Risut/ruusut autoistasi.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
1. Ford Escort vm82
----- Etuvetoinen paska, jonka ruttasin jokaisesta mahdollisesta paikasta. Myytiin sitten se romu jollekin autotuunaajalle, joten nykyään se saattaa olla hienokin peli.

2. Toyota Corolla DX vm81
+++++ Teinikorolla oli kyllä ajettavuudeltaan huippu ja itse pidin takavetoisuudesta kovastikin. En yhtään ihmettele että tämä on teinien suosiossa, koska se soveltuu niin hyvin vastakortin saaneelle. Siis en tarkoita pelkästään takavetoisuuden tuomaa mahdollisuutta näyttää kavereille talviliukkailla vaan lähinnä sitä, että kun autossa ei ole mitään kummempia elektronisia apuhärpättimiä, niin sen auton avulla ne ajotaidot kehittyy ihan oikeasti hyvin. Ja siihen nähden ettei elektroniikkaa paljoa ole, niin tuo on hyvin ajettava auto.

Vuodesta 2002 lähtien minulla ei ole ollut omaa autoa, joten nämä arvioni rajoittuvat näihin kahteen teinimopoon.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Bobakki sanoi:
Ei kai sen mikään hirveä yllätys pitäisi olla, kun ovat vastaavia kyselyjä hallinneet aina.
En muista aiempia tutkimuksia, niin sikäli:eek: Bemaristi taitaa olla bemaristi, vaikka voissa paistaisi.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
kouvotsvoni sanoi:
En muista aiempia tutkimuksia, niin sikäli:eek: Bemaristi taitaa olla bemaristi, vaikka voissa paistaisi.
Kyllä BMW puolustaa ykköstilaansa ihan ansaitusti ainakin omien kokemusten perusteella. Vaikka oman BMW:n V8 (antaa muuten mukavasti ajonautintoa) kuluttikin hieman aiempia (pääsääntöisesti ranskis-)kinnereitä enemmän, se maksoi itsensä takaisin vuositasolla aina siinä, että mitään ei koskaan hajonnut ja kulutusosatkin kestävät (esim jarrulevyt) 4 kertaa enemmän ajoa (ovat myös noin 4 kertaa paksummat,karrikoiden).

Kaupanpäälle tosiaan loistavat ajo-ominaisuudet ja varusteet niin mikäs siinä oli päästellä.Nytkin hankintalistalla uudestaan BMW, vielä päättämättä onko se 530/535D vai 500-sarjan V8-koneinen bensa.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
BMW on ollut tuulilasin merkkien merkki kai kolme vuotta peräkkäin. Itsellänikin alla e38 528i -97, ihan huippu peli. Menee oikeasti vähällä bensalla kokoisekseen (maantiellä alle 7l)ja on hyvä ajaa.
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
Joopa, kaikki näistä ei ole ollu omassa omistuksessa, mutta paljon käytössä kuitenkin.

Nissan Laurel -88 2.8D
Ahh, kyllä sapettaa kun faija meni tän myymään. Takatuuppari, kaikilla herkuilla mitä tohon on tehtaalta saanut. Ikiliikkuja. Alkoi vain olla niin kulunut loppuvaiheessa, että kohta ois paikat alkanu pettämään auttamattomasti. Puhaltimen moottori hajosi joskus ja sekin löytyi autokeskuksen hyllystä suoraan, kun taas esimerkiksi takaumpio piti tilata Japanista asti, kun kuitenkaan ei aivan yleisimmästä automallista ollut kyse.

Audi 100 2.0E -88 5cyl
Jees, tällä tuli ajettua 155-220tkm ja tuolla välillä siitä hajosi about kaikki muu, paitsi vaihdelaatikko ja oli suomiauto. Hieno auto ajella, mutta ainakin meikäläisen yksilö oli todella epäluotettava. Olihan tässäkin ilmastoinnit ja kaikki.

Mitsubishi Carisma 1.8 -98 GLS autom.
4000-150tkm lähes viattomasti. Ainoastaan takakontin lukko vaihdettiin pari kertaa. Automaattivaihteiston toiminta oli kyllä varsin karkeaa, mutta muuten näppärä Corolla -luokan auto. Oli täysillä varusteilla cruisea ja ilmastointia myöten.

Mitsubishi Galant 2.4 GDi GLS -00 manual
Todella hyvä kulkine. Kaasuläppäkotelo vaihdettiin joskus aikanaan ja EGR tukittiin ja sen jälkeen on viattomia kilometrejä kertynyt. Tällä hetkellä mittarissa jo 220tkm ja vikalista 0. Kojelaudan kello sekoili joskus, mutta se oli helppo korjata. Miinuksena mainittakoon todella kankea vaihdelaatikko, varsinkin kylmänä. Varusteita löytyy automaattisesta ilmastoinnista aina cruiseen asti. Etupallot + tukivarret vaihdettiin myös jossain vaiheessa. Takaspoileri jarruvalolla ja 17" pallot on toki pitänyt hommata ;) Kuitenkin se sivistyneempi vaihtoehto alempaan verrattuna.

