Risut/ruusut autoistasi.

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
1. VW Kupla 1200 -75

Ensimmäisen oman auton sain pari vuotta kortin saamisen jälkeen. Auto oli isoisän vanha, kymmenkunta vuotta ajamattomana ollut kuplavolkkari. Armeijasta pääsyn jälkeen oli hyvää aikaa kunnostaa autoa. Jarru- & kytkinremonttien lisäksi tuli tehtyä kaikenlaista pienempää säätämistä. Autolla ajelin ainoastaan kesäisin muutaman vuoden, joten talviominaisuudet jäivät kokematta. Ajettavuudesta tuskin voi puhua, alusta kuplassa on tosi löysä ja moottori 1200 mallissa tehoton (34 hp). Auton sai silti kulkemaan moottoritienopeuksiakin, mutta kovin mukavaa se ei enää ollut. Ulkonäkö, äänet ja tunnelma plussaa, kolariturvallisuus miinusta. Pidempiäkin matkoja tuli tehtyä, mm. festarireissu provinssirockkiin. Yhteensä kymmenisentuhatta kilometriä on tullut autolla ajettua. Kerran Nyt kupla on ollut ajamattomana pari vuotta, mutta palannee vielä ajoon toivottavasti jonakin aurinkoisena päivänä.

2. Nissan Micra 1.2 -91

Kuten forumin muillakin Micrakuskeilla, tämä auto ei ollut oma vaan alunperin avovaimon, mutta itsekkin tuli kerättyä kokemuksia ratin takaa ihan tarpeeksi. Tästä autosta ei ihan hirveästi voi hyvää sanoa, mutta paikkojen välillä siirtyminen onnistui toki. Sanat ruma, hidas, turvaton, pieni ja epäluotettava kuvaavat Micraa hyvin. Tällä autolla tuli ajettua pieni kolarikin kun jäisellä Hämeenkadulla TKL:n bussi kolhi perää liikennevaloissa. Vakuutusyhtiö jo ehdotteli auton lunastamista, mutta mielentilahäiriössä arvostin auton käyttöarvon korkeammalle kuin lunastuskorvauksen ja päädyttiin peltikorjauksiin. Eräällä reissulla auton jäähdytysnesteletkuun tuli halkeama ja nesteet valui tielle. Tiimarista (!) ostetulla teipillä jäähdyttäjän letku saatiin paikattua Kangasalan torilla ja Lidlistä ostettua juomavettä jäähdyttäjään aika ajoin lisäten päästiin kuitenkin kotiin. Lopulta myin auton entisen Jugoslavian suunnalta tulleelle kebab-yrittäjälle 350 eurolla. Myöhemmin näimme auton koristeltuna kebab-ravintolan mainoksin.

3. Peugeot 106 1.1 -98

Micran hajotessa alta oli pakko hankkia uusi auto ja päädyin ranskalaiseen pikkuautoon jonka kuvittelin olevan edullinen. Hankintahinta olikin toki edullinen, mutta noin vuoden aikana jonka auton omistin rahaa paloi korjauksiin lähes tuhat euroa, eli noin kolmannes auton ostohinnasta. Vuoden aikana normaalien huoltojen lisäksi vaihdettiin vetoakselit ja takajarrut, myös jakopään hihna, etupään tukivarret ja tuulilasi olisivat kaivanneet vaihtoa, mutta ne jätin seuraavan omistajan huoleksi. Autona Peugeot oli "ihan kiva". Ajotuntuma pikkuautoksi loistava, ihan asiallinen ulkonäkö ja muutenkin Micran jälkeen auto jolla ei hävettänyt liikkua.

Ranskalaisia insinööritaidon erikoisuuksia autosta ei ihmeemmin löytynyt. Mitä nyt renkaat oli kiinni ainoastaan kolmella pultilla mikä esti tehokkaasti sopivien vanteiden etsimisen (muissa 106:sissa neljällä, mutta 1.1 karvalakkimallissa kolmella). Auton varapyörä sijaitsi takakontin pohjassa auton ulkopuolella, varapyörän asettaminen telineeseen oli kenttäolosuhteissa suhteellisen hankalaa koska toisella kädellä piti kannatella kohtuullisen painavaa pyörää ja telinettä ja toisella kädellä ruuvata takakontin sisällä sijaitsevaa telineen kannatusmutteria.

