Rubensin auto

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Suostuuko Sumi makaamaan ison Ferraripampun kanssa aina kerran viikossa, vai minkä ihmeen takia hän on päässyt Ferrarilla jopa sellaiseen asemaan, jossa hän vaikuttaa muidenkin kuin itsensä sopimuksiin, ja talli rakentaa auton vain hänelle?


Kuukauden kommentti !!!!:D
 
Viimeksi muokattu:

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
MaranelloRed sanoi:
Suostuuko Sumi makaamaan ison Ferraripampun kanssa aina kerran viikossa, vai minkä ihmeen takia hän on päässyt Ferrarilla jopa sellaiseen asemaan, jossa hän vaikuttaa muidenkin kuin itsensä sopimuksiin, ja talli rakentaa auton vain hänelle?


Kuukauden kommentti !!!!:D

Mutta eikös ollutkin looginen selitys :D Spam on sankarimme :)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Spam sanoi:
Suostuuko Sumi makaamaan ison Ferraripampun kanssa aina kerran viikossa, vai minkä ihmeen takia hän on päässyt Ferrarilla jopa sellaiseen asemaan, jossa hän vaikuttaa muidenkin kuin itsensä sopimuksiin, ja talli rakentaa auton vain hänelle?
Vaikka Schumi kerran vei Frenzeniltä tyttöystävän niin tuskimpa Michaelin avut ovat tällä saralla - ihan vaikka pärstäkertoimenkin vuoksi. Ja vaikka asioita ei julkisuudessa revitelläkään, niin kovin pontevasti julkisuudessakin Schumi ottaa kantaa ns kakkoskuskin sopimusjatkoihin tai vaihdokkeihin. Ja tähän asemaan Schumi ei ole päässyt yksinään, eikä pantavana vaan teaminsä myötä ihan niin kuin kirjoitin.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
mikæl sanoi:
Vaikka Schumi kerran vei Frenzeniltä tyttöystävän niin tuskimpa Michaelin avut ovat tällä saralla - ihan vaikka pärstäkertoimenkin vuoksi. Ja vaikka asioita ei julkisuudessa revitelläkään, niin kovin pontevasti julkisuudessakin Schumi ottaa kantaa ns kakkoskuskin sopimusjatkoihin tai vaihdokkeihin. Ja tähän asemaan Schumi ei ole päässyt yksinään, eikä pantavana vaan teaminsä myötä ihan niin kuin kirjoitin.
Hyvä että edelleen tiedät vastaukset kaikkeen :D Mahtaa olla rankkaa joskus.. Kerropa nyt vielä yleinen elämän tarkoitus, niin voidaankin jättää kaikki turhanpäiväinen pohdiskelu sikseen :)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
General FUp sanoi:
Hyvä että edelleen tiedät vastaukset kaikkeen :D Mahtaa olla rankkaa joskus.. Kerropa nyt vielä yleinen elämän tarkoitus, niin voidaankin jättää kaikki turhanpäiväinen pohdiskelu sikseen :)
No jos unohdetaan nämä alati joidenkin kielellä pyörivät petihomat, niin sanokaapas argumentteja, tai jopa todisteita niin kuin minulta tivaatte, siitä ettei Schumi vaikuta kakkoskuskinsa valintaan ja asemaan. Olihan Kiminkin värväys joidenkin lähteiden mukaan Schumin ja hänen sidosryhmiensä kaatama ja toisaalta hän vaati McLarenille siirron luonnostelussa itselleen asemaa johon Macin johto ei voinut lähteä. Nostakaa nyt tämä keskustelu omalle tasollenne.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
MaranelloRed sanoi:
Suostuuko Sumi makaamaan ison Ferraripampun kanssa aina kerran viikossa, vai minkä ihmeen takia hän on päässyt Ferrarilla jopa sellaiseen asemaan, jossa hän vaikuttaa muidenkin kuin itsensä sopimuksiin, ja talli rakentaa auton vain hänelle?


Kuukauden kommentti !!!!:D
"You know Michael. It is obvious that I love him. I love him. Not I like him. I love him"

-Jean Todt
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
No onko sillä väliä mitä se Schumi siellä "tallissaan" tekee ja mitä se muilta vaatii. Mestaruuksia ajamaanhan se on palkattu ja hommansa se on hyvin hoitannut.
 

