Rekkakuskit/Rahtarit

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Aika erikoisen yhdistelmän näin itsekin tässä päivänä muutamana. Kuvassa on siis vetoauton takapyöräpari äärimmäisenä oikialla. Jännän oloinen tuo peräkärryjen akselisysteemi. kurski, tai joku muu asiasta tietävä voisi kertoa enemmän tuosta. En itse tiedä edes nimeä moiselle ratkaisulle.

Näytä liitetiedosto 16418
DHL:n väreissä olen noita päivittäin nähnyt. Käyttävät näitä ilmeisesti juuri sen vuoksi, koska täysperävaunuyhdistelmät ovat monessa euroopan maassa kiellettyjä. Katkottuna ja kummallekin kärrylle oma veturi ulkomaille, niin se on sallittu silloin.

Suomessa tuosta mallista ei ole mielestäni käytännön hyötyä. Samat 60tonnia, max.pituus 25,25 ja kuormatilojen suurin sallittu yhteispituus 21,62m. koskee yhtälailla B-junaa, kuin tpv-yhdistelmääkin
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
DHL:n väreissä olen noita päivittäin nähnyt.
Meilläkin kävi kerran tuommoinen DHL:n yhdistelmä. Virolainen kuski ehdotti kylkipurkua, koska laituriin peruuttaminen "kesta kulme tunti". Mahtoikohan liioitella.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Meilläkin kävi kerran tuommoinen DHL:n yhdistelmä. Virolainen kuski ehdotti kylkipurkua, koska laituriin peruuttaminen "kesta kulme tunti". Mahtoikohan liioitella.
Ehkä vähän. Virossakin on kait vain pelkät puolikkaat sallittuja. B-junassa on kaksi taittuvaa kohtaa. Peruutat ja käännät ratin vasemmalle. Eka kärry lähtee taittamaan oikealle ja jälkimmäinen taas vasemmalle. Saattoihan tuo "kulme tunti" olla optimistinenkin veikkaus. Itsekin voisin yrittää, jos aikarajaksi annettaisiin tuo :D
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Ehkä vähän. Virossakin on kait vain pelkät puolikkaat sallittuja. B-junassa on kaksi taittuvaa kohtaa. Peruutat ja käännät ratin vasemmalle. Eka kärry lähtee taittamaan oikealle ja jälkimmäinen taas vasemmalle. Saattoihan tuo "kulme tunti" olla optimistinenkin veikkaus. Itsekin voisin yrittää, jos aikarajaksi annettaisiin tuo :D
Niin siis unohdin mainita, että tässä tapauksessa se tavara piti saada siitä etummaisesta kärrystä. Eli se vetopöytä olisi pitänyt saada jotenkin sinne kärryn alle. Se koko yhdistelmän peruuttaminen laituriin olisi varmaan yhtä työlästä, kuin puoliperävaunu-vasikkayhdistelmällä, joita taidetaan kanssa lähinnä kyljestä lastata. Veikkaisin et tossa meijän tapauksessa "kulmekymment minutti" olisi ollut lähempänä totuutta.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Ehkä vähän. Virossakin on kait vain pelkät puolikkaat sallittuja. B-junassa on kaksi taittuvaa kohtaa. Peruutat ja käännät ratin vasemmalle. Eka kärry lähtee taittamaan oikealle ja jälkimmäinen taas vasemmalle. Saattoihan tuo "kulme tunti" olla optimistinenkin veikkaus. Itsekin voisin yrittää, jos aikarajaksi annettaisiin tuo :D
Serkku (ajoi silloin täyspitkää, jonka kyydissä istuin) sanoi aikanaan, että tuollaista B-junaa saattaa kyllä "siirtää taaksepäin", mutta ei sitä peruuteta.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Australiassa toki on niitä maantiejunia, mutta Ruotsissakin erikoisluvalla ajavat tuollaista. Siinä on jo kolme nivelkohtaa, ettei sitä taideta peruuttaessa kääntää mihinkään suuntaan.
 

Örfil

Guest
Tiedättekö muuten mikä on "rekkamiehen erikoinen"?
Tämä lienee vanha vitsi...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Serkku (ajoi silloin täyspitkää, jonka kyydissä istuin) sanoi aikanaan, että tuollaista B-junaa saattaa kyllä "siirtää taaksepäin", mutta ei sitä peruuteta.
Kummasti ne vaan terminaaliin laituriin niitä perruuttelevat. No joo, totta kyl että tarviivat enempi tilaa laiturin edessä ja tasamaalla kuin normi täysperä, jotta saisivat mahdollisimman hyvin oikaistua sen ennen "piip piip" summeria. Mihinkään 90 asteen kulmaan ei kovin moni selvinpäin sitä saakaan.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuli mieleen tämä toikki töissä tänään

Tänään, jouduin koppimoponi kanssa odottelemaan, kun B-juna veti poikittain terminaalin pihalle. Ei saanut sitä suoraan, joten kolme kertaa joutui korjaamaan. Kahden kärryn väliin tempaisi nätisti. Aikaa kului 3min 11s.

