongelmia. MyDieselin kurina oli kyllä niin pahankuuloista, että ei paljon eteenpäin varmaan olisi päässyt sitä käytettäessä.
Okei, peukku perusteellisesta raportista! Viime talven huruttelin MyDieselillä 470tkm ajetulla Mersun moottorilla (vaikkei Mersukaan sitä hyväksy), eikä ollut kun positiivista sanottavaa. Vaan näin sitä oppii lisää.
PS Sorry, OT
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
ProDiesel on peruskuraa, jossa on tietty pienehkö osuus MyDieseliä, eli sitä biotavaraa. Ei vissiin oo vielä yhtään moottoria löydetty, joka ei MyDieseliä kestäis. Muutama valmistaja toki hannailee hyväksyntöjen antamista syistä x ja y.
Ei vastannut omia näkemyksiä, piti varmistaa data sheeteistä. Ne eivät tue alkuunkaan väitettä siitä, että Pro olisi kahden laadun sekoitus.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1347
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Ei vastannut omia näkemyksiä, piti varmistaa data sheeteistä. Ne eivät tue alkuunkaan väitettä siitä, että Pro olisi kahden laadun sekoitus.
Jonkun valmistajan parempi diesel oli yhteen aikaan kahden polttoaineen sekoituksia, näin ainakin muistelen.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1394
Sijainti
Porvoo
Kyllä. Vatvotaan ja väännetään. Halutaan Hybridejä mut sit ei kiinnosta olla enää mukana sarjassa. Pitää olla sähköä mut ei saa maksaa mitään. Pitää olla yhteinen hybriditoimittaja mut sit se ei oikein kelpaakaan jne. jne.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Tuntuu nyt vähä omituiselle, kun muistelen tässä aikaa, 1998 ja Ralliradioon. Sinne soitteli sen aikasia rallifaneja ja päivitteli, kun Ei ole enää 1000 lakes rallyä, vaan Neste Ralli. :)) Niin se aika kuluu. Olin silloin alle tosi junnu.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Tai kauden 2021 päätteeksi, mikäli hybridi-säännöstö pusketaan läpi nykyisessä aikataulussaan.

Paletti on kyllä harvinaisen sekaisin nyt. Taitaa olla kulisseissa ristiinvetoa vähän joka suuntaan. Joku haluaa hybridit 2022, toinen joskus myöhemmin ja sitten taustalla on myös urheilullisesti ymmärrettävää, joskin ilmeisesti enimmäkseen "ulkopuolelta" tulevaa, painetta siirtyä pääluokassa Rally2-kalustoon. Ja näiden päälle Covid-19. Ei käy kateeksi Mattonia ja kumppaneita.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1394
Kohta levähtää käsiin koko nykymuotoinen MM-sarja. Katsotaan mitä tulee tilalle.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Tai kauden 2021 päätteeksi, mikäli hybridi-säännöstö pusketaan läpi nykyisessä aikataulussaan.

Paletti on kyllä harvinaisen sekaisin nyt. Taitaa olla kulisseissa ristiinvetoa vähän joka suuntaan. Joku haluaa hybridit 2022, toinen joskus myöhemmin ja sitten taustalla on myös urheilullisesti ymmärrettävää, joskin ilmeisesti enimmäkseen "ulkopuolelta" tulevaa, painetta siirtyä pääluokassa Rally2-kalustoon. Ja näiden päälle Covid-19. Ei käy kateeksi Mattonia ja kumppaneita.
Ranskalaisille (lue: Citroen) se Hypriidi tekniikka oli erinomaisen tärkeää. Vaan kun eivät saaneet pidettyä Ogieria tallissa eikä takaa ollut tulossa Sebastien 3.0:aa niin päättivät luopua koko touhusta.... Hyndaille, Toyotalle ja ennen kaikkea Wilsonille kallis hybriditekniikka ei ole ollenkaan niin tärkeä asia vaan koko suunnitelma voitaisiin haudata hiljaisesti. Wilsonin pajan prioriteettilistalla olisi kärjessä paluu vanhoihin hyviin aikoihin, jolloin kellä tahansa olisi varaa ostaa ja ajaa "WRC"-kalustolla ja että ne olisivat pääluokka ihan kansallisista kisoista MM-tasolle asti.
 
Ylös