Ladapojat eivät taaskaan pysty hahmottamaan muiden kuin oman näkökantansa asioihin. Silloin kun puhutaan niin järjettömistä summista kuin mitä nyky-F1:sten vetäminen vaatii, ei minusta ole laisinkaan ihme että sijoituksen mielekkyyttä kannattaa jatkuvasti tarkkailla. F1-sarjassa tallin oman rahoituksen osuus on hyvin suuri, johtuen kalliista mainostiloista, joihin harvalla yrityksellä on varaa ja Bernien harrastamasta TV-rahojen suoranaisesta ryöstöstä.
Vertaus jalkapalloon on älytön: vaikka jalkapallo ei bisneksenä mitenkään erityisen kannattavaa olekaan, on siinä kuitenkin ihan kohtuu helpolla päästävissä omilleen. F1:ssä voittoa taitaa tehdä ainoastaan McLaren, ainakin muutaman vuoden takaisten muistikuvien perusteella. 100 miljoonaa riittää huippujalkapalloseuran pyörittämiseen kaudessa, kun F1:ssä suurimpien huipputallien budjetit heiluvat puolen miljardin molemmin puolin. Eikä F1-tallilla ole omaa 50 000 henkilön stadionia, joka myydään lähes loppuun ~ 30 kertaa vuodessa. Esim. Chelsealla on oma TV-kanava, lisäksi se saa rahaa CL:stä ja valioliigalta. Mainostilaa tietysti voi omalle stadionille myydä vaikka miten. F1-tallilla ei ole näitä tuloja, vaan kaiken on tultava Bernieltä, muilta sponsoreilta ja loppu sitten tehtaalta.
Ei ole kovinkaan huono arvaus että Toyotalla, BMW:llä ja Hondalla laitetaan joka vuosi likoon pari sataa miljoonaa euroa. Sillä rahalla voisi jokainen ostaa 40 eurooppalaisen jalkapallon suurjoukkueen paitasponsoriuden. Lienee täysin turha keskustella, kummalla saa enemmän medianäkyvyyttä. Tämän takia minä olen ehdottomasti Max Mosleyn kannalla siinä, että F1-sarjan kustannuksia on suhteellisen nopeasti ruettava laskemaan. Se että nykybudjetit puolitettaisiin tekisi tästä sirkuksesta paljon houkuttelevamman markkinointikohteen, mutta ei vielä näkyisi radalla juuri mitenkään. Ja lopetetaan siitä mistä aloitettiin, eivät ainakaan ne kaksi supertallia tähän tule ikinä suostumaan. Jos kymmenellä tallilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet menestykseen rahojensa puolesta, tarkoittaa se liian kovaa kilpailua kärjessä.