BMW 328i Coupé M-Tech -96
Sporttipenkit, kolmipuolainen sporttiratti, n. kakssataa kaakkia, lukkoperä, M3 peilit & puskuri + alalippa, 225:et 17" gummit, sivuhelmat ja takaspoileri jarruvalolla :thumbup: Vuoden verran oon tämän laitteen nyt omistanut ja tosi tyytyväinen oon ollu, vaikka auto ei aivan niin sivistynyt olekkaan, kuin aiemmat :D Suuremmilta vioilta olen välttynyt. Kattoluukun välilevy on irti ja se menee ensi viikolla korjaukseen. Kettumainen, mutta harmiton vika. Varsinkin kovalla tuulella vetelee motarilla miten sattuu, kun taas mitsu menee suoraan kuin juna. Sporttipeileissä on 10 kilometrin pituinen kuollut kulma, mutta senkin kanssa pitää elää :D Ainoastaan harmittaa se, että melkein ois voinu samantien ostaa M3:en, mutta ens kerralla sitten :p Lienee turha mainita, että kyseessä on tuontiauto.
 
Viimeksi muokattu:

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1027
Sijainti
South Park
Juggis sanoi:
BMW 328i Coupé M-Tech -96
Sporttipenkit, kolmipuolainen sporttiratti, n. kakssataa kaakkia, lukkoperä, M3 peilit & puskuri + alalippa, 225:et 17" gummit, sivuhelmat ja takaspoileri jarruvalolla :thumbup: Vuoden verran oon tämän laitteen nyt omistanut ja tosi tyytyväinen oon ollu, vaikka auto ei aivan niin sivistynyt olekkaan, kuin aiemmat :D Suuremmilta vioilta olen välttynyt. Kattoluukun välilevy on irti ja se menee ensi viikolla korjaukseen. Kettumainen, mutta harmiton vika. Varsinkin kovalla tuulella vetelee motarilla miten sattuu, kun taas mitsu menee suoraan kuin juna. Sporttipeileissä on 10 kilometrin pituinen kuollut kulma, mutta senkin kanssa pitää elää :D Ainoastaan harmittaa se, että melkein ois voinu samantien ostaa M3:en, mutta ens kerralla sitten :p Lienee turha mainita, että kyseessä on tuontiauto.

Kiva kuulla :)
Olis nimittäin samanlainen tulossa tässä n. parin viikon päästä, tosin 4d sedan.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Mulla on BMW 316, vm. 2003 - tyytävinen olen ollut.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Archie sanoi:
Mulla on BMW 316, vm. 2003 - tyytävinen olen ollut.
Onko ollut mitään ropleemia? Olen ajatellut hommata tuollaisen korimallin farkku 330d:n kun tuota ajoa tulee sen verran vuodessa ja vuosimalli olisi juurikin joku 2003-2004 vähillä kilometreillä.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Konepellin alla ne ongelmat noissa yleensä on ja vielä tarkemmin niissä osissa joissa lukee "bosch". Siten aika paha verrata kun on oikeastaan ihan eri autoita kyse. Alustassa on noissakin kuluvaa osaa, tosin ei niin paljon kuin 5-satasissa.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
pendellstock sanoi:
Onko ollut mitään ropleemia? Olen ajatellut hommata tuollaisen korimallin farkku 330d:n kun tuota ajoa tulee sen verran vuodessa ja vuosimalli olisi juurikin joku 2003-2004 vähillä kilometreillä.
Hieman vetelee urissa. Pitäis varmaan vaihtaa renkaat ja puslat laitattaa. Sillä kuulemma loppuu, sanoo asiantuntijat.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Archie sanoi:
Hieman vetelee urissa. Pitäis varmaan vaihtaa renkaat ja puslat laitattaa. Sillä kuulemma loppuu, sanoo asiantuntijat.
Onko sulla siinä kovinkin matalaprofiisiset renkaat.?

Joo nykytiiseleissä taitaa noi kaikenmaailman ruiskupumppu-ja suutin ongelmat (ja hehkujen vaihdot) olla aika kallista lystiä vaihdella. Puhumattakaan turboremontista. Siis merkkiliikkeellä,eikai noita kukaan hullu sinne viekään (Laakkosella esim 300-sarjan pakoputkiston haitariliitos pelkkä osa maksaa 600e, täysin samanlainen osa Biltemassa 18e..) ellei ole pakko.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
pendellstock sanoi:
Onko sulla siinä kovinkin matalaprofiisiset renkaat.?
205/50/17 ja erittäin kuluneet. Taitaa olla 3 milliä pintaa jäljellä.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Archie sanoi:
Hieman vetelee urissa. Pitäis varmaan vaihtaa renkaat ja puslat laitattaa. Sillä kuulemma loppuu, sanoo asiantuntijat.
Vaihdatin renkaat ja etupään helat. Urissa vetely loppui siihen paikkaan.
 

