ettelbruck
Well-known member
:eek!: Kykenetkö perustelemaan??sooda sanoi:Kyllä et tiedä huonoista valoista mitään.
:eek!: Kykenetkö perustelemaan??sooda sanoi:Kyllä et tiedä huonoista valoista mitään.
Minäkään en jatka jarnausta. Toteanpa vain, että hiljakkoin lukemassani (muistaakseni Tekniikan Maailman) rengastestissä halvin (oliko peräti kiinalainen?) pinnoitettu nastarengas päihitti testin parhaan kitkarenkaan kokonaistuloksessa.Misa1 sanoi:Mutta kuten pendellstock totesi, mielipiteitä on ja saa olla. Lopetan jarnauksen tähän. Turvallista matkaa :ahem:
Viime syksyn autoveron muutos tiputti myös käytettyjen autojen hintoja roimasti. Hinnanalennus on todellisuudessa ekonominen harha joten auton vaihtajan väliraha on jopa pienentynyt uuteen vaihdossa. Jos vielä joskus pääsee taloudellisesti niin jaloilleen että pystyy autoa vaihtamaan niin omani kyllä haen vähän käytettynä Saksasta. Tullin perimät maksut ovat pienentyneet autoveron muutoksessa huomattavasti.Runar ja Kyllikki sanoi:Miinukset: Vaihteisto, tai lähinnä vaihdekepin tajuttoman pitkät liikeradat. Joillekin saattaa ratkaista myös huono jälleenmyyntiarvo. Autosta josta vajaat 3 vuotta sitten piti pulittaa kaikkineen yli 23 000, sai vaihdossa enää vajaat 14 000 euroa.
Kyllä:ahem: . Perustana on juuri viistolamppuisen kuplavolkkarin valot. Kaikkien maailman huonojen valojen äidit. Himmenneet heijastimet, 40-wattiset lamput, hapettuneet liittimet ja valojen virta kulki hapettuneen valokatkaisimen läpi. Ei näkynyt valoa edes tunnelin päässä. Paitsi jos katsoi hyvin läheltä.ettelbruck sanoi::eek!: Kykenetkö perustelemaan??
Nyt on mittarissa 149tkm ja alkaa löytymään vähän käyttökokemuksia. Kieltämättä pariin kertaan tullu tässä melkein vuoden aikana mietittyä, että minkäköhän takia tuli tämäkin ostettua...3. Ford Mondeo mk3 2.0 Sportback Ambiente -01
Tuli tuollainen hommattua eilen. Käyttis escortti saa siis siirtyä syrjään ja vähän järkevämpää käyttistä alle. Mittarissa oli 133tkm ja yleiskunnoltaan hyvä. Kaupan teon jälkeen huomasin, että oikean etuvalon korkeudensäätö ei toimi ja kuskin penkilämmitin myöskin mykkä. Täytyy noista soittaa maanantaina liikkeeseen. Muuten tuntuu erittäin hyvältä ajaa ja kone tarpeeks pirteä. Ei vielä mitään pahaa sanottavaa, käyttökokemuksia sitten lisäkilometrien myötä.
Muistaakseni vikat peeveet tehtiin 1965 puolella ja niitä myytiin ainakin Suomessa vielä 1966 puolella. Ittellä oli joskus PV Sport, 1963, entinen kilpuri ja sen kilpailuaikainen rekkari oli AZS-12. Itte sain siihen rekkarin VAR-544. Silloin sai valita laput laitoksen varastossa olevista. Se oli kyllä huonoin auto mitä mulla on ollut. Ostaessa oli molemmin puolin poikki etujousituksen ylemmän y-kappaleen etummaiset haarat. Onneksi huomasin (epäonnekseni vasta kaupanteon jälkeen) ja vaihdoin ne ehjiin.Meikällä on tuolla tallissa vuoden 1966 Volvo PV 544. Tässä risuja ja ruusuja.
+ Ei lainkaan ruostetta.
+ Hieno sporttiratti.
- Ei lähde käyntiin.
- Ei ole rekisterissä.
- Kumit puhki
- Jarrut rikki
- Kytkin jumissa
- Monet korin osat ovat eri värisiä kuin muut (konepelti, ovet, takaluukku, toinen etulokasuoja ovat eri värisiä kuin valkoinen runko)
- Ei alkuperäisessä kunnossa
- Pakoputki irti
- Toinen etupenkki kateissa
- Peilit irti
- En tähän hätään muista enempää. Eiköhän noita ole jo tarpeeksi
Ja tuli sit syötyä sanansa...tänään kävin tekemässä kaupat ford focus st170:stä. 2002 vuosimallia ja 44tkm ajettu. Huomenna sit hakemaan se kotia Ja mikä tärkeintä, mondeosta pääsi eroonProjektiautona nuo vanhemmat Fordit menee, mutta en kyllä enää fordia käyttöautoks osta, vaikka ovaalilasien takaa tätä maailmaa on jo kauan katsottu.
No eikös toi meinaa sitä, että taivaspaikka on taattu. :thumbup:Ja tuli sit syötyä sanansa...tänään kävin tekemässä kaupat ford focus st170:stä. 2002 vuosimallia ja 44tkm ajettu. Huomenna sit hakemaan se kotia Ja mikä tärkeintä, mondeosta pääsi eroon
En sitten ihmettele, että itutus kutittelee kaasujalkaa sen verran, että kortti katoilee. Itselläni joskus aikoinanani Fiesta 1,4 Ghia -97. Huollossa valitin että vaihdelaatikko tuntuu Transitin vastaavalta ja pyysin tutkimaan sen. Eivät viitsineet, ja tanko lopulta jumittui neloselle yhtäkkiä. Ajoin sitten pelkällä nelosella Kirkkonummelta Herttikaan huoltoon. Sanoivat, että jokin ruuvi irronnut ja jos magneettin ei olisi tarttunut, niin olisi mennyt koko aski uusiksi. Muutenkin auto oli mallia: osia-vielä-osien-jälkeenkin :jaska:vannoutunut Ford-mies
No on kohtalainen kulutus ollut, -97 540iA:n keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 12-13l, matka-ajossa 200km keskikulutus pienimmillään 8.3. Matkassa BMW:n automaatti vie vähemmän (alhaiset kierrokset, V8:n vääntö) mutta kaupungissa enemmän.. Noihin saa lisätä muutaman desin/100km koska tietokone ei ollut kalibroitu.BMW 528i -97
+Todella hyvä ajettava
+Laatu kohdallaan
+Tyylikäs ulkoa ja sisältä
+Kulutus yllättävän pieni, keskiarvo nyt 8.6
+Edelleen yksi hiljaisimmista autoista ikinä
+Ei ruostu millään
-Ei lukkoperää, kitkoilla vähän liukas talvella
-Helvetin kalliit huollot ja huoltoliikkeiden osaaminen huonolla tasolla
-alustan osat kestävät huonosti