4. VW Polo Classic 1.6 -99

Viime kesänä oli parin kuukauden ajan laina-autona otsikon mukainen Polo. Tästä ei ole paljon pahaa sanottavaa, jos ei kovin paljon hyvääkään. Harmiton käyttöauto, tyypillinen volkkari. Alusta aika löysä, mutta moottori kohtuullisen tehokas kevyeen autoon. Sisusta askeettinen mutta toimiva.

5. BMW 520 -99

Loppukesästä vaihoin Peugeotin Bemariin ja harppaus oli melkoinen. Tällä on kohta puoli vuotta ja 10tkm ajeltu ja tyytyväinen täytyy olla. Ajotuntuma on loistava, tilaa on reilusti ja kohtuullisen turvallinenkin pitäisi olla. Miinuksina varusteita ei ilmastoinnin lisäksi ihmeemmin ole ja moottori on hieman tehoton isoon autoon. Vääntöä voisi olla enemmän ja tehotkin löytyy vasta yläkierroksilta mikä ei arkikäytössä ole aina mukavaa. Kuplan jälkeen eka auto jolla ajamista odottaa ja josta ihan oikeasti nauttii. Kaikki nappulat on "oikeilla" paikoilla ja toimivat siten kuin voisi intuitiivisesti kuvitella. Erityismainintana auto on todella hiljainen sisälle ja keskustelu onnistuu huutamatta moottoritienopeuksissakin. Idiotismina auton takapenkit eivät kaadu (lisävaruste) mikä rajoittaa isompien/pitkien tavaroiden kuskaamista aika tehokkaasti, vaikka tavaratila sinällään on iso
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
1. Volkswagen Golf II 1.3 CL 4-vaiht, 5-ovinen, vm 1988

Meikän ensimmäinen auto, tuli hankittua (toki porukoitten rahoilla) armeijan jälkeen 1997 keväällä. Tuolloin mittarissa taisi olla jotain 120 tkm ja kustansi pyöreesti 30 tmk. Bemua, GTi Golffia tai muuta sporttista autoahan sitä mukamas katseltiin, mutta lopulta oli nöyrryttävä. Moni moitti kauppaa hiukan arvokkaaksi, mutta tulipahan useelle näytettyä närhen munat pidemmällä aikavälillä. Kaikkine vikoineen hyvä hankinta ja VW kyllä sai meikäläisestä asiakkaan pidemmällekin aikavälille... CL kun oli, niin eihän siinä mitään erikoisuuksia ollut, mitä nyt Hellan valomaski lisäpitkillä, mikä toki oli edelliseltä omistajalta loistava veto!
Kunnon soitinhan siihen piti tietenkin lyödä kiinni varsin pikaisesti ja äänentoistoa paranneltiin vuosien mittaan siihen malliin, että olisi sillä tainut hifistelykisoissa pärjätä amatööriluokissa varsin kivasti. Painetta ei toki liiaksi löytynyt, mutta ei mulla kotona koskaan ole niin hyviä kajareita äänenlaadullisesti ole ollut. Kunnon renkaat/vanteethan siihen piti lyödä parin kesän jälkeen. RH:n 15'' Classicit oli kyllä periaatteessa prikulleen kyseiseen Golffiin, mutta 1.3:n pyöränlaakerit tais olla hieman niille vanteille alamittaiset, kun niitä meni yhdet vuotta kohden... :D Myöhemmin päätin vielä tiputtaa 30 mm alemmaksi alustasarjalla. Olihan se aikamoinen mikroauto sen jälkeen ajaa.

Kori oli ostettaessa hyvässä kunnossa ja alustassa ei ollut koskaan mitään sanomista, mutta onhan se selvä, että kori alkoi näyttää ikänsä varsin karulla tavalla. Kaasarikone toimi hyvin, kunnes eräänä talvipäivänä vetäisin karusti yli 20 asteen pakkasella lämmittämättä käyntiin, josta alkoivat käyntihäiriöt, jotka seurasivat hamaan loppuun. Tehoahan VW:n 1.3 kaasari-bensakoneessa ei koskaan ollut, mutta nyt se sitten tahtoi tyhjäkäynnilläkin hangoitella.