Juggis

Well-known member
Liittynyt
29.1.2008
Viestit
244
Sijainti
Espoo
Itse laitoin nyt eteen Powerflexin uretaanipuslat. Kyllä jämäköityi entisestään :cool:

Tuntee ratissa, että onko alla karkea vai sileä asfaltti :D
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Käytettyä kokeiltu

Volvo v70. Vuosimallia 2005 ja ajettu 50 tkm, versio T, löytyi nahkapenkkiä ja hyvin varusteltu muutenkin. Rekkarista katselin että piti olla 200 hv, muistaakseni 2.3 litran turbo siis.

En kyllä päässyt sisään siihen, miksi Volvoa pidetään Suomessa niin tavoiteltavana autona.

Mun mielestä toi oli aikamoinen pettymys joka osa-alueella:thumbdown Ei mitään särmää, perusauto. Ensin ajattelin että olisko se maine urheilullisuuden ansiota, mutta kun ei kiihdy ja mutkissakaan mikään jämäkkä ole (ei oikein tuntumaa, tuntui painavalta etuvetoiselta mutkissa=ei hyvä yhdistelmä) niin ei se sitäkään ole ja toisaalta ei se maine mukavuudestakaan voi olla kiinni, auto ei nimittäin ollut mitenkään edes kohtuu hiljainen ja mukava ajaa. Aivan peruskamaa joka osa-alueella, ja kun noita näkee miljoona joka päivä niin ei oikein muotoilukaan jaksa kantaa erityisaisteihin asti: Kaikinpuolin suuri pettymys, autosta ei oikein saanut mitään otetta (olisi edes jotain persoonallista muttei ollut).

EDIT: samassa syssyssä kokeiltu Alfa Romeo 159 farkkua 2,4 litraisella Tdi:llä (200hv/400Nm). Se oli hyvä auto ajaa. Jarrut erinomaiset (Brembon 330mm), löylyä riitti normaali etenemiseen ja vauhdikkaampaankin ajoon mukavasti, tosin ongelmana edelleen dieseleiden perusropleema: alkaa tapahtua vasta kun kone saa kerättyä kierroksia=eli turbo pääsee mukaan, se viive siinä välissä on jotenkuten ratkaistu ajamistani turboautoista vain Porsche 911:ssä (mutta se onkin jo ihan eri peli heh). Lisäksi jaksaa ihmetyttää näissä uudemmissa 6-lovisissa manuaaleissa niiden hölmö tyyppiominaisuus: ykkönen on järjestään aivan liian lyhyt. Esim Alfan tapaukessa paketti olisi hyvin voiman puolelta kestänyt muutakin kuin sen, että auton saa liikkeelle ykkösellä ja pitää vaihtaa jo hölkkävauhdissa isompaa (ja kakkosella lähtö jokakerta on taas liian brutaalia)...
Pieni miinus myös nykyautojen idioottimaisesta "laita palikka kojelautaan ja paina nappia"-starttimekanismi. Ihan perinteinen avain kun on kaikkien kannalta mukavin vaihtoehto edelleen (ja luulenpa että halvin/luotettavin jatkossa kun systeemi kulahtaa ja/tai palikoita hukkuu). Tilat tietysti muotoilun vuoksi vai kohtuullista tasoa, mutta se sallittakoon, niin kaunis tuo auto on ainakin punaisena! Alusta sopivan jämäkkä, muttei liian kova: ajajan auto vaikka etuvetona vähän hakeekin täyskaasukiihdytyksissä, mutta alfassa tämä ominaisuus on saatu aika hyvin kuriin. Alfa yllätti minut, onnistunut auto ja hintakin jää monesta (lähinnä saksalais)kilpailijasta vastaavassa luokassa, tosin alfojen laadusta pitkässä juoksussa en osaa sanoa mitään kun ei kokemusta ole ja esim takakontin ulostulo ahdas.
 
Viimeksi muokattu:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Jännä, kuinka alan lehdissä Volvon isoja malleja on oikeastaan ensimmäisistä 850:stä lähtien kehuttu mukavuuden ja ajettavuuden osalta.
Ehkä ne olikin väärässä.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
PeeVee79 sanoi:
Jännä, kuinka alan lehdissä Volvon isoja malleja on oikeastaan ensimmäisistä 850:stä lähtien kehuttu mukavuuden ja ajettavuuden osalta.
Ehkä ne olikin väärässä.
Nojoo makuasioita sanoi xxxx. Jos vertaa Micraan niin istuihan Vulva hyvin mutkatiessä, kiihtyi kuin raketti ja oli vielä mukavampikin. Mutta omien kokemusten perusteella oli kyllä varsin mitäänsanomaton kaikilla noilla osa-alueilla laite verrattuna moneen muuhun saman hintaluokan laitokseen. Samansuuntaisiin lopputuloksiin pääsee usein muuten lukemalla muiden lehtien kuin TM:n testejä, mieluiten vieläpä ulkomaisten vähänkään suurempien julkaisujen mielipiteitä ja tuloksia. Mut nää nyt oli tälläsiä omia kokemuksia, ja olihan toi siis 3 vuotta vanha auto, kerron lisää kokemuksia jahka olen saanut ajettua tämän uuden korisen 2008 mallin (samalla reissulla tarkoitus ajaa myös uutta BMW 500-sarjaa).
 
Ylös