Päädyin katsomaan youtubesta videota vuoden 1997 Sport 2000-skaboista, niissä lähdöissä oli todellakin tapahtumaa! Tuohon aikaan, vielä melko nuorena kloppina, mietin että "tuolla mä vielä joskus oon iteki mukana". Mitähän kaikille niille autoille on tapahtunut? Huippuvuosina kun osallistujia oli päälle 30 ja kaikkinensa luokassa esiintyi varsin mittava kirjo kalustoa.
Etkö sä ole vielä täältä lukenu että se oli ihan paska luokka
Ihan muuten off the record tais Bemarit olla suosituin koppiautoluokka (vai lasketaanko legendsit?) sit kuitenki tänä vuonna vaikka onkin kuinka tylsää katottavaa. En tiedä sit mikä siinä kuljettajia kiinnostaa. Vai olisko se edullisuus, tasaväkisyys ja hyvät kisat josta löytyy jokaiselle joku kaveri kenen kanssa saa ajaa tosissaan kilpaa.
Vaikka se olis kuinka siistiä nähdä vaikka protoja rata-SM:ssä ni ihan todellisuudessa GT3/4 ja Superit on vaan aivan liian kalliita autoja Suomeen ,taitanee Superissa olla vielä kalliimmat käyttökulut kun GT3:ssa. Niin taitaa myös olla CuppiPossutkin
Edelleenki väitän että FIN R- tyylinen noin 280hp 2wd olis ehkä parasta mitä Suomentapaseen maahan saadaan kehitettyä. Me ei kuitenkaan asuta Ruotsissa jossa niin moni asia on paremmin.
Tiivistettynä:
- 2000cc max (saa putkittaa/porata)
- Venat varrelta ja lautaselta std.
- Nokkien maks nosto 11mm. (muuttuvat ajotukset ok jos vakiona)
- Sekventiaalinen aski lukolla sallittu (Vain alkuperäisiin kuoriin)
- Painot luokituksen mukaan (Jos ei kv. luokitusta niin AKK poikkeuksella)
- Jarrut ja alusta vapaa (materiaalit samat kun nykyään)
- Pyöräkoko 17" (Rengas kilpailutetaan _asiakkaille_ edulliseksi)
Ja jotta vältettäis Civic Type R merkkiluokka niin mahdolliset lisäpainot V1600- tyyliin.
Toki muitakin ideoita olis kiva kuulla, harvemmin kukaan on vaan esittäny mitään konkreettista. :wink:
Taitaa olla sellanen homma että ne lehmät ammuu eniten mitkä lypsää vähiten :ahem: