CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15049
Vuoden 1996 Estorilin kilpailun rengastiedot tulevat seuraavaksi tässä kilpailusta joka tarjosi äärimmäisen vähän tuon ajan näkökulmasta myös keskeyttäneitäkin eikä juuri ollenkaan pieniä erikoisuuksia huomioimatta Mercedes-Benz C36 AMG Safety Carin Oliver Gavinille tai Renault Megane Coupelle tai Renault Laguna Breakille eli Medical Carille paikkoja tulla radalle hälytysajon muodossa ja Safety Car-tilanteessa. Ainoa varsinainen tilanne oli McLaren-kuljettajien kolarin aiheuttamat hiilikuidun kappaleet radalla ja Jos Verstappenin auton jääminen radalle aluksi kiusalliseen paikkaan, mutta ei juuri muuta syytä ollut radalle tulemiseen.
Pieniä päivityskorjauksia tulee Gerhard Bergerin ja Eddie Irvinen rengastietoihin kuten myös Jean Alesin osuusajon rengasvalintaan koska katsoin noiden kuljettajien osalta väärää ajovuotta kun noita joskus tein ja nyt tulee sitten niihin päivitykset. Pahoittelut pienestä väärän tiedon osuudesta.
Tuossa kilpailussa turvallisuuspuolesta puhuttaessa vielä lyhyesti oli Renaultin puolelta jälleen mukana myös Renault Spider Sport VIP-henkilöitä varten, Huollon Esimiehelle Renault Spider Sportin sedan-malli, Roger Lane-Nottille eli Viralliselle Lähettäjälle Toimitsija-autoksi Renault Maxi Megane Coupe ja Turvallisuuskomitean, Varalta Viralliselle Lähettäjälle ja tavallaan myös turva-autotoiminnan vastaavalle eli Charlie Whitingille Renault Safrane BiTurbo Baccara:
Ferrari: Molemmat kuljettajat ottivat C-seokset kisaan ja he aikoivat lähteä kolmen stopin taktiikalla kilpailuun. Kuitenkin Eddie Irvinen kuljettajista muutti taktiikkansa lopulta vain kahteen stoppiin kesken kisan. Lisäksi Irvine harkitsi pitkään ajamista B-seoksilla, mutta muutti sittenkin strategiansa ennen starttia C-seoksille.
Michael Schumacher ei muuttanut taktiikkaansa, mutta muutti kilpailun edetessä variaatiotaan tehdä pysähdykset eri kierroksilla. Williamsin kuljettajien tapaan Schumacherin piti pysähtyä kierroksilla 18, 36 ja 54 kolme kertaa, mutta hän muutti pysähdyksensä aikaisemmiksi ja niin tekivät myös Williamsin miehet Damon Hill ja Jacques Villeneuve.
Irvinen piti pysähtyä kierroksilla 19, 37 ja 55, mutta hän pysähtyi lopulta vain kierroksilla 20 ja 43 kaksi kertaa. Schumacher vuorostaan pysähtyi kolme kertaa kierroksilla 18, 35 ja 44 jolloin viimeinen pysähdys tuli paljon aikaisemmin ja toinen pysähdys kierrosta aiemmin muutoin kaiken pysyessä samana. Schumacherin pysähdykset kestivät 7,2 sekuntia, 7,1 sekuntia ja 7 sekuntia. Irvinen pysähdykset kestivät 8,7 sekuntia ja 9,5 sekuntia. Molemmat kuljettajat ajoivat C-seoksilla maaliin asti.
Benetton: Molemmat kuljettajat ottivat C-seokset kisaan ja he lähtivät kahden stopin taktiikalla kilpailuun. Kuljettajista Gerhard Berger mietti lähtöä kilpailuun myös B-seoksilla, mutta vaihtoi ne lopulta kuitenkin C-seoksiin.
Jean Alesi aikoi pysähtyä kierroksilla 22 ja 44 ja Berger kierroksilla 19 ja 45. Alesin pysähdykset kestivät 7,9 sekuntia ja 8 sekuntia ja Bergerin pysähdykset kestivät 8,8 sekuntia ja 9 sekuntia. He ajoivat C-seoksilla maaliin ajamisensa vaikka Jean Alesi olisi halunnutkin B-seokset omalle osuusajolleen alun perin niin hän ei niitä saanut ja kärsi jossain määrin kilpailun lopulla renkaidensa kulumisesta.
