Renault R24

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Joo, takasiivessä tosiaan löydetty varmaan jotain porsaanreikiä, kun päätylevy on aika jännän muotoinen :eek:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hienohan tuo on.. Ilo havaita että eri huipputallien ratkaisut eroavat aika paljon toisistaan. Täytyy toivoa ettei Ferrari tuo tähän asiaan poikkeusta vaan julkistaa taas omanlaisensa kilpurin. :)
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Kiinnostavan näköinen auto. Tällä kaudella näyttääkin vaihteeksi tulevan erikoista muotoilua ihan kärkitiimeiltäkin. Jonkin aikaahan ehti tilanne olla aika stabiili aerodynamiikan suhteen. Hyvä että tulee vähän vaihtelua.

Uusia ideoita rungon osalta Renault tarvitseekin, jos Turun Sanomiin on uskomista. Se on ainakin selvää, ettei moottorikonseptin vaihtaminen ole mikään helppo temppu. Luotettavuuttahan siinä haetaan, mutta ainakin ekoissa testeissä näyttää noita ongelmia olleen juuri moottoripuolella.

----
Renaultin
moottorilla
Supertec-ilme


F1-sähkeet 20.1.
Uuden R24-autonsa radalle tiistaina saanut Renault on mullistanut erityisesti moottoripuolen.
Uudessa RS24 -voimanlähteessä sylinterikulma on kutistunut 72 asteeseen, kun viime vuonna se oli peräti 111.
Renaultin moottoripuolen päämiehenä on ikämies Bernard Dudot ja pahat kielet väittävätkin, että hän olisi turvautunut ikäloppuihin Supertec -moottorin aikaisiin ratkaisuihin.
TS/Heikki Kulta
------------
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No emmä tiiä onko se nyt niin tavattoman huono homma, jos joitain ratkaisuja otetaan siitä vanhasta Rellun koneesta. Aikanaanhan se oli paras V10. Sinänsä Kullan tekninen tietämys on niin huono, että sen omat arviot kannattaa jättää huomioimatta. Formuloitten moottoreissa on muitakin eroja kuin V-kulma. Eroja tulee varmasti enemmän moottorinohjauksesta, nokka-akselien muodoista, palotilan muotoilusta, liikkuvien osien painon pienentämisestä, pakosarjojen muotoilusta ja jäähdtysjärjestelmästä kuin v-kulmasta

Periaatteessa kaikk siinä 111 asteisessa koneessa kokeillut ratkaisut voidaan siirtää suht helposti 72 asteiseen koneeseen.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
pmv sanoi:
Periaatteessa kaikk siinä 111 asteisessa koneessa kokeillut ratkaisut voidaan siirtää suht helposti 72 asteiseen koneeseen.
Mutta miksi 72 asteiseen, koska tarkoitus oli tehdä 90 asteinen niinkuin muillakin on :confused: Tarkoitushan kuitenkin oli tehdä 90 asteinen kone.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jep, on todella mallikas, muodokas ja innovatiivinen. f1-racing.netissä on loistokuva etuviistosta, siitä huomaa kuinka tajuttoman matala auto on. Vaikea verrata peräosan pienuutta muihin kun ei ole vierekkäin kuvia, mutta kyllähän tuo melkein pienimmältä perän osalta näyttää:eek:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Pieni auto saattaa kanssa tarkottaa luotettavuus ongelmia.
Pieni auto -> tiiviit rakenteet -> lämpöongelmat...
Ett silleen!!!!!!!!
 

Mordax

Well-known member
Liittynyt
21.1.2004
Viestit
85
Sijainti
Kuopio
On todellakin hieno. R23 ja R22 oli hienoja sekä muodoltaan ja väritykseltään, mutta tuo on selkeästi paremman näköinen kuin ne. Toivottavasti se on myös tarpeeksi nopea, sillä Alonsolle ja Trullille toivoisi hyvää ja menestyksekästä kautta.
 

Sam.S.Walken

alias SSW
Liittynyt
8.12.2000
Viestit
2414
Sijainti
Espoo, Suomi
Näyttää siltä että kohta formuloissa on takalokasuojat. Joka vuosi takarenkaiden edessä olevat ilmanohjaimet vain kasvavat. Tekisivät ne nyt kerralla loppuun asti.

Rellussa on kyllä upeaa muotoilua osin, osin taas aika tavanomaista. Tietenkin sääntöjen puitteissa autoa muotoillessa ei sitä voikaan kokonaan pistää uudennäköiseksi.

Ponttoonit on kieltämättä muotoiltu kauniisti. Ilmanohjain siipi taas on hieman erikoinen, mutta kauniiksi en sitä sanoisi. Etu siipi näyttä jotenkin olevan hirveän korkealla, mutta ehkä se on vain omaa kuvitelmaani. Takasiiven ratkaisu näyttää jotenkin erikoiselta, mutta ehkä rellun insinööreillä on siihen syynsä.. ..tai sitten jokun on unohtanut tuulitunneliin joulukoristeita, jotka sotkivat hitusen ilmavirtauksia :D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
vermula sanoi:
Mutta miksi 72 asteiseen, koska tarkoitus oli tehdä 90 asteinen niinkuin muillakin on :confused: Tarkoitushan kuitenkin oli tehdä 90 asteinen kone.
Koska Renault Viimeksi ajoi jollain muulla kuin 111 asteisella? Pitääkö mennä kauteen 2002, 2001, vai Supertec koneisiin asti?

Jos kuitenkin on näin että 72 asteisia aiotaan vain käyttää tämä kausi ja työtä tehdään pääasiassa tulevaisuuden 90 asteisen eteen, Renaultille tuskin tulee kovin hyvä kausi 2004.

No, varmasti kuitenkin uskovat pääsevänsä parempaan lopputulokseen 72 asteisella kuin 111 asteisella joka oli varsin heikko moottori eikä sallisi tehdä autosta riittävän kapeaa modernin F1-mittapuun mukaan.
 

supersonic69

Well-known member
Liittynyt
25.7.2002
Viestit
80
Sijainti
Tampere
Toihan on suoraan varastettu batmänniltä,On vaan maalattu uusiks.
Soittakkee joku gothamin polliisiasemalle...
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Jospa sillä moottorin kulmalla haetaankin juuri sitä luotettavuutta, mitä koko viikonlopun kestävässä moottorissa pitää olla. Eli ovat tulleet tulokseen, että uuden pakkokesto säännön myötä kestävyyshyöty on tärkeämpää.
 

silostone

Well-known member
Liittynyt
4.1.2003
Viestit
60
Sijainti
finland
siis tarkoitin että hyvä kun väkkärät näyttävät erilaisilta , on insinöörit päässet näyttämään luovaa kykyä. pian nähdään kuinka luomukset toimivat kilpailu tilanteessa
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
Re: jepjep

J.Heldenview sanoi:
Tuolla autolla ei kyllä haasteta eturivinpoikia, Toyotakin päihittäisi ranskalaistallin jos tajuaisivat satsata kuskeihin.
mikset oo töissä renaultil ku osaat kuvistaki sanoa että mihin ruutuun on mahis :p
 

oltzu

Todella hidas
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
2170
Sijainti
Oulu
Kerrassaan tyylikäs auto. Noita pyörempiä sivuponttooneja olenkin odotellut jo jonkin aikaa. Nyt rellu on ainakin sitten pyöristellyt niitä heti kunnolla. Ensimmäinen asia mikä mulle tuli mieleen keulasta on 1993 vuoden Benettonin keula. Joka tapauksessa kaunis auto!
 
Ylös