Souuu iiiisii :)
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Toi sinun kuvan rekka menisi ihan nosturiautosta, jos ei olis takana olevaa kärriä perässä.
Muistaakos muuten kurski, että meikäläisellä on kokemusta isosta kappaletavaranosturista, koska isäällä nyt sattuu olemaan sellanen Sisu E11, johon on laitettuna Fassi 900xp (90tm), hydraulista jatkoa on päätähuimaavat 28m jibillä, vapaasti ympäripyörivä, ei nostorajoituksia, ja vierestä pystyy nostamaan 26t.

Edit. Löysin kuvanki koneelta:

 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18478
Muistaakos muuten kurski, että meikäläisellä on kokemusta isosta kappaletavaranosturista, koska isäällä nyt sattuu olemaan sellanen Sisu E11, johon on laitettuna Fassi 900xp (90tm), hydraulista jatkoa on päätähuimaavat 28m jibillä, vapaasti ympäripyörivä, ei nostorajoituksia, ja vierestä pystyy nostamaan 26t.

Edit. Löysin kuvanki koneelta:

Muistan, mutta että ihan Sisu. Tosin tommosessa ajussa se on käypänen. Itse olen henkeen ja vereen Scania/Volvo miehiä, ei ole tiellä sitten yhdistelmäajoneuvoja.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Muistan, mutta että ihan Sisu. Tosin tommosessa ajussa se on käypänen. Itse olen henkeen ja vereen Scania/Volvo miehiä, ei ole tiellä sitten yhdistelmäajoneuvoja.
Tuohon hommaan Sisu sopii parhaiten, vahvin runko ja järeät jarrut.
Toki tuonkokoonen nosturi kun asennetaan, niin luonnollisesti pitää purkaa auto hiluiksi ja vahvistaa runkoa.
Mainittakoot, että auton tyhjäpaino on 25000kg nosturin ja vahvistuksien takia.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Toi atachmentti -muutos tekee sillai, että nyt huomaa, kun on tipahtanut kirjautumisesta.

Mulla ei oo pahemmin kokemusta isoista kappaletavaranostureista. Pienistä ja keskikokoisista himpun verran. Iskällä ei oo semmosta niin ehkä siinä syy. Ei ainakaan ollu, jos ei oo vanhoilla päivillä siirtynyt kappaletavaranostobisneksiin.

Periaatteellisella tasolla olen sitä mieltä, että esim. talot ois parempi rakentaa loppusijoituspaikan likellä, ellei jopa ihan paikoilleen. Saunat ja ulkohuusit on eri asia. Niissä vois olla vaikka aina renkaat alla ja vetoaisa valmiina.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Vakava kysymys Forumin rekkamiehille:

Onko koskaan suicidaali kaahannut täysillä etusäleikköön?
Ei ole toki pakko vastata.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Periaatteellisella tasolla olen sitä mieltä, että esim. talot ois parempi rakentaa loppusijoituspaikan likellä, ellei jopa ihan paikoilleen. Saunat ja ulkohuusit on eri asia.
Muuten vahva peesaus, mutta en mää sitä saunaa ja huussiakaan kovin kauas tontistani alkais rakentamaan.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Vakava kysymys Forumin rekkamiehille:

Onko koskaan suicidaali kaahannut täysillä etusäleikköön?
Ei ole toki pakko vastata.
On :(

Autolla? Ei. Jalan? kyllä.

Olin kerran jotunut jättämään auton jalkakäytävälle parkkiin ja kuorman purettuani hyppäsin hyttiin ja rupesin tekemään vaadittuja paperihommia. Se oli joku kymmenkesäinen nassikka, kun käveli kohti lippis päässä ja reppu selässä. En tiedä mikä siinä oli niin mielenkiintosta kun katse oli jalkakäytävän tiilissä niin tiukasti. Kohtahan tuo kopsahtikin kivasti ja lätsä irtos päästä.

Olin tietty kovasti järkyttynyt asiasta ja olikin pakko kysyä onnettomuuden uhrilta: "ihan yksinkö ajattelit ylittää tuon takana olevan suojatien?"

Lintuja on pari kertaa tullut kaivettua vähän syvemmältäkin
 
Ylös