Williams: Molemmat kuljettajat ottivat C-seokset kisaan ja he lähtivät kolmen stopin taktiikalla kilpailuun. Pysähdyskierrokset olivat kierrokset 18, 36 ja 54, mutta suunnitelmat muuttuivat hieman. Damon Hill aloitti suunnitelman muutokset menemällä kierrosta aikaisemmin ensimmäiselle pysähdykselleen, toisella osuudella kolme kierrosta aikaisemmin toiselle pysähdykselleen ja lopulta aikaistetummin viimeiselle ja kolmannelle pysähdykselleen kierrosta ennen tallikaveriaan.
Jacques Villeneuve teki ensimmäisen pysähdyksen suunnitellusti, mutta pysähtyi toiselle pysähdykselleen kierrosta aikaisemmin ja viimeiselle ja kolmannelle pysähdykselleen kierrosta tallikaverinsa jälkeen kuitenkin silti alkuperäistä reilusti aikaisemmin.
Pysähdykset Hillillä olivat siis kierroksilla 17, 33 ja 48 ja Villeneuvella pysähdykset olivat siis kierroksilla 18, 35 ja 49. Hillin pysähdykset kestivät 7,7 sekuntia, 7,4 sekuntia ja 8,8 sekuntia ja Villeneuvella pysähdykset kestivät 7 sekuntia, 7,4 sekuntia ja 8 sekuntia. He ajoivat C-seoksilla koko kilpailun kaikki ajo-osuudet maaliin saakka.
McLaren: Molemmat kuljettajat ottivat C-seokset kisaan ja he lähtivät kahden stopin taktiikalla kilpailuun. Mika Häkkinen aikoi pysähtyä kierroksella 21 ja 46 ja David Coulthard kierroksilla 20 ja 45. McLaren-kuljettajien välinen kolari sotki suunnitelmat, lisäsivät pysähdysten määrää ja pilasivat kokonaan Häkkisen kilpailun keskeytyksen muodossa ja Coulthardin teoreettisenkin jäännöspisteen mahdollisuuden joka olisi voinut olla toki Häkkisenkin.
Häkkinen kävi varikolla kolme kertaa josta yksi oli keskeytys varikolle. Kierrosten 21 ja 46 pysähdykset kestivät 7,5 sekuntia ja 20 sekuntia jonka aikana laitettiin autoon etusiipi. Kierroksella 52 Häkkinen keskeytti kolarivaurion takia varikolle. Coulthard kävi lopulta viisi kertaa varikolla kilpailussa kierroksilla 20, 45, 46, 48 ja 53.
Näistä kierroksen 20 ja 45 pysähdykset olivat kunnon välitankkauksia vaatineet pysähdykset 10,3 sekunnilla ja 8 sekunnilla, kierroksella 46 3 sekunnilla koska Coulthard taidettiin pakottaa takaisin radalle ja kierroksella 48 autoon taidettiin laittaa polttoainetta todella vähän ja varmasti vaihdettiin vain rengasrikon takia rengas koska muutoin 5,6 sekunnin varikkostoppi olisi ollut kauden nopein.
Muistaakseni TAG Heuerin TV-kello taisi pysähtyä etuajassa ja oikeammin pysähdys saattoi kestää jopa 10,6 sekuntia kaikkiaan tai ainakin vähintään edes enemmän kuin 5,6 sekuntia koska se olisi ollut huippunopea ellei nopein muutamaan vuoteen ja yleensäkin välitankkausajalla ja kierroksen 53 pysähdys oli 10 sekunnin stop-go-rangaistuksesta johtunut pysähdys joka annettiin kierrosten 49-52 aikana kierroksen 48 varikkopysähdyksen ylinopeudesta varikkosuoralla. Molemmat kuljettajat aikoivat ajaa B-seoksilla kilpailun loppuajon maaliin asti ja Coulthard sen myös tekikin.
