Rata-autoilun SM-sarja 2012

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1288
Pitää vielä jatkaa noista GT:stä.
Onhan Hietamäenkin Lambossa kuristimet. Miksei Markku poista niitä tai vaadi niitä poistettavaksi?
Kyllä Kuismasen autoon pitää laitta ne supistimet. Näin saadaan tiukempia kisoja.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4403
Sijainti
Salo
Juuri noin.
Severi huhupuheiden mukaan pyrkii aina löytämään sarjan, jossa voi putsata pöydän. jos Viperiin laitettaisiin kuristimet, silloin ehkä voitoista tulisi tiukkaa kisaa. Eikös siitä tykkäisi kaikki?
Severi muistuttaa tässä suhteessa hyvinkin paljon ystäväänsä ja kiekkokaveriansa Juhani Tammista.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18368
Ratasarja oli raahautunut viikonlopuksi Botniaringille, siellä avoimen GT-luokan kisoissa Jorma Vanhanen oli voittaja niin eilen kuin myös tänään. Eilen toiseksi Vanhasen perässä sijoittui Markus Hietamäki ja Jari Valtti kolmanneksi. Tänään sijoitukset olivat toisin päin Valtin ollessa kakkonen ja Hietamäen kolmas.

Camaroissa viikonlopun tuplavoittajaksi puolestaan ajoi Janel Nurminen, toiseksi kummassakin kisassa sijoittui Antti Punkari ja kolmanneksi Teemu Kuivala. Lopulta Teemu Kuivalan tämän päivän kolmossija muuttui hylkäykseen.

Lauantain Porsche GT3 Cup Trophyssä voittoon kiisi ylivoimaisella ajolla Ari Laivola ennen Raimo Niemeä, Toni Niemelää ja Daniel Skurnikia. Tänään Porsche GT3 Cup Trophy luokan voittoon ajoi pitkän linjan Porsche-kuljettaja Raimo Niemi. Toiseksi sijoittui Janne Laitinen, joka sarjan ensimmäisen osakilpailun jälkeen vitsaili Niemelle siitä, että vauhtia tulisi lisätä koska kyseessä on kilvanajo. Niemi teki Botniaringillä työtä käskettyä, ja vei suurimman pistepotin Laitisen nenän edestä. Kolmanneksi lähdössä sijoittui Simo P Kangas. Lauantaina ylivoimaiseen voittoon ajanut Ari Laivola teki ylimääräisiä piruetteja radalla, ja sijoittui huikean loppukirin jälkeen kuudenneksi.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4723
Sijainti
Event horizon
Nurminen näytti että Gen 5 Camarollakin kerkiää ihan kelvollisesti noiden GT-autojen seassa kun vaan kuski osaa asiansa. Harmi vain että noita on liian vähän radalla ja toisaalta suurin osa kuskeista ei ole lähelläkään Nurmisen ja Krohnin tasoisia kilvanajajia. Kun vielä saisivat nuo Eagle Racingin Nascar-autot tuohon joukkoon, niin kapinat saisivat vähän lisäväriä.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1404
Sijainti
Home
FINRace-karavaani suuntaa kohti Vetelin Kemoraa tulevana viikonloppuna. Kilpailuun on ilmoittautunut lähes 130 kilpailijaa, täältä linkin sisältä löytyy kisaan ilmoittautuneet eri luokissa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18368
Pertti Kuismanen otti Kemoralla paalupaikan kahden sekunnin erolla Jorma Vanhaseen ja Kuismanen voitti tämän päivän avoimen GT kisan Viperilla mutta miestä ei SM-pisteet kiinnosta, koska kaikki tavoitteet on STT:n puolella, toiseksi sijoittui Jorma Vanhanen ja kolmanneksi Toni Nieminen.

Camaroissa Janel Nurminen voitti tuttuun tyyliin Kemoran ensimmäisen lähdön ja sanoikin kisan jälkeen että oli hyvää vääntöä GT-autojen kanssa, olisi kuulemma makeeta kisata enemmänkin, kisan toiseksi sijoittui Jouni Kuivala ja kolmanneksi Antti Punkari. Porsche GT3 Cup Trophyssä Janne Laitinen voitti, paalulta startannut Raimo Niemi oli toinen ja Ari Laivola kolmas.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Forumin oma Camber keskeytti osuttuaan lievästi Markku Hietamäen perään. Toivottavasti M3:lle ei tullut pahempia vaurioita (ei mitään näkyvää) ja tuomaristo ei liiemmin kovistellut. Näköjään M3 ei ihan pysy Gallardon tahdissa suorilla, mutta mutkaosuudella Hietamäki oli onnettoman hidas ja Bemarikuskit väistelivät joka suuntaan.

Kuismanen kertoi maalihaastattelussa, että Viper on nyt sekunnin hitaampi kun on sääntöjenmukainen. Hieman saattoi alkukisaa auttaa, että Viperi seisoi vielä ennen lämppärille lähtöä renkaanlämmittimet paikoillaan.

Formula Fordeissa todella hyvää skabaa kuten myösluonnollisesti Legendseissä. Kuten joku kärkikuskeista sanoikin, kaksi "pitkää" suoraa mahdollistavat hyvin peesauksen. Jotenkin tuli deja vu -olo kun Mankonen ohitteli keltaisilla ja työnsi edellä ajavia.. :rolleyes:
Toivottavasti Fordeja löytyy jatkossakin noin kivasti kisoihin.

