Alastaron keikka suoritettu. Olihan nuo GT-luokan peruutukset iso pettymys. Ihan hyvät lähdöt kuitenkin nähtiin. Ensimmäisestä lähdöstä jäi mieleen Vanhasen nousu pyörähdyksensä jälkeen ja se, kun Mäkelä painosti Kuismasen pieneen virheeseen, kuittasi välittömästi ja syötti perävaloja. Hienoa, että Valle saatiin mukaan.
Toisessa lähdössä Kuismanen näytti olevan ylivoimainen, mutta Lappalainen saikin kiinni. Lappalainen voitti jarrutuksissa, Kuismanen kiihdytyksissä, eikä Lappalainen kunnollista ohitusyritystä saanut aikaiseksi. Letkan hännillä käytiin lähdön alussa tiukimmat taistelut. Punainen Viper taisi olla rikki alusta asti.
Formuloiden yhteislähdössä oli sen verran autoja kuin pitikin ja ainakin eka lähtö oli viihdyttävä. Parhaiten jäi mieleen Kurki-Suonion ja Roosin taistelu. Toinen lähtö oli epätasaisempi.
Legendseissä oli tosiaan mäki täynnä autoja. Lähtöruudukon loppupää oli huvittavan näköinen, kun autoja ajettiin poikittain jyrkässä mutkassa oleviin ruutuihin. Toinen lähtö jouduttiin keskeyttämään rajun lähtökolarin takia. Toinenkin yritys päättyi pian kolarointiin ja Safety carin poistuttua ajettiin vain pari kierrosta kilpaa. Noin suuren automäärän hallitseminen on tosi vaikeaa, kun lähtö joudutaan keskeyttämään. Kesti kauan ennen kuin autot saatiin uudelleen ruutuihin. Joku voisi kertoa lisää niistä ekan mutkan kolareista, kun en niitä kunnolla nähnyt.
Bemareiden, v1600:ien ja Fordien lähdöt tuli katsottua vain osittain. Fordeissa näytti ekassa lähdössä olevan suuret tasoerot. Toisessa lähdössä oli yksi hyvä taistelupari, joka päättyi kolarointiin takamutkissa viimeisellä kierroksella. Kuormureissa nähtiin viihdyttävä kisa, kun Kinnunen ajoi ekassa mutkassa hiekalle ja näytti aloittavan elämää suuremman nousun kohti kärkeä. Nousu tyrehtyi yllättäen, mutta samaan aikaan Forsström teki päivän näyttävimmän ohituksen nousten kärkeen ja voittoon.
Sää oli pirullisen kylmä, mutta vettä satoi lopulta vain vähän aamupäivällä. Iltapäivän lähdöt ajettiin kuivalla radalla. Alavarikon ravintola tarjosi jumalaisen maukasta makkarakastiketta kera pottujen, mutta kisaohjelmaa ei taaskaan käteeni eksynyt. Legendsien sähläyksessä meni aikaa, mutta muuten lähtöjen välissä ei ollut yhtään turhaa aikaa. Silti aikataulu myöhästyi tunnin. Turhan optimistinen aikataulu.
Selostaja ilmoitti, että varikkotelttoja saa alkaa purkamaan vasta viimeisen lähdön palkintojenjaon jälkeen, 300 euron uhkasakon uhalla. Kuorma-autojen tultua maaliin telttoja oli pystyssä enää rahtareilla ja kiireisimmät varikkorekat taisivat olla jo kotimatkalla. Eli sarjajärjestäjän rahoitus on jatkossakin turvattu