Red Bull-Ferrari RB2

niki

positiivari
Liittynyt
30.7.2005
Viestit
155
Sijainti
Rollo
En ymmärrä teitä, mitä kaunista tuossa on? Nopea se saattaa olla, mutta en usko että Ferrari semmosia myllyjä RB:lle toimittaa että sillä Ferrari ohitettais. Mutta jos niin käy niin mitä tekee Ferrari? Hyvä jos RB kulkee lujaa, vilipittömästi, vaikka ruma onkin! :thumbup:
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Nii-in. Kuten tuossa aikaisemmin hiukan viittasin, niin ei tuo ponttoonien nosto ole aina ollut niin yksinkertaista. Aerodynamisesti saattaa toimia, mutta...

http://www.f1rejects.com/centrale/capelli/

Eli kaksoispohjalla varustettu Ferrari F92A. Yksi kautta aikojen kauneimmista F1:stä, "Ferrari F-16", mutta eipähän toiminut, ei. Migeot taisi päästä Tyrrell jälkeen pikkasen turhankin kovaan vauhtiin tuulitunnelissa ja käytännön toteutus pikkasen ontui -> painopiste nousi tuon ajan tekniikalla liikaa ja auto oli täysi FIAsko. Toki siinä autossa oli muutakin vikaa.
 

Insomniac

Hiekoilla
Liittynyt
15.10.2005
Viestit
25
Sijainti
Nurmijärvi
Nätti auto, se on myönnettävä. :ahem:

Silmään pisti sivuponttoonien ja (erikoisen) matalan takapuolen lisäksi myös korotetun näköinen etusiipi. Muistaakseni siiven korotuksesta puhuttiin sääntömuutoksissa mutta ... se taisi olla kaudelle 2007.

Tosin etusiiven nostaminen helpottaisi ohituksia myös kaudella 2006. :idea:
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Oikea asenne Red Bullilla lajia kohtaan ja hyvältä näyttää RB2-auto.

On ainakin moottorikatteen punainen härkä oikeassa paikassa, kun tuo lisäsiipi on niiku sillä olis siivet. :tongue: "Red Bull antaa sii-ivet!"
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
enpä kyllä löytänyt sitä kauneutta tuosta autosta mistä kaikki puhuvat. Rumahan se on kuin mikäkin, mutta toivottavasti edes nopea.
Ja tokkopa Ferrari RB:lle toimittaa asiakasmoottoreita joilla heidän omat autonsa ohitetaan, jos niin joskus käy, niin saattaa olla että seuraavassa moottorierässä sattuu olemaan motit sellaisia joista on "unohtunut" kiristää pari mutteria ihan loppuun :D
 

Mäcci

Well-known member
Liittynyt
24.1.2005
Viestit
214
Se mikä edelleen pistää silmää häiritsevästi (aina vuodest -98 lähtien) on miten luonnottoman kapeita nää autot on, jotenki mittasuhteiltaan epäsuhtasia. Jos kattoo tuota yläkuvaa Red Bull:ista, nii huomaan sen hyvin.

Se on suurin yksittäinen syy miks pidän nykyisiä autoja rumempina kun niitä 90-luvun puolenvälin malleja.
 

mustavihannes

"Nothing quite like it"
Liittynyt
1.2.2004
Viestit
395
Sijainti
Helsinki
Mäcci sanoi:
Se mikä edelleen pistää silmää häiritsevästi (aina vuodest -98 lähtien) on miten luonnottoman kapeita nää autot on, jotenki mittasuhteiltaan epäsuhtasia. Jos kattoo tuota yläkuvaa Red Bull:ista, nii huomaan sen hyvin.

Se on suurin yksittäinen syy miks pidän nykyisiä autoja rumempina kun niitä 90-luvun puolenvälin malleja.
Totta joka sana. Ja nuo naurettavat urarenkaat vain korostavat vaikutelmaa.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Joo, leveämmät autot ovat hienompia. Luultavasti myös näyttävämpiä ajaa? Eikös mekaaninen pito parane kun autot ovat leveämpiä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Insomniac sanoi:
Muistaakseni siiven korotuksesta puhuttiin sääntömuutoksissa mutta ... se taisi olla kaudelle 2007.
Et sitten huomannut, että se tuli jo kaudelle 2005?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
hannu^ sanoi:
Joo, leveämmät autot ovat hienompia. Luultavasti myös näyttävämpiä ajaa? Eikös mekaaninen pito parane kun autot ovat leveämpiä?
Näyttävällä ajolla luultavasti haet sladeja ja muita sellaisia kahvaedellä etenemisiä? Jos näin niin eikö parempi mekaaninen pito juuri vähennä näitä näyttäviä ajotapoja? :wink:

Mutta eipä siitä mihinkään pääse, että leveet autot näyttivät hyviltä aikanaan.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Ghost_Glove sanoi:
Näyttävällä ajolla luultavasti haet sladeja ja muita sellaisia kahvaedellä etenemisiä? Jos näin niin eikö parempi mekaaninen pito juuri vähennä näitä näyttäviä ajotapoja? :wink:

Mutta eipä siitä mihinkään pääse, että leveet autot näyttivät hyviltä aikanaan.
Nojaa, kyllähän CARTissa nähdään paljon enemmän sladitusta vaikka on sliksit ja leveät autot. Samoin vielä vuonna -97 kun oli leveät autot käytössä. Ehkä se mekaanisen pidon määrä ei ole ratkaiseva tuossa asiassa vaan mekaanisen pidon ja aerodynamiikan suhde. Kun on paljon aerodynamiikkaa, niin autoa ei voi sladittaa ollenkaan tai se on heti aerodynaamisesti väärässä asennossa. Ehkä aerodynamiikka myös painaessaan autoa maahan jyrkentää renkaiden luisukulmakäyriä, tehden luisut ihan mahdottomiksi. Pois paha aerodynamiikka! :mad:
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
hannu^ sanoi:
Nojaa, kyllähän CARTissa nähdään paljon enemmän sladitusta vaikka on sliksit ja leveät autot. Samoin vielä vuonna -97 kun oli leveät autot käytössä. Ehkä se mekaanisen pidon määrä ei ole ratkaiseva tuossa asiassa vaan mekaanisen pidon ja aerodynamiikan suhde. Kun on paljon aerodynamiikkaa, niin autoa ei voi sladittaa ollenkaan tai se on heti aerodynaamisesti väärässä asennossa. Ehkä aerodynamiikka myös painaessaan autoa maahan jyrkentää renkaiden luisukulmakäyriä, tehden luisut ihan mahdottomiksi. Pois paha aerodynamiikka! :mad:

Väittäisin muuten, että F1-auton renkaat ovat valovuoden edella Cart-auton renkaista.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Otto Hokkanen sanoi:
F1-Forumin galleriassa on kuvia RB2:n ensitestistä kunnollisella resoluutiolla. Siitä vaan analysoimaan härpäkkeiden toimintaa.
Formulastara osais varmaan tehdä aika jäätävän analysoinnin :p
 

Räkä

Well-known member
Liittynyt
13.3.2002
Viestit
327
Sijainti
Espoo
Sanotaan nyt, kun kukaan muu ei ole sanonut

Näyttää hitaalta!
 
Ylös