+ lämmityslaite (erityisesti kennon vaihtamisen jälkeen)
+ "pomminkestävä"
+ ajo-ominaisuudet
+ valot
+ korin alustan korroosiokestävyys
+ varaosahinnat

- moottori
- öljykellot
- askeettisuus


2. Volkswagen Golf IV Variant 1,9 TDI 66 kW Comfortline vm. 2000

Golf II meni sitten keväällä 2004 vaihtoon ja korvautui TDI Golf IV Variantilla, jossa tuolloin oli 83 tkm mittarissa. Olisi ollut PowerDiesel 4motion, mutta pari tuntia myöhästyttiin. Pyöreesti 20 t€ tuosta pulitin -on pikkasen paremmilla varusteilla, joita etsinkin. Ensimmäiset vuodet meni kivasti, mutta nyt vuoden sisään on ollut kalliimpaakin remonttia. Mittarissa tällä hetkellä 208 tkm. Volkkarin kunniaksi täytyy sanoa, että maasturillahan noissa meikän työolosuhteissa pitäisi liikkua ja tuskin kovin moni vastaava on yhtä "kovassa" käytössä. Tällä hetkellä takaluukun lukko tuottaa tuskaa ja lähtee uudestaan korjaamolle.

+ ajo-ominaisuudet
+ kulutus
+ climatronic -automaattinen ilmastointi
+ käytännöllisyys

- merkkihuollot Keski- ja Etelä-Pohjanmaalla (toki kaikkia en vielä ole testinyt)
- pehmeä maalipinta
- mataluus
- korin takaosan suunnitteluvirheet (lastauskynnys, ilmavirtaukset)

Lisään täydellisen vikalistan jossain välissä.
 

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
ttkorhon sanoi:
1. Ford Escort mk5b (facelift) 1.8 16v -93

Escortin ostin kevättalvella 2004. Ostohetkellä sillä oli ajettu 102tkm ja edellinen omistaja oli ollut n. 70-vuotias
vanhempi mieshenkilö. Aluksi vein auton kuntotarkastukseen, jossa havaittiin, että tulpat lilluivat vedessä autoliikkeessä
tehdyn moottoritilanpesun jäljiltä. Tulpat ja piuhat vaihtoon. Muuta ei havaittu ja yhteinen taival saattoi alkaa.
Matkan varrella autoon on vaihdettu kuluvia osia jonkun verran, pyörän laakereita, raidetangonpäitä, koiranluita yms.
Lisäksi olen vaihtanut alustaksi Spaxin -45mm madaltavan Sport alustasarjan lyhytiskuisin iskarein. Alkuperäisen
175/70/13" rengaskoon tilalla on kesäisin 205/40/17" rengastus ja yhdessä jäykän alustan kanssa on todella makea ajaa
mutkapätkää :ahem: Alustan lisäksi ulkokuorta on muokattu erilaisilla rs osilla, levikettä, spoileria sekä muokatut puskurit. Sisustaa piristetty recaroilla jne.
Ensi keväänä tarkoitus laittaa xr3i koneen imusarja, nokat yms.

Suurin ja kallein vika tähän mennessä on ollut sulakerasia, joka tarvi vaihtaa erilaisten sähkövikojen takia. Muuten auto on
toiminut hienosti kohta koko 4 vuotta, jonka se minulla on ollut. Huollot kun tekee ajallaan ja pitää autosta huolta
niin ei ongelmiakaan ole ollut.

2. Ford Escort mk3 1.3 CVH L -83 --> 1.6 EFi RS1600i-look

Tämän escortin puolestaan ostin tämän vuoden helmikuussa. Oli pakottava tarve saada harrasteauto ja tämä yksilö
löytyi kaverin pihasta. Auto oli seissyt vuodeta -97 asti kuivassa riihessä ja sieltä tuotu kaverin pihaan -05/06.
Kyseisellä yksilöllä on ajettu vain 90tkm ja on todellakin Carvalakki malli. Ei käytännössä mitään varusteita. Ei edes
radiota. Kevään aikana hankin tähän alustan osia ja mk4 escortin xr3i jarrut. Kesän aikana purin sisustan pois ja aloin
kunnostamaan koria. Syksyllä hain kaverilta 1.6 EFi CVH koneen (105hv), joka on tarkoitus laittaa nykyisen kaasarikoneen
tilalle. Ruiskua säätämään tulee Megasquirt ja kantta tullaan laskemaan, sekä tekemään koneen perushuolto. Kireämpää nokkaa
ja peltisatsia. Noilla muutoksilla katsotaan mihin päästään vaparina. Korihan ei paina kuin 850kg miinus sisustan purku, joten pitäisi olla valmistuessaan sopivan ripeä. Sitten turbotus, jos ei kulku riitä :D

Tästä autosta ei ole vielä kertynyt käyttökokemuksia, mutta toivottavasti kesällä 2008 saadaan kilpiin :thumbup:
3. Ford Mondeo mk3 2.0 Sportback Ambiente -01

Tuli tuollainen hommattua eilen. Käyttis escortti saa siis siirtyä syrjään ja vähän järkevämpää käyttistä alle. Mittarissa oli 133tkm ja yleiskunnoltaan hyvä. Kaupan teon jälkeen huomasin, että oikean etuvalon korkeudensäätö ei toimi ja kuskin penkilämmitin myöskin mykkä. Täytyy noista soittaa maanantaina liikkeeseen. Muuten tuntuu erittäin hyvältä ajaa ja kone tarpeeks pirteä. Ei vielä mitään pahaa sanottavaa, käyttökokemuksia sitten lisäkilometrien myötä.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
ttkorhon sanoi:
3. Ford Mondeo mk3 2.0 Sportback Ambiente -01

Tuli tuollainen hommattua eilen. Käyttis escortti saa siis siirtyä syrjään ja vähän järkevämpää käyttistä alle. Mittarissa oli 133tkm ja yleiskunnoltaan hyvä. Kaupan teon jälkeen huomasin, että oikean etuvalon korkeudensäätö ei toimi ja kuskin penkilämmitin myöskin mykkä. Täytyy noista soittaa maanantaina liikkeeseen. Muuten tuntuu erittäin hyvältä ajaa ja kone tarpeeks pirteä. Ei vielä mitään pahaa sanottavaa, käyttökokemuksia sitten lisäkilometrien myötä.
Ei muutakun rajua ajoa ja sitten kokemuksia tänne. Käytitkö auton autotohtorilla ennen ostoa?
 

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
Jr- sanoi:
Ei muutakun rajua ajoa ja sitten kokemuksia tänne. Käytitkö auton autotohtorilla ennen ostoa?
Enpä käyttänyt. Toki etukäteen selvitin mahdolliset vikakohdat yms. Suurin ongelmahan noissa on vetarit, jotka saattaa alkaa ravistaa vetarien suojakumien päästettyä rasvat pihalle. Toinen sitten tietty se tehtaalla käytetty vääränlainen kitti ovissa, joka halkeilee ja ovet alkaa kukkii. Onneksi nuo ovet menee takuuseen jos tuota kukkimista alkaa saumoissa ilmenemään. Hinnanpudostuhan noissa on ollut reipas. Tuokin auto ollut uutena reilut 30ke ja nyt 6 vuotta myöhemmin lähti tinkimisen jälkeen 8500e.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Zep sanoi:
1. Volkswagen Golf II 1.3 CL 4-vaiht, 5-ovinen, vm 1988

... CL kun oli, niin eihän siinä mitään erikoisuuksia ollut, mitä nyt Hellan valomaski lisäpitkillä, mikä toki oli edelliseltä omistajalta loistava veto!

+ valot
Tuostapa juolahti mieleen että ainakin tuossa "86 Golf 1.6 CL:ssä oli ddr:läiset (!:eek!:!) umpiot vakiona, todella surkeat. Oli melkoinen ylläri sen "80 Jettan kohtuullisen hyvien valojen jälkeen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Misa1 sanoi:
2. Minkälaiset kelit etelässä on? Onko paljon lunta vai mahdollisesti jäätä?
Tyypillisimmät vaikeat kelit ovat vesikeli, tuoresuolattumärkälumi, ja tienpintaan jäätynyt kosteus.