Ligier: Molemmat kuljettajat lähtivät kilpailuun C-seoksilla, mutta eri polttoainetaktiikoin. Olivier Panis aikoi pysähtyä kierroksilla 13, 40 ja 57 kolme kertaa ja Pedro Diniz aikoi pysähtyä vain kaksi kertaa kierroksilla 17 ja 54. Diniz ehti käydä varikolla vain kerran ennen keskeytystään ja hänen pysähdyksensä kesti 11,7 sekuntia. Panis vuorostaan ajoi C-seoksilla vaihtaen osuusajolle B-seokset ja ajaen sitten sen jälkeen vielä C-seoksilla ennen maalin ajoakin varten alle laitetuilla C-seoksilla. Panisin pysähdykset kestivät 12 sekuntia, 7,4 sekuntia ja 7,2 sekuntia.
Jordan: Molemmat kuljettajat lähtivät kilpailuun C-seoksilla ja kolmen pysähdyksen taktiikalla. Rubens Barrichello aikoi pysähtyä kierroksilla 16, 33 ja 50 ja Martin Brundle aikoi pysähtyä kierroksilla 17, 35 ja 52. Barrichello ehti kuitenkin käydä varikolla vain kahdesti ennen keskeytystään ja hänen pysähdyksensä kestivät 10 sekuntia ja 7,9 sekuntia. Brundlen pysähdykset kestivät 7,8 sekuntia, 7,4 sekuntia ja 9 sekuntia. Molempien tarkoitus oli ajaa C-seoksilla maaliin ajonsakin ja sen Brundle pystyi tekemään.
Sauber: Molemmat kuljettajat lähtivät kilpailuun C-seoksilla, mutta eri polttoainetaktiikoin. Heinz-Harald Frentzen lähti kilpailuun vain kahdella stopilla kun taas Johnny Herbert aikoi tehdä kolme pysähdystä. Frentzen aikoi pysähtyä kierroksilla 22 ja 44 ja Herbert aikoi pysähtyä kierroksilla 17, 39 ja 52. Frentzenin pysähdykset kestivät 8 sekuntia ja 10 sekuntia ja Herbertin pysähdykset kestivät 10 sekuntia, 8 sekuntia ja 6,8 sekuntia. Molemmat kuljettajat ajoivat C-seoksilla maaliin asti muiden osuuksien jälkeen.
Arrows-Footwork: Molemmat kuljettajat lähtivät kilpailuun C-seoksilla ja kahden stopin taktiikalla. Ricardo Rosset aikoi pysähtyä kierroksilla 21 ja 44 ja Jos Verstappen kierroksilla 17 ja 33. Rossetin pysähdykset kestivät 10,1 sekuntia ja 11 sekuntia ja Verstappenin pysähdykset kestivät 9 sekuntia ja 8,7 sekuntia. Rosset ajoi kaikki kilpailuosuudet maaliin C-seoksilla, mutta Verstappen otti B-seokset kilpailun maaliin ajoa varten koska tavoitteena oli poimia sijoituksia myös mikäli lisää varikkokäyntejä olisi tapahtunut Estorilin radan yleensä melko kovan rengaskulutuksen takia. Verstappen tosin keskeytti ennen maaliin pääsemistään, mutta Rosset pääsi maaliin.
Tyrrell: Molemmat kuljettajat lähtivät samalla kahden pysähdyksen taktiikalla, mutta eri rengasseoksilla. Ukyo Katayama otti C-seokset, mutta Mika Salo, otti B-seokset kilpailuun. Katayama kävi varikolla kierroksilla 14 ja 42 ja Salo kävi varikolla kierroksilla 22 ja 43. Osuusajolla Katayama ajoi B-seoksilla ja Salo ajoi C-seoksilla ja siitä molemmat kuljettajat jatkoivat B-seoksilla maaliin asti. Katayaman pysähdykset kestivät 9,6 sekuntia ja 10,5 sekuntia ja Salon pysähdykset kestivät 8,5 sekuntia ja 9 sekuntia.
Minardi: Molemmat kuljettajat lähtivät B-seoksilla kilpailuun ja kahden pysähdyksen taktiikalla. Pedro Lamy kävi varikolla kierroksilla 23 ja 46 vietettyään pari kilpailun ensimmäistä kierrosta varikolla kun Roger Lane-Nott ei paikallisen virallisen lähettäjän raivoksi suostunut liputtamaan kilpailua punaisilla lipuilla poikki Lamyn vaikeuksien takia tai aloittamaan kilpailua uudella lähdöllä muutoin. Giovanni Lavaggi vuorostaan kävi uransa viimeiseksi jääneessä kilpailussaan myös itse kilpailussa esiintymisen johdosta varikolla kierroksilla 26 ja 51. Lamyn ja Lavaggin pysähdykset olivat 10 sekunnin mittaisia vastaavilla pysähdyskierroksillaan. He ajoivat C-seoksilla maaliin ajon osuutensa ajettuaan osuusajonsa myöskin B-seoksilla ja he selvisivät maaliin.