Camaroita on sitten kuulema ensi vuonna se 16 kipaletta. Enempi kyllä noissa Porscheissa on näkemistä, joten odotelkaamme ennemmin niiden lisääntymistä.

Uutuusluokan Ibiza on näemmä hitaampi suorilla kuin venäläisten Hondat, mutta omaa paremmat jarrut? 1600:set toimivat hyvänä kasvatusluokkana.

Suunta on oikea!
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Uutuusluokan Ibiza on näemmä hitaampi suorilla kuin venäläisten Hondat, mutta omaa paremmat jarrut?
Se, että venäläisten Hondat kulkevat kovempaa, selvisi jo parissa edellisessä kisassa, mutta nyt nähtiin, ettei Seat ole edes "alaveteliläistä" Hondaa nopeampi. Kisassa Backfält ajoi Endurance-Civicillä pari kymmenystä Niemistä kovemman kierroksen, ja Westman ja Kortell olivat vastaavilla vain 1–1,5 kymppiä hitaampia...
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Se, että venäläisten Hondat kulkevat kovempaa, selvisi jo parissa edellisessä kisassa, mutta nyt nähtiin, ettei Seat ole edes "alaveteliläistä" Hondaa nopeampi. Kisassa Backfält ajoi Endurance-Civicillä pari kymmenystä Niemistä kovemman kierroksen, ja Westman ja Kortell olivat vastaavilla vain 1–1,5 kymppiä hitaampia...
Totta. En vain viittiny tuota paljastaa.. :D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18368
Pertti Kuismanen kuittasi maksimipisteet FINRace viikonlopusta Kemoran radalla, voittaen tämän päivänkin kisan, vaikka rengas olikin tyhjä, toiseksi sijoittui Jorma Vanhanen ja kolmanneksi Toni Nieminen. Camaroissa Janel Nurminen voitti, toinen oli Jouni Kuivala ja kolmas Antti Punkari. Porsche GT3 Cup Trophyssä Raimo Niemi kuittasi voiton, toinen Janne Laitinen ja kolmas Ari Laivola.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18368
Jaetaanko noista GT-lähdöistä jotain pisteitäkin?
Ei, mut vallan kovasti Kuismanen puhui että hän ei tee mitään SM-pisteillä ja sinänsä "tyhmää" ajaa jotain luokkaa mistä ei edes pisteitä saa, mut tuskin tuossa avoimessa GT luokassa edes ketään voi virallisesti mestariksi kruunata kauden päätteeksi. Porsche GT3 Cup Trophyssa tosin jaetaan pisteitä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4723
Sijainti
Event horizon
Severiä vain risoo, kun joutuu lyömään lisäpainoja ja imuilman kuristimet Viperiin. STT:ssa kun saa ajaa ilman. Periaatteessa, jos sääntöjä ihan pilkun päälle tulkittaisiin, niin tuolla GTR-Viperilla ei pitäisi olla muutoinkaan mitään asiaa viivalle, koska se ei ole GT3 luokiteltu auto. Ruotsissahan sillä ei pääse enää viivalle, koska sikäläinen sarja (ex NEZ GT) muutettiin vain GT3-luokan autoille. Niinpä mm. Behrensin Viperi(t) seisonevat tallissa ja EB itse ajaa Audi R8:lla.
Harmi ettei tänne saada millään konstilla kunnon kv. GT-sarjaa. Sveduja ei vähempää vois kiinnostaa tulla tänne ajamaan ja Eestiläisillä ei vain ole kalustoa eikä rahaa sen hankkimiseen. Hammaslääkäri Sepp sai hänkin ilmeisesti kilvanajoviettinsä tyydytettyä. Venäläisiä taas kiinnostaa Time Attack paljon enemmän kuin mikään AKK:n jäykistelysarja. TA:n puolella kun ei oikein millään ole mitään väliä. Pääasia että rokki soi ja viina virtaa varikolla.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Camaroita on sitten kuulema ensi vuonna se 16 kipaletta. Enempi kyllä noissa Porscheissa on näkemistä, joten odotelkaamme ennemmin niiden lisääntymistä.

Uutuusluokan Ibiza on näemmä hitaampi suorilla kuin venäläisten Hondat, mutta omaa paremmat jarrut? 1600:set toimivat hyvänä kasvatusluokkana.

Suunta on oikea!
Olisko vähän hienoa jos camaroita ja porscheja olis ainakin tuo 16 kpl radalla.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Venäläisiä taas kiinnostaa Time Attack paljon enemmän kuin mikään AKK:n jäykistelysarja. TA:n puolella kun ei oikein millään ole mitään väliä. Pääasia että rokki soi ja viina virtaa varikolla.
Kyllä Suomeen saataisiin haluttaessa oikeinkin näyttäviä avoimen GT:n lähtöjä, sillä tuolla Time Attack -piireissä on kuitenkin melko vaikuttavan ja monipuolisen näköistä kalustoa pilvin pimein :wink:











 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Siinähän onkin yks ex-SS-auto ja yhden ex-SS-kuskin vimpain. Kyllä niitä näyttäviä ja nopeita pikkuhiljaa tippuu avoimeen luokkaan. Kunhan vaan vanhatkin jaksaisi kiertää. Niemisen pitäisi saada rahaa projektiinsa, jotta löytäisi pitoa tuohon Bemariin. Niemelän lähes vakio M3 oli kyllä ilahduttavan nopea.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4723
Sijainti
Event horizon
Toki TA-skaboissa on ihan hienoa kalustoa, mutta mikä olisi se taikasana jolla se saataisiin Open GT skaboihin mukaan??
 
Ylös