Moderaattorit

Super Moderator
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
1391
Hieman on keskustelu riistäytymässä toisarvoisiin seikkoihin. Pysytäänpä itse asiassa.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä.

Täytyy Ferkkufaneja sen verran rauhoitella, että ette te mua ole onnistunu aivopesemään, eli en siis ole hulluna punaisiin autoihin enkä vaatteisiin (paitsi ehkä tiettyihin vaatekappaleisiin). Mun mielestä vaan kuski ei voi saada tollasta asemaa tallista kuin parilla keinolla: joko hän on hem*etin hyvä ammatissan tai hän on sotkeutunut jo mainitsemaani pomojuttuun. Näistäkään jälkimmäinen ei edes välttämättä onnistuisi, jos ei olisi pirun hyvä ensimmäisessä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Observer sanoi:
Itsehän en ole mikään antischumi-fani mutta en lähde mukaan siihen sokeaan palvontamenoon mitä täällä teidän prosumi-ihmisten toimesta näkee. Ja nuo Keken tarinathan on ihan totta. Ei toki kaikki ole pelkästään ylivoima-auton ansiota vaikka se paljon selittää. Barrichellosta varsinkin olen täysin samaa mieltä Keken kanssa. Kyseessä on keskinkertainen kuski joka on juuri sopiva aisankannattaja Sgummelille ja tuo tarvittavat jämäpinnat Maranelloon joilla varmistetaan tallimestaruus.
Kävi jo viestiä lähettäessä mielessä, että saatat lähesty asiaa harmonisoimalla Rosbergin mielipiteen omiisi. Tai ainakin lieventämällä sitä lähemmäksi omaa näkemystäsi. Harvoin kuulee Schumin suorituksia kehuttavan "uskomattomiksi" kaltaistesi taholta. Lisäksi Rosbergin toteamukset, että Schumi olisi tehnyt murskaavaa jälkeä 80-luvulla ja että positiivisessa mielessä Schumi "poltti loppuun" muut tämän vuosikymmnen mestarit, on aivan estoton tunnustus siitä, että Schumi viimeisen kymmenen vuoden paras kuski. Rosberg on valovuoden päässä sellaisista mielipiteistä, että "Schumi ei ainakaan koskaan ole ajanut paremmin kuin Kimi viime vuonna".
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mikaelin kommenteista voisi varmaan päätellä, että Schumin auto on aina suosinut Schumia - käyttäytyi se miten tahansa.

Schumin käsissä on ollut vaikka millä tavalla käyttäytyvää autoa - ja ainako niiden pitäisi katsoa suosivan Schumia? Lisäksi Schumi on ollut muuttuvissa olosuhteissa vähintään yhtä hyvä kuin muuten - eikö sadekelin tai tihkusateen pitäisi olla juuri sellainen tasoittava elementti, joka heittää pakan sekaisin siinä mielessä, että auto on mitä sattuu? Vai onko se tihkusateessa, pienessä sateessa ja isossakin sateessa vain Schumia suosiva?
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Valde sanoi:
Mikaelin kommenteista voisi varmaan päätellä, että Schumin auto on aina suosinut Schumia...
Hauska muotoilu - autokin suosii Schumia. Eikös se ole jo monesti tullut esille, että auton kehittelyssä, taktiikassa ja kaluston luotettavuudessa suositaan organisaation toimesta Schumia. Siis Ferrarilla päättävien toimesta. - Ainakin.

Enkä kiellä etteikö olisi kannattanut. Mutta turha silti hänestä on puolijumalaa tehdä jolle ei löytyisi voittavaa tallikaveria jos siihen olisi mahdollisuuksia. Itseasiassa pienetkin paineet ovat näkyneet hänen ajossaan - silloin kun niitä vielä oli. Viimeksi viime vuonna Ferrari uhkasi lähteä sarjasta jos Schumin ei sallita voittaa mestaruutta.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
mikæl sanoi:

Viimeksi viime vuonna Ferrari uhkasi lähteä sarjasta jos Schumin ei sallita voittaa mestaruutta.
Ois kiva kuulla lähdettä, sen verta mielenkiinonen väite...
Et silleen!!!!!!!
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
jaska sanoi:
Ois kiva kuulla lähdettä, sen verta mielenkiinonen väite...
Et silleen!!!!!!!
Ehkä Mikael viittaa tähän rengasjupakkaan, kun Ferrari ilmeisesti käytti vanhaa keinoa(=ei meidän ole mikään pakko olla formuloissa) painostaessaan FIAa muuttamaan rengassääntöä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
mikæl sanoi:
Hauska muotoilu - autokin suosii Schumia. Eikös se ole jo monesti tullut esille, että auton kehittelyssä, taktiikassa ja kaluston luotettavuudessa suositaan organisaation toimesta Schumia. Siis Ferrarilla päättävien toimesta. - Ainakin.