Pieniä päivityskorjauksia tulee Gerhard Bergerin ja Eddie Irvinen rengastietoihin kuten myös Jean Alesin osuusajon rengasvalintaan koska katsoin noiden kuljettajien osalta väärää ajovuotta kun noita joskus tein ja nyt tulee sitten niihin päivitykset. Pahoittelut pienestä väärän tiedon osuudesta.
Tuossa kilpailussa turvallisuuspuolesta puhuttaessa vielä lyhyesti oli Renaultin puolelta jälleen mukana myös Renault Spider Sport VIP-henkilöitä varten, Huollon Esimiehelle Renault Spider Sportin sedan-malli, Roger Lane-Nottille eli Viralliselle Lähettäjälle Toimitsija-autoksi Renault Maxi Megane Coupe ja Turvallisuuskomitean, Varalta Viralliselle Lähettäjälle ja tavallaan myös turva-autotoiminnan vastaavalle eli Charlie Whitingille Renault Safrane BiTurbo Baccara:
Ferrari: Molemmat kuljettajat ottivat C-seokset kisaan ja he aikoivat lähteä kolmen stopin taktiikalla kilpailuun. Kuitenkin Eddie Irvinen kuljettajista muutti taktiikkansa lopulta vain kahteen stoppiin kesken kisan. Lisäksi Irvine harkitsi pitkään ajamista B-seoksilla, mutta muutti sittenkin strategiansa ennen starttia C-seoksille.
Michael Schumacher ei muuttanut taktiikkaansa, mutta muutti kilpailun edetessä variaatiotaan tehdä pysähdykset eri kierroksilla. Williamsin kuljettajien tapaan Schumacherin piti pysähtyä kierroksilla 18, 36 ja 54 kolme kertaa, mutta hän muutti pysähdyksensä aikaisemmiksi ja niin tekivät myös Williamsin miehet Damon Hill ja Jacques Villeneuve.
Irvinen piti pysähtyä kierroksilla 19, 37 ja 55, mutta hän pysähtyi lopulta vain kierroksilla 20 ja 43 kaksi kertaa. Schumacher vuorostaan pysähtyi kolme kertaa kierroksilla 18, 35 ja 44 jolloin viimeinen pysähdys tuli paljon aikaisemmin ja toinen pysähdys kierrosta aiemmin muutoin kaiken pysyessä samana. Schumacherin pysähdykset kestivät 7,2 sekuntia, 7,1 sekuntia ja 7 sekuntia. Irvinen pysähdykset kestivät 8,7 sekuntia ja 9,5 sekuntia. Molemmat kuljettajat ajoivat C-seoksilla maaliin asti.
Benetton: Molemmat kuljettajat ottivat C-seokset kisaan ja he lähtivät kahden stopin taktiikalla kilpailuun. Kuljettajista Gerhard Berger mietti lähtöä kilpailuun myös B-seoksilla, mutta vaihtoi ne lopulta kuitenkin C-seoksiin.
Jean Alesi aikoi pysähtyä kierroksilla 22 ja 44 ja Berger kierroksilla 19 ja 45. Alesin pysähdykset kestivät 7,9 sekuntia ja 8 sekuntia ja Bergerin pysähdykset kestivät 8,8 sekuntia ja 9 sekuntia. He ajoivat C-seoksilla maaliin ajamisensa vaikka Jean Alesi olisi halunnutkin B-seokset omalle osuusajolleen alun perin niin hän ei niitä saanut ja kärsi jossain määrin kilpailun lopulla renkaidensa kulumisesta.
Williams: Molemmat kuljettajat ottivat C-seokset kisaan ja he lähtivät kolmen stopin taktiikalla kilpailuun. Pysähdyskierrokset olivat kierrokset 18, 36 ja 54, mutta suunnitelmat muuttuivat hieman. Damon Hill aloitti suunnitelman muutokset menemällä kierrosta aikaisemmin ensimmäiselle pysähdykselleen, toisella osuudella kolme kierrosta aikaisemmin toiselle pysähdykselleen ja lopulta aikaistetummin viimeiselle ja kolmannelle pysähdykselleen kierrosta ennen tallikaveriaan.
