Renault R26

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Alonsohan saa nyt uuden moottorin.....
Turun Sanomien mukaan Renaultin uudet moottorin kehitysversiot tulevat heinäkuun Magny-Coursin kisaan ja syyskuussa Monzaan.
Myöskin ensikauden RS27 moottorin kehitys on jatkunut jo jonkin aikaa Viryn moottoritehtaassa Ranskassa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Testien konerikoista ei kannata vetää johtopäätöksiä. On erittäin vaikea sietää, kuinka paljon moottorilla on ajettu, ja usein moottori ajetaan niin loppuun, että se hajoaa, jolloin saadaan hyvää tietoa tarkasta kestävyydestä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eikös siltä mennyt vaihdelaatikko? :doubtful:

Vai vaihdelaatikon sisuskalut? :eek:
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Moe Szyslak sanoi:
Eikös siltä mennyt vaihdelaatikko? :doubtful:

Vai vaihdelaatikon sisuskalut? :eek:
Ainakin TS:n mukaan kone meni:

"Luotettavasta kalustostaan tunnettu konehuone joutui kuitenkin juuri sulattelemaan Silverstonen testiajoista tiistaina kantautunutta uutista Fernando Alonson moottoririkosta. "

Turun Sanomat

EDIT: Taisi siis olla tiistaina eikä eilen tuo konerikko.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Juu, ja mä sekoitin Kovalaisen laatikkotestit ja Alonson ongelmat samaan nippuun. :rolleyes: :jaska:
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
äxä sanoi:
Ainakin TS:n mukaan kone meni:

"Luotettavasta kalustostaan tunnettu konehuone joutui kuitenkin juuri sulattelemaan Silverstonen testiajoista tiistaina kantautunutta uutista Fernando Alonson moottoririkosta. "

Turun Sanomat

EDIT: Taisi siis olla tiistaina eikä eilen tuo konerikko.
Oliskio Alonsolla ollut vanha kone joa ajettiin loppuun, alla Turun Sanomista lainattua...

Giancarlo Fisichella otti päätöspäivänä nimiinsä V8-moottorien epävirallisen rataennätyksen 1.18,518. Se alitti kymmenyksellä Fernando Alonson keskiviikon kärkiajan.

Fisichella keskittyi torstaina Michelinin rengaskokeisiin. Testikuljettaja Heikki Kovalainen ajoi säätöjä Britannian kisa varten eikä saanut samanlaisia kumeja alleen. Näin Kovalainen jäi puoli sekuntia tallikaverinsa taa. Suomalaisen nopein aikakin tuli pidemmässä vedossa.

Kumpikin ajoi Renaultin uutta moottoria, joka selviytyi rääkistä liehuvin lipuin.

- Kaiken kaikkiaan meillä oli taas hyvä testipäivä. Moottorimme kulkee hyvin ja on tavattoman luotettava. Kärkiajat tulivat, vaikkemme tehneet mitään aika-ajovetoja ja käytimme vielä alennettuja tehojakin, Kovalainen myhäili Turun Sanomille.

- Kyllä tällä paketilla on hyvä lähteä Nürburgringille, Kovalainen vakuutti.


Renault tehnyt paremmin kehitystyönsä, etumatka jatkuu (Lainaus Turun Sanomista)?

Renault oli tyrmäävän ylivoimainen McLareniin verrattuna Silverstonen torstaina päättyneellä testijaksolla. Siinä missä ranskalaistallin uusin kehitysversio RS26 -moottorista toimi jopa tehoiltaan rajattuna iskukykyisesti ja luotettavasti, Mercedeksen uutuus ei vakuuttanut.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Olikohan Heikkikulta itse kun tässä vasta väitti, että Fisichellalla Imolassa ollut uusi kone olisi ollut puhditon Alonson vastaavaan verrattuna...
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Hermanni sanoi:
Oliskio Alonsolla ollut vanha kone joa ajettiin loppuun, alla Turun Sanomista lainattua...
Näin on mitä todennäköisimmin. Mäkkärillä ollaan huolestuttavan paljon jäljessä Renaultia jos Kovalaisen puheet alennetuilla moottoritehoilla ajamisesta pitävät paikkaansa. Ei voi kuin ihailla Renaultin valmistautumista tähän kauteen.

