Rekkakuskit/Rahtarit

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Julmetun pitkä aisa tossa alimmaisen Volvon kärrissä! Soon kärri viälä mäjen alla, kun nuppi on jo navetan nurkalla.
Se oli yks akselinen romu, siis toi kärri. Tuo pitkänokkanen volvo oli viimeisen kerran ajussa 1993 ja alempi 1999.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mites muuten, kumpi on ajossa mukavampi, pitkä- vai tylppänokkainen auto? Ja miksi, itse kun olen vaan istunut kyydissä niin kauan aikaa sitten, että en edes muista kummanlainen auto oli kyseessä.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Mites muuten, kumpi on ajossa mukavampi, pitkä- vai tylppänokkainen auto? Ja miksi, itse kun olen vaan istunut kyydissä niin kauan aikaa sitten, että en edes muista kummanlainen auto oli kyseessä.
Lyhyt, koska nokka ei ole tiellä ahtaissa paikoissa ja Scania on ainut valmistaja mikä on 2000-luvulla valmistanut pitkänokkaisia mutta ei taida enää kylläkään valmistaa.

DW

2009-2016
Isoin mahdollinen, nuo kärrit oli kyllä ihan onnettomia. Ei noihin sopinut paljoa maitoo.
Sanoit vaan yks akselinen. = Keskiakselipv. Lempinimi Vasikka.
Niitä on aika usein puoliperäyhdistelmän perässäkin.

Taisit tarkoittaa yhtä kääntyvää akselia:eek:

DW

2009-2016
Kyl.

Mittee sie kuskasit kyydissä, rekkahommissa...?
Täysperää olen ajanut yhden kesän:eek:, joten olet siinä varmasti valovuoden edellä. 18 tai 26tonnin nuppia olen 7vuotta muuten ajellut. Sitä ennen 2-3vuotta Transittia.

Se mitä mä kuskaan, niin Kaikki mitä tuollaiseen kaappiautoon yleensä mahtuu. Pikkupaketeista traktoriin. Kuljetusliikkeillä on satoja asiakkaita. Osa lähettää lastenrattaita, osa koiranruokaa jotkut rautaa...jne.

Osa tavaroista menee tehtaille, osa liikkeisiin ja sitten tuo paskamaisin....osa yksityisille(taas takkalavaa pienen tien loppuun asti järvenrantaan seudulle, jossa sudetkin kulkee reppu selässä)

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Täysperää olen ajanut yhden kesän:eek:, joten olet siinä varmasti valovuoden edellä. 18 tai 26tonnin nuppia olen 7vuotta muuten ajellut. Sitä ennen 2-3vuotta Transittia.
Aivan, mulle on transitti intistä tuttu. Ei toiminut kaikki vaihteet ja ylämäet savutti. No itse ajoin muutamia kertoja omalla luvalla täysperävaunua ennen kuin kortti oli taskussa. Yleensä reitiltä hallille ja siinä vaihdettiin kuskia. Kahdesti kyllä vein ihan Lapinlahdelle asti tosin yöllä.