Jacques Villeneuve teki ensimmäisen pysähdyksen suunnitellusti, mutta pysähtyi toiselle pysähdykselleen kierrosta aikaisemmin ja viimeiselle ja kolmannelle pysähdykselleen kierrosta tallikaverinsa jälkeen kuitenkin silti alkuperäistä reilusti aikaisemmin.
Pysähdykset Hillillä olivat siis kierroksilla 17, 33 ja 48 ja Villeneuvella pysähdykset olivat siis kierroksilla 18, 35 ja 49. Hillin pysähdykset kestivät 7,7 sekuntia, 7,4 sekuntia ja 8,8 sekuntia ja Villeneuvella pysähdykset kestivät 7 sekuntia, 7,4 sekuntia ja 8 sekuntia. He ajoivat C-seoksilla koko kilpailun kaikki ajo-osuudet maaliin saakka.
McLaren: Molemmat kuljettajat ottivat C-seokset kisaan ja he lähtivät kahden stopin taktiikalla kilpailuun. Mika Häkkinen aikoi pysähtyä kierroksella 21 ja 46 ja David Coulthard kierroksilla 20 ja 45. McLaren-kuljettajien välinen kolari sotki suunnitelmat, lisäsivät pysähdysten määrää ja pilasivat kokonaan Häkkisen kilpailun keskeytyksen muodossa ja Coulthardin teoreettisenkin jäännöspisteen mahdollisuuden joka olisi voinut olla toki Häkkisenkin.
Häkkinen kävi varikolla kolme kertaa josta yksi oli keskeytys varikolle. Kierrosten 21 ja 46 pysähdykset kestivät 7,5 sekuntia ja 20 sekuntia jonka aikana laitettiin autoon etusiipi. Kierroksella 52 Häkkinen keskeytti kolarivaurion takia varikolle. Coulthard kävi lopulta viisi kertaa varikolla kilpailussa kierroksilla 20, 45, 46, 48 ja 53.
Näistä kierroksen 20 ja 45 pysähdykset olivat kunnon välitankkauksia vaatineet pysähdykset 10,3 sekunnilla ja 8 sekunnilla, kierroksella 46 3 sekunnilla koska Coulthard taidettiin pakottaa takaisin radalle ja kierroksella 48 autoon taidettiin laittaa polttoainetta todella vähän ja varmasti vaihdettiin vain rengasrikon takia rengas koska muutoin 5,6 sekunnin varikkostoppi olisi ollut kauden nopein.
Muistaakseni TAG Heuerin TV-kello taisi pysähtyä etuajassa ja oikeammin pysähdys saattoi kestää jopa 10,6 sekuntia kaikkiaan tai ainakin vähintään edes enemmän kuin 5,6 sekuntia koska se olisi ollut huippunopea ellei nopein muutamaan vuoteen ja yleensäkin välitankkausajalla ja kierroksen 53 pysähdys oli 10 sekunnin stop-go-rangaistuksesta johtunut pysähdys joka annettiin kierrosten 49-52 aikana kierroksen 48 varikkopysähdyksen ylinopeudesta varikkosuoralla. Molemmat kuljettajat aikoivat ajaa B-seoksilla kilpailun loppuajon maaliin asti ja Coulthard sen myös tekikin.
Ligier: Molemmat kuljettajat lähtivät kilpailuun C-seoksilla, mutta eri polttoainetaktiikoin. Olivier Panis aikoi pysähtyä kierroksilla 13, 40 ja 57 kolme kertaa ja Pedro Diniz aikoi pysähtyä vain kaksi kertaa kierroksilla 17 ja 54. Diniz ehti käydä varikolla vain kerran ennen keskeytystään ja hänen pysähdyksensä kesti 11,7 sekuntia. Panis vuorostaan ajoi C-seoksilla vaihtaen osuusajolle B-seokset ja ajaen sitten sen jälkeen vielä C-seoksilla ennen maalin ajoakin varten alle laitetuilla C-seoksilla. Panisin pysähdykset kestivät 12 sekuntia, 7,4 sekuntia ja 7,2 sekuntia.