Noh, katsellaan miten tilanne kehittyy.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
äxä sanoi:
Ei voi kuin ihailla Renaultin valmistautumista tähän kauteen.
Ja ensikauteen, monihan luuli että Renault aloitti tämän kauden moottorikehityksen "myöhään", nythän on selvinnyt että vuosi takaperin tämän kauden moottori oli jo kehitteillä.
Niin kuin on kuulemma jo ensikauden moottorikin, erittäin hyvä asia Heikin kannalta ......

EDIT Lainaus Turun Sanomista..
Tallipäälliköltä (Flavio Briatore) kysyttiin suoraan, kenen hän uskoisi pystyvän Alonson jälkeen voittamaan mestaruuden Renaultin autolla.

- Nähdäkseni siihen pystyy vain kolme kuljettajaa - Michael Schumacher, Heikki Kovalainen ja Kimi Räikkönen, Briatore sanoi hetkeäkään epäröimättä.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
MSa:ssa oli Renaultin urheilujohtajan Alain Dassasin haastattelu. Kesäkuussa ratkeaa Renaultin jatko. Kustannuksista (eli säännöistä) on homma kiinni, kuten on varmaan jossain jo täällä kirjoitettu.

Samassa jutussa Alonso kertoo pitävän hyvin epätodennäköisenä M. Schumin tai Kimin Renaultille menoon, yksin taloudelliset syyt ovat esteenä.

Dassas kommentoi Briatoren asemaa Alonson McLarenin sopimuksen jälkeen sanoen että hän uskoo Briatoren löytävän ensi kaudeksi iskuvalmiin kuljettajaparin, onhan B. myös löytänyt timantit Alonson ja Kovalaisen.

Ei kuulosta Heikin kannalta ollenkaan huonolta :ahem:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Mä en vaan tykkää renuun tavasta olla sitoutumatta ykkösiiin niinkuin olleskaan, en. Ei hyvä ollenkaan jos sitoudutaan aina silloin tällöin pariksi vuodeksi ja sit taas jättää sarjan. Kuvottaa tuollainen :yuck:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
butterfly sanoi:
Mä en vaan tykkää renuun tavasta olla sitoutumatta ykkösiiin niinkuin olleskaan, en. Ei hyvä ollenkaan jos sitoudutaan aina silloin tällöin pariksi vuodeksi ja sit taas jättää sarjan. Kuvottaa tuollainen :yuck:
Eikös tuohon nyt voi niputtaa kaikki sarjassa vierailleet autonvalmistajat pl. Ferrari ja Mercedes?
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Bobakki sanoi:
Eikös tuohon nyt voi niputtaa kaikki sarjassa vierailleet autonvalmistajat pl. Ferrari ja Mercedes?
Emmä oikein laittais. Bmw:kin ollut jo aika pitkään samoin kuin toyotakin ja molemmat tallit kaiketi sitoutuneet vielä vuosiksi. Renuuhan arpoo että josko oltaisiiin vuosi tai kaksi vielä..
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
butterfly sanoi:
Emmä oikein laittais. Bmw:kin ollut jo aika pitkään samoin kuin toyotakin ja molemmat tallit kaiketi sitoutuneet vielä vuosiksi. Renuuhan arpoo että josko oltaisiiin vuosi tai kaksi vielä..
Joo, poiskin voi lähteä, mutta se ei tuo hyvää makua, että lupaudutaan vielä olemaan esim. 2 vuotta. Itse en ainakaan fanittaisi moista tiimiä. Sama kun joku suuri jalkapalloseura sanoisi että vielä pelataan ainakin vuosi ja sitten katsotaan uudelleen. Ehkä pistetään stadionkin pakettiin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jep ei se kauhean vakuuttavaa tai kunnioitusta herättävää ole, että mennään tässä nyt vuosi kerrallaan...
Varsinkin kun kyse on kärkitallista... Toki sille varmaan ottaja löytyisi ja
lehtitietojen mukaan renu ei lopettaisi moottoripuoltaan, että mahdollisesti
juuri mikään ei muuttuisi, mutta ei silti.... :thumbdown
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
butterfly sanoi:
Emmä oikein laittais. Bmw:kin ollut jo aika pitkään samoin kuin toyotakin ja molemmat tallit kaiketi sitoutuneet vielä vuosiksi. Renuuhan arpoo että josko oltaisiiin vuosi tai kaksi vielä..
BMW:
1982-1986
Piti tulla mukaan uudestaan 90-luvun alussa, mutta perääntyi
2000->