Vesikeli otettiin hankalana mukaan siksi, että se ei sovi talvirenkaille. Missään näissä keleissä ei nastoista ole merkittävää apua. Nastojen todellinen hyöty tulee esiin sulavilla polanteilla, ja niitä täällä ei ole.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Misa1 sanoi:
2. Minkälaiset kelit etelässä on? Onko paljon lunta vai mahdollisesti jäätä?
Tyypillisimmät vaikeat kelit ovat vesikeli, tuoresuolattumärkälumi, ja tienpintaan jäätynyt kosteus.

Vesikeli otettiin hankalana mukaan siksi, että se ei sovi talvirenkaille. Missään näissä keleissä ei nastoista ole merkittävää apua. Nastojen todellinen hyöty tulee esiin sulavilla polanteilla, ja niitä täällä ei ole.

Nastaurakelikin on aika vaikee, mutta ne urat on siellä aina :eek:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Heh, eiköhän nuo asiat ole tullut jo selväksi. Nastoista on hyötyä aina vain jäillä ja niitä täällä nimeomaan on.

Kysy keltä tahansa rengasalan ammattilaiselta. Minun on turha täällä vääntää, kun ei kerta ymmärretä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ei tarvitse kysyä niiltä apinoilta, itse ajan pääkaupunkiseudulla liki päivittäin ja ehkä pari kertaa talvessa tuntuu oikeasti liukkaalta. Ei täällä ole oikeeta jäätä juuri koskaan.
 

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
No, tässäpä kokemuksia:

1. Mazda 323 1.3 LX -82. Kohtalainen muuten, mutta ruma ja paska ajettava.
2. Mazda 323 1.3 LX -81. Ajettuani edellisen rusinaksi ostin toisen rungon ja laitoin siihen edellisestä jääneen hyvän moottorin ja kaikenlaista muuta osaa. Olipa halpa huoltaa. Paska vehe edelleen. Jääradalla tosin aika kiva, etuvetoinen joka yliohjaa. Omistin tämän puolisen vuotta, kuten edellisenkin.
3. Corolla 1.6 DX -83, aito hevikorolla, takavetoinen siis. Tähän laitoinkin sitten jo vaikka mitä. Yamahan twin-cam-kansi, tuplasolexit ja Celican jouset. Ja kaverin hitsaama putki. Oli kai siinä joku vaimenninkin muka. Karvanoppia ei koskaan ollu. Hyvin kulki eikä koskaan menny mitään rikki, ai niin yhtä lataussäädintä lukuunottamatta. Ja äänet oli komiat. Sillä uskalsi alustan laittamisen ansiosta ajaakin aika pahuksen kovaa. Tämä mulla oli 4 vuotta. Myin, koska totesin, etten tarvitse autoa.
4. Bluebird 2.0 LX -91. Olin Corollan jälkeen viitisen vuotta ilman autoa, tämä oli halpa ja paljon ajettu. Luotettava kampe mutta helmoja sai hitsailla jatkuvasti ja pakkasella vaihdelaatikko oli aika jankkinen. Mukavat penkit mutta muuten ajo-ominaisuuksiltaan ja moottoriltaan aika paska. Laiska ja vie hitosti bensaa. Oli silti noin kolme vuotta ajossa.
5. Astra 1.6 S Caravan -94. Tämä mulla on nyt ollut 3 vuotta ja on edelleen. Vähillä huolloilla kulkenut on, pikkuvikoja sakemanni-Ladassa on kyllä jatkuvasti jotain. Ei hirveästi ruosteessa eikä muutenkaan valittamista muusta kuin hiukan laiskanpuoleisesta moottorista. Tavaraa mahtuu kyytiin kunnolla, siksi tuon ostinkin. Ja siksi, että halusin eroon tuosta Nissanista.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Zaikom sanoi:
Ei tarvitse kysyä niiltä apinoilta, itse ajan pääkaupunkiseudulla liki päivittäin ja ehkä pari kertaa talvessa tuntuu oikeasti liukkaalta. Ei täällä ole oikeeta jäätä juuri koskaan.
:rolleyes: Jep, vai että apinoita. Sanonpa vaan, että siihen ei tarvita ku se yks kerta ku lähtee käsistä. Itse ajan päivittäin pääkaupunkiseudulla(paitsi nyt ku kortti on hyllyllä ylinopeuden vuoksi), ja todellakin, täällä on jäätä usein tammikuun puolesta välistä maaliskuun loppuun. Johtuu siitä kun on rannikkokaupunki, tulee usein sadetta ja öisin on pakkasta. Kannattais vähän perehtyä asioihin. Tällaisten "ammattimaisten" kommenttien jälkeen, en ihmettele yhtään ku on noita kolareita jollain kehälläkin vähän väli.