Enkä kiellä etteikö olisi kannattanut. Mutta turha silti hänestä on puolijumalaa tehdä jolle ei löytyisi voittavaa tallikaveria jos siihen olisi mahdollisuuksia. Itseasiassa pienetkin paineet ovat näkyneet hänen ajossaan - silloin kun niitä vielä oli. Viimeksi viime vuonna Ferrari uhkasi lähteä sarjasta jos Schumin ei sallita voittaa mestaruutta.
Mihin lainauksestasi oli kadonnut lauseeni jatko? En kirjoittanut näin: "Mikaelin kommenteista voisi päätellä, että Schumin auto suosii aina Schumia..." Alkuperäinen pointti meni seuraavasti: "Mikaelin kommenteista voisi päätellä, että Schumin auto suosii aina Schumin ajotapaa - oli se sitten millainen tahansa. Loppuosa oli erittäin tärkeä. Schumihan on koko uransa ajan ajanut ylivoimaisesti tallikaveriinsa nähden, oli auto sitten millainen tahansa. Ei kai se aina ja kaikissa olosuhteissa ole suosinut Schumin ajotapaa spesifisti tallikaveria vastaan?

Jos Schumin ja tallikaverin eroa aiotaan millään merkittävällä tavalla selittää ajotyyliin ja auton sopivuuteen liittyvillä seikoilla, niin olisi selvä, että tilastoissa näkyisi selviä alamäkikausia Schumin suorituskäyrässä. Oikeastaan viime kausi on ainoa, mitä voitaisiin tulkita tällä tavalla. Muulloin Schumi on ollut enemmän tai vähemmän ylivoimainen - hyvin eritavalla käyttäytyvillä autoilla.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Se oli viimekädessä Brawn kenen lausuntoja mediassa lainattiin ja pointti oli se, että Ferrari harkitsee jopa vetäytymistä sarjasta jos Michelin-leirille sallitaan silloinen eturengas eikä Ferrari voita mestaruutta.

Valde: "Schumihan on koko uransa ajan ajanut ylivoimaisesti tallikaveriinsa nähden, oli auto sitten millainen tahansa. Ei kai se aina ja kaikissa olosuhteissa ole suosinut Schumin ajotapaa spesifisti tallikaveria vastaan?"

Joo, hienosti pärjasi Irvineä ja nyt Barrichelloa vastaan. Kaksi sentään huppukuskia ja tasavertaisin kalustoin. Ja talli ei olisi saanut listoilleen millään houkuteltua ei Villeneuvea, Räikköstä, Alonsoa, ei Montoyaa eikä edes Webberiä. Muihin talleihin otetaan jo edes hivenen pitemmällä tähtäimellä kaksi parasta markkinoilta saatavaa mihin vain rahat riittää.

Ja mihin sinulla lainauksen ajatuksessasi unohtui minun aloitus: "Kyllä Schumilla on taitojensa lisäksi niin monta argumenttia puolellaan..."
 
Viimeksi muokattu:

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Valde sanoi:
Lisäksi Schumi on ollut muuttuvissa olosuhteissa vähintään yhtä hyvä kuin muuten - eikö sadekelin tai tihkusateen pitäisi olla juuri sellainen tasoittava elementti, joka heittää pakan sekaisin siinä mielessä, että auto on mitä sattuu? Vai onko se tihkusateessa, pienessä sateessa ja isossakin sateessa vain Schumia suosiva?
Siis nopeus tihkusateessa, kostuvalla radalla jne. kertoo nopeudesta tihkusateessa, kostuvalla radalla. Tulos ei mitenkään automaattisesti extrapoloidu kuiviin olosuhteisiin. Laji muuttuu melkein toiseksi, tämmösiä ainakin Järvilehto horisi useamminkin kommentoidessaan kisoja, joissa radan olosuhteet muuttuivat. Eihän satasen vapaauintiakaan ratkaista uimalla 200m rintaa.