Renault:
1977-1986
1989-1997
2001->

Missä kohden tässä nyt on se merkittävä ero? BMW mellasti jo vuosituhannen alkupuolella siitä, että saattaa lähteä sarjasta, nyt on toki hieman toinen ääni kellossa kun sijoittivat roponsa juuri Sauberiin. Toyotaa nyt en oikeasti laskisi tuohon juttuun mukaan millään, kaiken lisäksi ihan yhtä lailla siitä leiristä on kuulunut lähtöuhkauksia kun "eivät tunne itseään tervetulleiksi".
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Bobakki sanoi:
BMW:
1982-1986
Piti tulla mukaan uudestaan 90-luvun alussa, mutta perääntyi
2000->

Renault:
1977-1986
1989-1997
2001->

Missä kohden tässä nyt on se merkittävä ero? BMW mellasti jo vuosituhannen alkupuolella siitä, että saattaa lähteä sarjasta, nyt on toki hieman toinen ääni kellossa kun sijoittivat roponsa juuri Sauberiin. Toyotaa nyt en oikeasti laskisi tuohon juttuun mukaan millään, kaiken lisäksi ihan yhtä lailla siitä leiristä on kuulunut lähtöuhkauksia kun "eivät tunne itseään tervetulleiksi".
Niin eihän ne urheilullisin perustein mukana ole vaan taustalla on taloudellinen kannattavuus ym.

"Vetäydymme sarjasta ensi vuonna" - Veistelee juuri Engallin valioliigan voittaneen Chelsean omistaja Roman Abramovitsh.


Renaultin ja muiden vetäytymistä tosiaan voidaan verrata vaikka tähän.
 

Barco:[

Well-known member
Liittynyt
19.9.2005
Viestit
427
Ladapojat eivät taaskaan pysty hahmottamaan muiden kuin oman näkökantansa asioihin. Silloin kun puhutaan niin järjettömistä summista kuin mitä nyky-F1:sten vetäminen vaatii, ei minusta ole laisinkaan ihme että sijoituksen mielekkyyttä kannattaa jatkuvasti tarkkailla. F1-sarjassa tallin oman rahoituksen osuus on hyvin suuri, johtuen kalliista mainostiloista, joihin harvalla yrityksellä on varaa ja Bernien harrastamasta TV-rahojen suoranaisesta ryöstöstä.

Vertaus jalkapalloon on älytön: vaikka jalkapallo ei bisneksenä mitenkään erityisen kannattavaa olekaan, on siinä kuitenkin ihan kohtuu helpolla päästävissä omilleen. F1:ssä voittoa taitaa tehdä ainoastaan McLaren, ainakin muutaman vuoden takaisten muistikuvien perusteella. 100 miljoonaa riittää huippujalkapalloseuran pyörittämiseen kaudessa, kun F1:ssä suurimpien huipputallien budjetit heiluvat puolen miljardin molemmin puolin. Eikä F1-tallilla ole omaa 50 000 henkilön stadionia, joka myydään lähes loppuun ~ 30 kertaa vuodessa. Esim. Chelsealla on oma TV-kanava, lisäksi se saa rahaa CL:stä ja valioliigalta. Mainostilaa tietysti voi omalle stadionille myydä vaikka miten. F1-tallilla ei ole näitä tuloja, vaan kaiken on tultava Bernieltä, muilta sponsoreilta ja loppu sitten tehtaalta.

Ei ole kovinkaan huono arvaus että Toyotalla, BMW:llä ja Hondalla laitetaan joka vuosi likoon pari sataa miljoonaa euroa. Sillä rahalla voisi jokainen ostaa 40 eurooppalaisen jalkapallon suurjoukkueen paitasponsoriuden. Lienee täysin turha keskustella, kummalla saa enemmän medianäkyvyyttä. Tämän takia minä olen ehdottomasti Max Mosleyn kannalla siinä, että F1-sarjan kustannuksia on suhteellisen nopeasti ruettava laskemaan. Se että nykybudjetit puolitettaisiin tekisi tästä sirkuksesta paljon houkuttelevamman markkinointikohteen, mutta ei vielä näkyisi radalla juuri mitenkään. Ja lopetetaan siitä mistä aloitettiin, eivät ainakaan ne kaksi supertallia tähän tule ikinä suostumaan. Jos kymmenellä tallilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet menestykseen rahojensa puolesta, tarkoittaa se liian kovaa kilpailua kärjessä.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kylläpä on järkevä sigu. Kunpa asiat olisikin noin mustavalkoisia. Vaikea arvata kenen keksimä tämä viiltävän nerokas oivallus on.
 
Ylös