Jordan: Molemmat kuljettajat lähtivät kilpailuun C-seoksilla ja kolmen pysähdyksen taktiikalla. Rubens Barrichello aikoi pysähtyä kierroksilla 16, 33 ja 50 ja Martin Brundle aikoi pysähtyä kierroksilla 17, 35 ja 52. Barrichello ehti kuitenkin käydä varikolla vain kahdesti ennen keskeytystään ja hänen pysähdyksensä kestivät 10 sekuntia ja 7,9 sekuntia. Brundlen pysähdykset kestivät 7,8 sekuntia, 7,4 sekuntia ja 9 sekuntia. Molempien tarkoitus oli ajaa C-seoksilla maaliin ajonsakin ja sen Brundle pystyi tekemään.
Sauber: Molemmat kuljettajat lähtivät kilpailuun C-seoksilla, mutta eri polttoainetaktiikoin. Heinz-Harald Frentzen lähti kilpailuun vain kahdella stopilla kun taas Johnny Herbert aikoi tehdä kolme pysähdystä. Frentzen aikoi pysähtyä kierroksilla 22 ja 44 ja Herbert aikoi pysähtyä kierroksilla 17, 39 ja 52. Frentzenin pysähdykset kestivät 8 sekuntia ja 10 sekuntia ja Herbertin pysähdykset kestivät 10 sekuntia, 8 sekuntia ja 6,8 sekuntia. Molemmat kuljettajat ajoivat C-seoksilla maaliin asti muiden osuuksien jälkeen.
Arrows-Footwork: Molemmat kuljettajat lähtivät kilpailuun C-seoksilla ja kahden stopin taktiikalla. Ricardo Rosset aikoi pysähtyä kierroksilla 21 ja 44 ja Jos Verstappen kierroksilla 17 ja 33. Rossetin pysähdykset kestivät 10,1 sekuntia ja 11 sekuntia ja Verstappenin pysähdykset kestivät 9 sekuntia ja 8,7 sekuntia. Rosset ajoi kaikki kilpailuosuudet maaliin C-seoksilla, mutta Verstappen otti B-seokset kilpailun maaliin ajoa varten koska tavoitteena oli poimia sijoituksia myös mikäli lisää varikkokäyntejä olisi tapahtunut Estorilin radan yleensä melko kovan rengaskulutuksen takia. Verstappen tosin keskeytti ennen maaliin pääsemistään, mutta Rosset pääsi maaliin.
Tyrrell: Molemmat kuljettajat lähtivät samalla kahden pysähdyksen taktiikalla, mutta eri rengasseoksilla. Ukyo Katayama otti C-seokset, mutta Mika Salo, otti B-seokset kilpailuun. Katayama kävi varikolla kierroksilla 14 ja 42 ja Salo kävi varikolla kierroksilla 22 ja 43. Osuusajolla Katayama ajoi B-seoksilla ja Salo ajoi C-seoksilla ja siitä molemmat kuljettajat jatkoivat B-seoksilla maaliin asti. Katayaman pysähdykset kestivät 9,6 sekuntia ja 10,5 sekuntia ja Salon pysähdykset kestivät 8,5 sekuntia ja 9 sekuntia.
Minardi: Molemmat kuljettajat lähtivät B-seoksilla kilpailuun ja kahden pysähdyksen taktiikalla. Pedro Lamy kävi varikolla kierroksilla 23 ja 46 vietettyään pari kilpailun ensimmäistä kierrosta varikolla kun Roger Lane-Nott ei paikallisen virallisen lähettäjän raivoksi suostunut liputtamaan kilpailua punaisilla lipuilla poikki Lamyn vaikeuksien takia tai aloittamaan kilpailua uudella lähdöllä muutoin. Giovanni Lavaggi vuorostaan kävi uransa viimeiseksi jääneessä kilpailussaan myös itse kilpailussa esiintymisen johdosta varikolla kierroksilla 26 ja 51. Lamyn ja Lavaggin pysähdykset olivat 10 sekunnin mittaisia vastaavilla pysähdyskierroksillaan. He ajoivat C-seoksilla maaliin ajon osuutensa ajettuaan osuusajonsa myöskin B-seoksilla ja he selvisivät maaliin.