Viimevuosien Ferrarit ovat muuten toimineet varsin hyvin kostuvalla ja märällä radalla, samaset asiantuntijalähteet joihin tuossa ylempänä viittasit ovat olleet asiasta kovin yksimielisiä.

Sinänsä Rosbergin kommenetti loppuunpolttamisesta oli ihan huuto pimeään. Edes Häkkisen lopettamisen merkittävin jos minkäänlainen vaikutin oli tappio Schumacherille saatikka Schumcaherin loppuun polttamaksi tuleminen, ellei Schumcaher sabotoinut Mikan auton ripustuksia melbournessa 2001. Jos Häkkinen paloi loppuun oli palaminen ihan sisäsyntyistä ja sen taustalla jatkuvat ja vaarrallisetkin tekniikkamurheet.

Kauden 2000 alku kun Mika menetti kolme todennäköistä voittoa Schumacherille lähes rikkeettömistä suorituksita huolimatta saattoivat hyvinkin olla lopun alku, deja vu 2001 alussa olivat sitten lopullinen niitti,

- Oho -
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Oho sanoi:
Siis nopeus tihkusateessa, kostuvalla radalla jne. kertoo nopeudesta tihkusateessa, kostuvalla radalla. Tulos ei mitenkään automaattisesti extrapoloidu kuiviin olosuhteisiin. Laji muuttuu melkein toiseksi, tämmösiä ainakin Järvilehto horisi useamminkin kommentoidessaan kisoja, joissa radan olosuhteet muuttuivat. Eihän satasen vapaauintiakaan ratkaista uimalla 200m rintaa.
Yleensä hyvän kuljettajan kriteerinä vain pidetään taitoa viedä autoa vaativissa olosuhteissa. Tämä on ihan perinteinen ajattelumalli. Ei siitä absoluuttista kuivan kelin nopeusindikaattoria voi tehdä, mutta viitteellisenä sitä voi pitää. Usein huonoilla autoilla ajavat lahjakkaat kuljettajat ovat voineet näyttää kyntensä sateella.

Toinen pointtini koski vaihtelevia kuivan kelin olosuhteita ja täysin vastakkaisella tavalla käyttäytyneitä autoja. Schumi on ajanut juuri tällaisilla autoilla ja tulos on ollut pääpiirteittäin sama.


Viimevuosien Ferrarit ovat muuten toimineet varsin hyvin kostuvalla ja märällä radalla, samaset asiantuntijalähteet joihin tuossa ylempänä viittasit ovat olleet asiasta kovin yksimielisiä.
Viime vuosien Ferrarit ovat olleet varsin huonoja kostuvalla radalla, kun alla on slicksit. Esimerkkeinä Indianapolis ja Itävalta viime vuodelta, edellisvuodelta Silverstone. Märällä kelillä sadekelin renkaiden kanssa Bridgestone-Ferrari on erinomainen. Vertaankin Schumia tässä Rubensiin ja muutenkin viittasin vanhempiin kausiin.

Rosberg nyt varmaan tietää Mikan lopettamisen syyt paremmin kuin kukaan meistä. Tuskinpa hänen tarkoituksensa tuolla "loppuun polttamisella" oli viitata muuhun kuin siihen, että Schumi on uuvuttamattomasti piiskannut itseään huippusuorituksiin vuodesta toiseen, siinä missä muilta huippukuskeilta ei näytä löytyvän samaa ominaisuutta.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Valde sanoi:
Rosberg nyt varmaan tietää Mikan lopettamisen syyt paremmin kuin kukaan meistä. Tuskinpa hänen tarkoituksensa tuolla "loppuun polttamisella" oli viitata muuhun kuin siihen, että Schumi on uuvuttamattomasti piiskannut itseään huippusuorituksiin vuodesta toiseen, siinä missä muilta huippukuskeilta ei näytä löytyvän samaa ominaisuutta.
Eli siis Rosberg ei ole sanonut että syy on Sumissa vaan kyseessä on sinun oma päätelmäsi?
 
Ylös