"Keli yllätti autoilijat" :jaska:
 

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
ttkorhon sanoi:
3. Ford Mondeo mk3 2.0 Sportback Ambiente -01

Tuli tuollainen hommattua eilen. Käyttis escortti saa siis siirtyä syrjään ja vähän järkevämpää käyttistä alle. Mittarissa oli 133tkm ja yleiskunnoltaan hyvä. Kaupan teon jälkeen huomasin, että oikean etuvalon korkeudensäätö ei toimi ja kuskin penkilämmitin myöskin mykkä. Täytyy noista soittaa maanantaina liikkeeseen. Muuten tuntuu erittäin hyvältä ajaa ja kone tarpeeks pirteä. Ei vielä mitään pahaa sanottavaa, käyttökokemuksia sitten lisäkilometrien myötä.
Tässä nyt käyttökokemuksia viimeisien 4kk ja 8tkm ajalta.
Etuvalon korkeudensäätö meni myyjäliikkeen laskuun uusiksi ja samalla vaihdettiin myös liikkeen laskuun uusi akku. Akun vaihtoon syynä oli moottorin merkkivalo, joka syttyi heti ensimmäisten päivien aikana palamaan. Valo aiheutui liian alhaisesta jännitteestä ja näin ollen akku vaihdettiin.

Talvi meni ilman mitään sen kummempia ongelmia. Ainut häiritsevä piirre on radion sammuilu. Luulin aluksi että vika oli alkuperäisessä radiossa, mutta soittimen päivityksen yhteydessä sama vika on jatkunut. Ilmeisesti jossain piuhanipussa johdot ovat hiertyneet rikki. Kunhan tässä nyt kelit lämpenee, niin täytyy purkaa vähän kojetaulua ja vilkasta mitä sieltä löytyy...

Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaani :rolleyes: Tiedä mitä kaikkea edessä vielä, kun foordista kuitenkin kyse :D
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
jaska sanoi:
Yhteenvetona voisi siis todeta, että autona Fordin ottaisin mielelläni jatkossakin ja voin suositella muillekin. Mutta jos joudutte itse vastaamaan korjauskuluista, niin pysykää kaukana - se on minullakin nyt suunnitelmana.
Hyvin toimi tämä suunnitelma, uusi on jo tilauksessa :nope:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4642
Sijainti
Kokkola
Ei nyt omista autoista ole tässä kyse mutta perheen..

Peugeot 406. Huh mikä ajonautinto. Melkein kuin ilmassa kulkisi pitkässä ajossa. Ilmastoinnin puute vain häiritsee kesähelteillä ajaessa. Voihan hittolainen että oli lämpöiset oltavat kun käytiin 2003 sillä Naantalissa ja samalla reissulla perhetuttavilla Forssassa. Automatkan jälkeen koira joi vettä kuin hevonen. Hiljainen käyntiääni, eikä tunnu kuluttavan paljoa. Yhdellä tankillisella päästelee ainakin tuhat kilometriä.

Peugeot 206 SW. Ihan hyvä peli kokonaisuudellisesti, ei valittamista silleen mutta muuten huonona puolena rengasmelu. Sitten vähän turhan monta kertaa saanut käydä autoliikkeessä vilkkuongelmien takia. 2003 kun tuli käyttöön, olisko 3-4 kertaa tähän päivään asti saanut käydä autoliikkeessä autoa näyttämässä vilkkujen takia. Ilmastointiominaisuudesta tykkään. Takaluukku siitä hyvä, että ei tarvi "repiä" sitä auki vaan sellaiseen kohtaan koskettaa että naksahtaa auki. Vähän kuin konepellin kanssa. Samanlainen kosketusmekanismi takaluukussa erikseen vielä lasia varten. Sekin ihan hyvä ominaisuus.
 

