kurski
Oisko minkä tyyppistä ?
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 18491
Lähetä yksinäs, mut kotia tulin tuossa äsken reissun päältä. Sateli tulomatkalla.
Lähetä yksinäs, mut kotia tulin tuossa äsken reissun päältä. Sateli tulomatkalla.
Niin yhdistelmän käsittelyssä eivät varmaankaan ole siellä kärkipäässä, mutta kyllä jäteauton kuljettaja esim. jakeluliikenteen kuskin taidoissa päihittää. Ja mikäli pelkällä nupilla mennään, niin kyllä jäteautojen kuskit ovat siellä kärkipäässä. On välillä sangen haastavia peruutuksia. Ja kun ajatellaan kummassa on haastavampaa peruutella hiekkakuopalla vai pientaloalueen pihakaduilla, niin ei liene epäselvää kummassa.Paska puhetta, ei jäte autonkuskit mitenkään voi olla toisena. Eihän niillä ole mitään haastetta, nupilla ja hyvillä teillä ajavat aina.
Tai sit N10. Ei voi tarkkaan muistaa.Eipä oo oikein valinnan varaa, niin N12 varmankin ollut.
Sama.Aina kun mukaansa pyyteli, niin mielelläni lähdin. Vaahtosammuttimen kokoisena söin tietty matkoilla eväslaukun tyhjäksi ja LA-puhelin oli myös mielenkiintoinen tuttavuus.
Näinpä, mutta kyllä muutamien maatilojen pihat ovat ahtaita joissa nipin napin pystyy nupin kääntämään maidonajussa. Räystäät tiellä jne.mikäli pelkällä nupilla mennään, niin kyllä jäteautojen kuskit ovat siellä kärkipäässä. On välillä sangen haastavia peruutuksia. Ja kun ajatellaan kummassa on haastavampaa peruutella hiekkakuopalla vai pientaloalueen pihakaduilla, niin ei liene epäselvää kummassa.
Kaks naisrahtari tunnen, toinen suurperheen äiti.Ammattimiehiä- tai naisia siinä missä muutkin oman alansa taitajat.
Yksi "ammatin raskaus" lie se, että aina pieni pelko jäytää ajelellessa, että milloinka joku mälllää autonsa tahallaan rekan nokkaan päättääkseen päivänsä?
Onko Kurskilla kokemusta, juttelua kavereiden kanssa tms aiheesta?
Ajatko muuten maidon keräilylinjaa missä päin P-Savoa? Vai pelkästään siirtoajoa?
Tuosta ohi ( ennen kaartoi pihaankin!) ajelee aamupäivisin keräilyauto, eikä Maaningan puolelle pitkälti ole, mutta tuskinpa sinä/teidän firman auto taitaa se olla.Kaks naisrahtari tunnen, toinen suurperheen äiti.
Toisinaan tulee ajateltua että eipä tiellä mitään haavereita sattuisi, meidän rekan kylkeen ajoi pari vuotta sitten lastukoskella nuori poika kännykkään jutellessä isänsä mersulla. Keräämme keräilyautolla maidot alueelta -> Siilinjärven maaseutu, + Nilsiän ja Maaningan puolelta hieman. Helmikuussa lähteen noi ajut pois, niin siirrymme ajamaan Vieremä/Sukeva/Äänekoski välille keräilyautolla.
Yks keräily ja yks siirtoauto. Aiempina vuosina oli useampikin.
Maaningalla Tukiaiset ajoivat muutamia vuosia takaperin maitoja (nykyään heillä taitaa olla turveautoja) ja Junnilainenkin on ajellut siellä päin. Ei me täällä päin ainoita olla, Juankoskella ajaa Hartikainen.Tuosta ohi ( ennen kaartoi pihaankin!) ajelee aamupäivisin keräilyauto, eikä Maaningan puolelle pitkälti ole, mutta tuskinpa sinä/teidän firman auto taitaa se olla.
Kyllä, kaks talvee sitten jouduin eka pikiksen jälkeen menemään vaihtamaan etuset koska olikin sen verran liukasta että lähes joka mutkassa meinas puskea ajolinjalta pois.Pari kk vielä ja sitten varovaisuutta liukkailla sivuteillä!:thumbup:
Tai antakaa ne sokeriset DickW:lle. Se on alipainoinen.
Painot on pysynyt kurissa, niin miulla kuin isällä.
Ajetaan tätä puolta maaninkaa, eli Kinnulanlahti, sieltä pikkuteitä pitkin pujotellaan marjomäki/kuuslahti suuntaan.Tuosta ohi ( ennen kaartoi pihaankin!) ajelee aamupäivisin keräilyauto, eikä Maaningan puolelle pitkälti ole, mutta tuskinpa sinä/teidän firman auto taitaa se olla.
Ei ihan, Tervon puolella, Maaningan rajalle n 7-8 km.Ajetaan tätä puolta maaninkaa, eli Kinnulanlahti, sieltä pikkuteitä pitkin pujotellaan marjomäki/kuuslahti suuntaan.
Asut vissiin maaningalla?...
Ei ole tainut koskaan käydä Tervossa, mutta muistatkos minä vuonna Sinikiven meijeri lopetti toimintansa?...Ei ihan, Tervon puolella, Maaningan rajalle n 7-8 km.
Köykäiset on siis vastapainotPainot on pysynyt kurissa, niin miulla kuin isällä.
Volvo tuntuu aina olevan joka kohdassa hieman köntys, tuntuu ettei vauhtia ala millään saamaan ja on se kömpelömpi kuin Scania ahtaimmissa paikoissa. Vittumaisia ovat ylämäet varsinkin silloin, jos edessä ajaa sunnuntai haaveilijoita.Jokaisen tulisi itse olla raskaan kaluston puikoissa niin ymmärtäisi, etteivät ne tahallaan lähde hitaasti liikennevaloista tai tahallaan koukkaa hieman leveämmältä linjalta esim. risteyksissä.
Toissa keväänä Nerkoolla maito ja henkilöauto. Tunnen hyvin kuljettajan joka ajoi tuota rekkaa silloin, mutta ei olla sen enempää onnettomuudesta puhutta jälkeenpäin.Yksi "ammatin raskaus" lie se, että aina pieni pelko jäytää ajelellessa, että milloinka joku mälllää autonsa tahallaan rekan nokkaan päättääkseen päivänsä?
:doubtful:Tai antakaa ne sokeriset DickW:lle. Se on alipainoinen.
...
tosin ei-normaalipainoisuutta sekin on.
Minähän olen julkisesti ajanut KKWCS-sarjaan sääntöä, että kuljettajan omapainon tulisi olla minimissään 90kg. Siis ilman mitään irtopainokikkailua.:doubtful:
En tiedä mikä taka-ajatus sulla on, mutta suosittelen ny treenailemaan useammin siellä TurkuKartingissa kuitenkin.
Kyllä. Jos laskis vielä silleen, että joku on kierroksella ohittamassa, niin niille takana tuleville nopeemmille sais sadekelin ja vois itse ajaa kuivalla. Täytyykin kokeilla...FM08:asi kulkis ihan helvetisti lujempaa jos se laskis kaikki nesteet päästään pois. Paino putois ainakin viitisen kiloo ja painopiste siirtys ihan pirusti alemmas.