Itse taas näkisin, että 2,5 automerkin MM-sarjassa ei ole enään mitään järkeä ja se on myös liian haavoittuva, jos yksikin merkki vielä vetää tepselin seinästä. Juuri nyt olisi ollut mahdollisuus rähäyttää koko MM-sarja tekemällä radikaali muutos, koska mitään hävittävää ei oikeastaan olisi ollut (koska sarja on muutenkin aika näivettynyt). Esim (R3 jota Moh B S ehdotti). Toi on paskaa, että M sport olis lähteny ilman hybridejä. Malcomin lausunnot on aika kärkkäitä, suhtautuisin niihin varauksella. Vielä äsken Malcon valitti että gen3 wrc on liian kallis, koska saa myytyä autoja privateille. R3:lla Malcomin paja vois paljon paksummin.
Ihan kuin tämä että sarjassa on "2,5 merkkiä" olisi jotenkin uusi tilanne?
Tiesitkö että kauden 2005 päätteeksi sarjasta lähdettiin joukolla kävelemään ja 2006, 2009 ja 2010 kaudet olivat 1,5 automerkin sarjaa? Noistakin vuosista selvittiin.
Kuitenkin(merkkien määrästä huolimatta) kausi 2005 oli Loebilta murskaava näytös 10 voitolla kuudestatoista rallista. Voittoihin tänä 5,5 merkin vuonna 2005 ylsi 4 kuskia eli Loeb, Grönholm, Solberg ja Duval.
2020 ja 2021 saatiin molempina vuosina kuitenkin 5 eri voittajaa vaikka vain 2.5 merkkiä. "Näivettymistä" ei voi mielestäni määritellä pelkästään osallistujien määrällä.
Toisaalta, Hirvosen ja Loebin MM taiston vuoksi 1,5 merkin vuonna 2009 oli ihan mielekästä seurattavaa, paljon mielekkäämpää kuin 3,5 merkin 2008 joka oli aikamoinen Loeb näytös 11 voitolla.