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
sandman72 sanoi:
5. Astra 1.6 S Caravan -94. Tämä mulla on nyt ollut 3 vuotta ja on edelleen. Vähillä huolloilla kulkenut on, pikkuvikoja sakemanni-Ladassa on kyllä jatkuvasti jotain. Ei hirveästi ruosteessa eikä muutenkaan valittamista muusta kuin hiukan laiskanpuoleisesta moottorista. Tavaraa mahtuu kyytiin kunnolla, siksi tuon ostinkin. Ja siksi, että halusin eroon tuosta Nissanista.
Ja jatkoa seuraa:
6. Fiat Punto -01. Oli hyvä vaihto. Loistava kaupunkiauto, kulkee kaupungissa 750 km 50 litran tankilla, Volvoja saa väistellä moottoritielle mennessään (ok, syy on enemmän Volvo-kuskeissa kuin autoissa) ja on yllättävän hyvä ajettava. Miinus rengasmelusta. Toistaiseksi 2 kk ajon jälkeen tunnelma positiivinen.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
ettelbruck sanoi:
Tuostapa juolahti mieleen että ainakin tuossa "86 Golf 1.6 CL:ssä oli ddr:läiset (!:eek!:!) umpiot vakiona, todella surkeat. Oli melkoinen ylläri sen "80 Jettan kohtuullisen hyvien valojen jälkeen.

Kyllä et tiedä huonoista valoista mitään. Mulla pari ekaa autoa olivat viistolammuisia kuplavolkkareita. 6-volttisia. Kyydissäolija ei kyllä useimmiten edes uskonut että valot ovat päällä. Paitsi lumikelillä jotenkin erottuivat.
 

Clarke

The Knights Who Say Ni
Liittynyt
3.2.2006
Viestit
156
Sijainti
Hyvinkää
Teme-84 sanoi:
Peugeot 406. Huh mikä ajonautinto. Melkein kuin ilmassa kulkisi pitkässä ajossa. Ilmastoinnin puute vain häiritsee kesähelteillä ajaessa. Voihan hittolainen että oli lämpöiset oltavat kun käytiin 2003 sillä Naantalissa ja samalla reissulla perhetuttavilla Forssassa. Automatkan jälkeen koira joi vettä kuin hevonen. Hiljainen käyntiääni, eikä tunnu kuluttavan paljoa. Yhdellä tankillisella päästelee ainakin tuhat kilometriä.
Täältä toinen ääni Pösölle! 406 vm. 2000 on ollut mun luottoauto jo viisi vuotta. Ilmastointia ei ole mullakaan, enkä oikeastaan ole kokenut sitä kovin suureksi puutteeksi. Suomessa kuitenkin tarvitaan ainakin vielä toistaiseksi enemmän lämmitystä kuin viilennystä.

Nyt on kuitenkin alkanut tehdä mieli vähän lisää tehoja, joten seuraava auto on sitten Mazda 3 MPS... :D Pösötin on muuten myynnissä, joten tarjousta peliin, jos kiinnostaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Mulla (eli vaimolla+minulla) on ollut Nissan sunny 1.27 vm -85, mm. vaihdelaatikko roikkui kun joku pultti vissiin poikki yms.
Sitten -85 1.29 Toyota Corolla, kanssa kaikkea laiteltavaa.
Ford Fiesta 0.95 niinikään -85 ja kaikenlaista laiteltavaa. Mutta ostinkin autosoittimen. Auto tuli kaupan päälle.
Nissan Micra -88 0.98 ylivoimaisesti paras siihenastisista, ei oikein mitään vikoja kun se meillä varmaan jotain 1,5 vuotta oli. Vähän pieni vain.
Nyt on pari vuotta ollut -99 malliset Mazda 323F 1.32, sekä Toyota Corolla pikkufarmari 1.33... Hyviä pelejä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös