Rubensin auto

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Valde sanoi:
Kuinka hyvä Kimin kausi sitten oli? Tarkkaa vastausta on mahdoton antaa, mutta lukuisat aika-ajojen mokat mielestäni tiputtavat Kimin useimpien Schumin kausien ja Mikan 98-99 tason alapuolelle.
Kimi mokasi kerran pari, mutta toisaalta otti pari paalua autolla joka ei ollut nopein missään. Jos Kimi olisi varmistellut ja ajellut DC:n tasolla, et arvostaisi viimekauden McLarenia lähellekään Ferraria ja Williamsia.

Teet niin tai näin, aina väärinpäin :tongue:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Observer sanoi:
Tuohon et usko itsekään.
Miksi sitten pompin olohuoneen lattialla riemusta, kun Häkkinen voitti mestaruutensa? Itse asiassa vasta vuonna 2000 aloin toivoa Schumille onnistumista, koska siinä vaiheessa kolmas mestaruus tuntui jo ansaitulta kahden niukan häviön jälkeen. N. vuosiin 96-97 yritin selitellä itselleni, ettei se Schumi välttämättä ole muita kovin paljoa parempi; pidin Schumia vastenmielisenä nousukkaana, enkä suinkaan lähtenyt liikkelle hänen ihailijanaan.

Ehkä vääristyneiden linssiesi takaa normaalikin näyttää erikoiselta. :D :rolleyes: Ymmärrän kyllä, että sinun mielipitestäsi käsin virheelliset käsitykseni pitää panna jonkun asian piikkiin. Niinhän ihmiset aina selittävät sitä, miksi toiset eivät tajua heidän omaa totuuttaan. Käsittääkseni ei kuitenkaan Keke Rosberg, JJ Lehto, Nelson Piquet, f-1 racingin lukijakunta yms., ole Schumin faneja, vaikka arvostavatkin Schumin ajotaitoja todella korkealle.
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
J.Heldenview sanoi:
Kimi mokasi kerran pari, mutta toisaalta otti pari paalua autolla joka ei ollut nopein missään. Jos Kimi olisi varmistellut ja ajellut DC:n tasolla, et arvostaisi viimekauden McLarenia lähellekään Ferraria ja Williamsia.

Teet niin tai näin, aina väärinpäin :tongue:
No, höpsistä. Kyllä autourheilun historiassa nopeus ja luotettavuus on yhdistetty onnistuneesti lukuisia kertoja. Ilmeisesti Kimi itsekään ei ole sitä mieltä, että alkukauden ulosajot olisivat olleet välttämättömiä (ellei hän pidä loppukauttaan aika-ajojen osalta onnenkantamoisena). Esimerkiksi mikään nopeuden vaatimus ei pakottanut Räikköstä ajamaan Montrealissa ensimmäiseen mutkaan 15 km/h nopeammin kuin muut (tai sama Australian ulosajomutkassa, missä mutkaantulo nopeus oli ihan tautinen).
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Valde sanoi:
Mutta eikö kuljettajien mieltymykset juuri ilmaista ali-/yliohjavuuden asteikolla? Käsittääkseni ajatuksesi johtaisi siihen, että, kun auto yliohjaa, niin voidaan sanoa: "Se yliohjaa Schumille sopivalla tavalla, mutta väärin tallikaverille; tallikaverille sopii paremmin toisenlainen yliohjaus". Yleensä se vaan taitaa olla niin, että jos joku kuski valittaa auton olevan ajotyylilleen ei-optimaalinen, vaikka kaikki kolme käyttäytymisen astetta on käyty läpi, niin tällaista kuljettajaa pidettäisiin melkoisena selittelijänä. Yhtäkaikki, eiköhän monesti Ferrarin auto - ollessaan kaikkea vikuroivan orhen ja hienoisesti aliohjaavan väliltä - ole sopinut tallikaverille ihan yhtä erinomaisesti kuin Schumille.
Ilmaistaan, mikäli halutaan yksinkertaistaa asioita liiaksi. Olkoon auto sitten "tyyppiä yliohjaava" tai "tyyppiä aliohjaava" ;) , niin jousitus, moottorin ja vaihteiston käyttäytyminen, jarrut, renkaat, aerodynamiikka, jne vaikuttavat siihen miten se kosla kokonaisuutena käyttäytyy eri nopeuksissa /radoilla /mutkissa /tilanteissa ja miten se sopii kunkin kuljettajan hanskaan. Ajatusmalli "kolme käyttäytymisen astetta" ei nyt vain sovi formula 1 autoon, joka saattaa ensimmäisessä mutkassa yliohjata, toisessa aliohjata, kolmannessa aluksi aliohjata mutta lopuksi yliohjata, neljännessä kuljettajan ajotyylistä riippuen tehdä kumpaa tahansa tai kenties ei kumpaakaan....

Tarkoitukseni ei ole vähätellä Schumin taitoja. Joka tapauksessa hän on hallinnut erilailla käyttäytyvät autot tallikavereitaan paremmin - suurelta osin lahjoillaan, mutta osin myös erikoisasemansa vuoksi kehitystyön suunnan ja uuden auton testimäärien antamalla edulla.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Valde sanoi:
Ehkä vääristyneiden linssiesi takaa normaalikin näyttää erikoiselta. :D :rolleyes: Ymmärrän kyllä, että sinun mielipitestäsi käsin virheelliset käsitykseni pitää panna jonkun asian piikkiin.
Oli miten oli mutta ylistyksesi on pääsääntöisesti tyypillistä kiihkosumifanin tekstiä. Kaikillahan on oikeus mielipiteeseensä eikä ole olemassa oikeita tai vääriä mielipiteitä kun mitään konkreettista todistusaineistoa ei ole olemassa. Sen sijaan se että yrität esiintyä objektiivisena kirjoittelijana korostamallasi muka ei sumifaniuttasi on mielestäni hassua.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Observer sanoi:
Oli miten oli mutta ylistyksesi on pääsääntöisesti tyypillistä kiihkosumifanin tekstiä. Kaikillahan on oikeus mielipiteeseensä eikä ole olemassa oikeita tai vääriä mielipiteitä kun mitään konkreettista todistusaineistoa ei ole olemassa. Sen sijaan se että yrität esiintyä objektiivisena kirjoittelijana korostamallasi muka ei sumifaniuttasi on mielestäni hassua.
Älä sinäkään koeta päättää mitä joku muu on, varsinkaan henkilöä tuntematta.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Valde sanoi:
No, höpsistä. Kyllä autourheilun historiassa nopeus ja luotettavuus on yhdistetty onnistuneesti lukuisia kertoja. Ilmeisesti Kimi itsekään ei ole sitä mieltä, että alkukauden ulosajot olisivat olleet välttämättömiä (ellei hän pidä loppukauttaan aika-ajojen osalta onnenkantamoisena). Esimerkiksi mikään nopeuden vaatimus ei pakottanut Räikköstä ajamaan Montrealissa ensimmäiseen mutkaan 15 km/h nopeammin kuin muut (tai sama Australian ulosajomutkassa, missä mutkaantulo nopeus oli ihan tautinen).
Kimi yritti riskillä heittää autonsa mutkien läpi muutaman kerran siinä epäonnistuen. Missä Kimi sitten teki nuo 0.5-0.7sekunnin erot Davidiin ellei menemällä nopeammin mutkissa? Kyllä joka poika osaa kaasua suoralla polkea :alppu:
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Ajoikos se Ruupenin autolla, kun siitä täällä pitäisi höpistä.

Oli kuinka oli, niin Ruupenin bilikka on huonompi kuin Skummelin.

Se bilikka on testikäytössä; uusia osia ja erilaisia strategioita.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Schumacher on Rubensia nopeampi, koska:

A) Schumi on nopeampi.

B) Schumin auto on parempi (säädetään, huolletaan ja tarkistetaan 100 * paremmin kuin Rubensin biili), koska...

C) ...Schumi on tallin ykköskuski.

D) Schumi on nopeampi.

Yritä siinä sitten olla nopeampi, kun autosta ei pidetä tallin toimestä yhtä hyvää huolta kuin Schumin. Sääliksi käy Rubensin asemaa Ferrarilla. Kyllä Schumi silti nopeampi olisi joka tapauksessa, vaikka kumpikin saisi tasavertaista palvelua, mutta ero olisi varmasti pienempi.

Jos nyt sitten jotkin Ferrari-louksuleuat alkavat väittämään, että yhtä hyvää palvelua se Rubensikin saa, niin miten selitätte sen, että joka kerta, kun kamera eksyy Ferrarin pilttuuseen, voidaan nähdä, että Schumin auton ympärille pyörii 10 kertaa enemmän mekaanikkoja kuin Rubensin tai sen, että Rubensilla on moninkertainen määrä enemmän teknisistä vioista johtuvia keskeytyksiä tilillään kuin Schumilla? Vastaus kysymykseen on kohdassa B. :frank:
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Tuossa alla taas salaliittoteorioita... outoa!

(www.f1.racing-live.com)

Was pitstop fumble 'a conspiracy'?
What did happen to Rubes Barrichello?





Pitstop woes cost Rubens Barrichello

One or two F1 conspiracy theorists believe Ferrari deliberately ruined Rubens Barrichello's Barcelona pitstop by 'accidentally' misplacing his new tyres.

They say it helped Michael Schumacher win what was his 200th Grand Prix.

When the scarlet team misplaced Eddie Irvine's Bridgestone tyres at the Nurburgring in 1999 a new system made it 'impossible' for it to happen again.

Meanwhile, Michael Schumacher has walked away with a 'Sportsman of the Year' award.

His 'Laureus World' prize, announced at a Portugal ceremony, beat other sport stars Lance Armstrong, Jonny Wilkinson and MotoGP's Valentino Rossi to the line.

400 journalists from 70 countries were eligible to vote.

Ferrari, however, missed out on the team award to the England Rugby squad.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Jep. En yhtään ihmettele, vaikka Ferrarilla olisi toimittu näin. :thumbdown
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
McLarenilla toimittiin reilusta, koska ensin DC:n varikkopysähdys meni pieleen ja Kimi pääsi kuittaamaan. Seuraav stoppi meni Kimillä pitkäksija DC kuittasi :thumbup:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Observer sanoi:
Oli miten oli mutta ylistyksesi on pääsääntöisesti tyypillistä kiihkosumifanin tekstiä. Kaikillahan on oikeus mielipiteeseensä eikä ole olemassa oikeita tai vääriä mielipiteitä kun mitään konkreettista todistusaineistoa ei ole olemassa. Sen sijaan se että yrität esiintyä objektiivisena kirjoittelijana korostamallasi muka ei sumifaniuttasi on mielestäni hassua.
Mm. tämän threadin alkupuolelta voit lukea konkreettisen argumentin siitä, kuinka siirtyminen Ferrarin kakkospalvelusta ykköspalveluun ei muuta asiaa juuri mitenkään.

Se, että en ole Schumi-fani on vain puhdas tosiasia, enkä jossain toisessa ympäristössä Schumin puolesta kirjoittelisi. Paha epäkohta vain vaatii korjaamista. Schumia kylläkin ihailen siinä missä esim. Kimi Räikköstä tai rallin puolelta Sebastien Loebia. Fanius edellyttää toisen suorituksien puolesta jännittämistä ja voimakasta samaistumista. Tällä kriteerillä olen vain Marcus Grönholmin fani, mitä tämän hetken autourheiluun tulee.
-----------------------

Oli muuten eilisen Iltalehdessä niin hyviä Keke Rosbergin kommentteja, että on ihan pakko laittaa tänne näkyviin:

"Pakko nostaa hattua Schumille. Pitkin talvea kaikki puhuivat vallankumouksen väistämättömyydestä, mutta nyt Schumi on vahvempi kuin koskaan ja purjehtii kohti seitsemättä maailmanmestaruuttaan. 200 kilpailua ja 75 voittoa. Ihan uskomaton saldo ja täysin turhaa kenenkään väittää, että vain ylivoimaisen auton ansiosta.
Rubens Barrichello sanoi viime viikolla, että hänellä on elämänsä paras tilaisuus maailmanmestaruuteen. Voiko hän olla niin sinisilmäinen? Schumi on kuljettajana ihan eri planeetalta, eikä todellakaan pelkkien tallimääräysten ansiosta."

Obsun ja muiden anti-schumistien näkökulmasta Rosbergin on täytynyt kilahtaa pahasti Schumi-faniksi tai joksikin vastaavaksi. :D Rosberg sanoo ihan samat asiat, mitä itse olen toistanut useaan otteeseen. Kylmä tosiasia on vain, että maailmalla asiantuntijoiden joukossa se, mitä Rosberg sanoo, on lähes itsestäänselvyys. Rosbergin tiukoista sanankäänteistä voisi melkein luulla, että hän on lukenut f-1 foorumia. :p
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Valde sanoi:
Oli muuten eilisen Iltalehdessä niin hyviä Keke Rosbergin kommentteja, että on ihan pakko laittaa tänne näkyviin:

"Pakko nostaa hattua Schumille. Pitkin talvea kaikki puhuivat vallankumouksen väistämättömyydestä, mutta nyt Schumi on vahvempi kuin koskaan ja purjehtii kohti seitsemättä maailmanmestaruuttaan. 200 kilpailua ja 75 voittoa. Ihan uskomaton saldo ja täysin turhaa kenenkään väittää, että vain ylivoimaisen auton ansiosta.
Rubens Barrichello sanoi viime viikolla, että hänellä on elämänsä paras tilaisuus maailmanmestaruuteen. Voiko hän olla niin sinisilmäinen? Schumi on kuljettajana ihan eri planeetalta, eikä todellakaan pelkkien tallimääräysten ansiosta."

Obsun ja muiden anti-schumistien näkökulmasta Rosbergin on täytynyt kilahtaa pahasti Schumi-faniksi tai joksikin vastaavaksi. :D Rosberg sanoo ihan samat asiat, mitä itse olen toistanut useaan otteeseen. Kylmä tosiasia on vain, että maailmalla asiantuntijoiden joukossa se, mitä Rosberg sanoo, on lähes itsestäänselvyys. Rosbergin tiukoista sanankäänteistä voisi melkein luulla, että hän on lukenut f-1 foorumia. :p
Itsehän en ole mikään antischumi-fani mutta en lähde mukaan siihen sokeaan palvontamenoon mitä täällä teidän prosumi-ihmisten toimesta näkee. Ja nuo Keken tarinathan on ihan totta. Ei toki kaikki ole pelkästään ylivoima-auton ansiota vaikka se paljon selittää. Barrichellosta varsinkin olen täysin samaa mieltä Keken kanssa. Kyseessä on keskinkertainen kuski joka on juuri sopiva aisankannattaja Sgummelille ja tuo tarvittavat jämäpinnat Maranelloon joilla varmistetaan tallimestaruus.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
En ole anti-Schumi-fani, mutta on vain kylmä tosiasia että Rubens olisi viime vuosina päihittänyt Michaelin monesa kisassa ilman tallimääräystä. Toki Schumacher on yleensä nopeampi, ja joskus paljon nopeampi, mutta ei aina. Rata autoilussa on muuttujia jotka antavat keskimäärin hitaammallekin kuskille mahdollisuuden päihittää sen teoreettisesti nopeamman silloin tällöin, mutta Ferrarilla tällainen mahdollisuus on kitkettu pois. Ferrarilla Rubens näyttää 30% huonommalta mitä oikeasti on.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Muistakaa että kuskitkaan eivät ole ainoastaan ajajia vaan kaikkea muuta.

Jotta formula 1:ssä pärjää pitää olla hyvä säätäjä (osaat löytää nopeimmat säädöt), hyvä testaaja (antaa palautetta jotta autoa voidaan parantaa), hyvä ajaja(menee kovaa ja pystyy ajamaan tasaisia kierroksia), hyvä strategi(ajaa älykkäästi, säästää autoa ja pystyy puristamaan tarpeen tullen).

Mikroautoissa pärjää kun on vaan paljon parempi ajaja kuin muut. Pikku Formuloissa pitää osata säätää ja ajaa.

Formula ykkösissä sitten testaaminen ja säätäminen nousee aivan uuteen uskoonsa, ei enää riitä että on parempi ajaja kuin muut, jos auto ei ole säädöissä niin ei sillä pysty tekemään mitään oli kuinka kova jätkä. Lisäksi aivan uutena aisiana tulee strategia. Pikku Formuloissa kun vaan painaa alusta loppuun täysillä niin pärjää. F1:ssä pitää ajatella varikkopysähdyksiä, renkaiden kestoa, moottorin kestoa, jarrujen kestoa, aerodynaamista pitoa mutkissa kun ajetaan toisten perässä.

Voitte kuvitella mikä näistä on schumin vahvuus. Kyllä se taitaa tuo strategia puoli olla. Sen näkee jo miten schumi on pärjännyt radan ulkopuolella. Äijällä on rahaa vaikka vuohet söisi, mainossopimuksia vaikka muille jakaa ja sopimuksia joista hän itse pääsee irti, mutta toinen osapuoli ei. Äijä neuvotteli(weberin avustuksella) itselleen sirkuksen suurimman palkan, yksin oikeuden vara-autoon, tallin täyden tuen, tallitoverin täyden tuen(ainakin paperilla) ja kaiken tämän jo benetton aikana, kun miehellä ei ollut mitään meriittejä ykkösissä...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
oldez sanoi:
Mikroautoissa pärjää kun on vaan paljon parempi ajaja kuin muut. Pikku Formuloissa pitää osata säätää ja ajaa.
Ei pidä paikkaansa. Karting on yhtäpaljon välineurheilua kuin muutkin sarjat, jo 80-luvulla raportoitiin monen italialaisen menneen menojaan MM-kisoissa kun heillä sattui olemaan erään tehtaan kartit allaan... muistaakseni Zanardi lukeutui tuohon kastiin...
Tietty kuljettajan osuus touhuun siellä on isompi, mutta yhtälailla kart/FF/F3/F3000 on kaikki kiinni myös siitä että osaa valita oikean rungon/renkaat/moottorin allensa...
Formula Renaulteissa taas saattaa ratkaista jo pelkkä tallikin paljon, katsokaapa Kimin ekaa ja toista kautta siinä sarjassa...
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kyllä Schumilla on taitojensa lisäksi niin monta argumenttia puolellaan että kakkosella on todella vaikeata. Vaikka on kyseessä välineurheilu niin myös henkisen kantin osuus on merkittävä.

Ensinnäkin Schumi+Benettonin teamillä on organisaatiossa niin vahva juntta, ettei sitä horjuteta vaan tämän tahon yhteistominta ratkaisee lähes koko toiminnan suunnan. Osin sopimuksinkin varmistetun josta esimerkkinä ykköskuskin status jokaisen kauden alussa ennen ainuttakaan kierrosta.

Jo auton ja rengastoiminnan lähtökohta on tehdä Schumille sopiva työkalu. Jos toisin käy ja auto tukee vaikkapa Barrichellon ajotapaa - on nähty kuinka asiat muuttuvat tältä osin nopeasti.

Schumi on myös testeissä se mittari joka sanoo onko auto kehittynyt oikeaan suuntaan ja mitä säätöjä se tarvitsee. Kello luonnollisesti ratkaisee asiat viime kädessä mutta omintakeisen ajokäsialan omaava Schumi on vahvoilla jo auton kehitysprosessin myötä. Jos esim renkassodan myötä Schumi joutuisi muuttamaan ajotyyliään ( normaalikehitystä nopeammin ) tuloksena olisi norkahduksia hänellekin kuten Häkkisen painostuksessa nähtiin.

Shumi on myös täysin poikkeuksellisessa asemassa sikäli, että häntä kuullaan myös tallitoverin valinnassa - ja jopa jatkosopimuksia tehtäessä. Tästä ja hänen asemastaan johtuen ei tallikaveriksi olekaan tullut yhtäkään vahvalla itsetunnolla taistelevaa kuskia vaan paremminkin asemaansa sopivia. Tilanne on siis täysin päinvastainen kuin esim Williamsilla jossa koira todellakin heiluttaa häntää.

Näillä metodeilla ja täydellisellä keskittymisella ykköskuskiin ( kakkosenkin kustanuksella ) ollaan joka vuosi siinä tilanteessa, että ykköskuski on nopeasti myös pisteiden valossa se kannattavampi sijoitus.

Sanomattakin on selväksi tullut, että kakkosen auto toimii myös testilaboratoriona niin tekniikan kuin taktiikankin osalta ja vieläpä itse kilpailuissa. Ja tässä ei ole tavoitteena kakkosen menestys vaan maksimoida ykkösen jahtaaman henkilökohtaisen mestaruuden saavuttaminen.

Ollenkaan pieni seikka - varsinkaan alussa - ei ollut myöskään Bernien ja kattojärjestön ihailu kahden markkinavoiman yhdistämisestä rahavirraksi: saksan kielialueen ja Ferrarilegendan. Tästä johtuen nähtiin jopa em tahoja tukevia sääntöpäätöksiä - ja useita. Vasta nyt nämä siipitoleranssit alkavat näkyä katsojalukujen vähenemisenä kyllästymisen seurauksesta. Minkä lainen merkitys saattoikaan olla Schumille esimerkiksi luistonesto. Olisiko hän koskaan päässyt tähän asemaan ilman sitä. Tai olisiko hän pysynyt siellä ilman Berilliumin kieltämistä. Tai olisiko kolmas poljin McLareneissa vaikeuttanut vallan jatkoa. Tai miten Michelin olisi pärjännyt Ferrarileiriä vastaan epäsymmetrisin urin tai edes kaventamatta eturenkaita. jne...

Jotta kakkosen motivaatiota voidaan tässä ahdingossa ja vuosi toisensa perään ruokkia täytyy se kakkoskuski todellakin valita sopivaksi, aika-ajoin rakentaa kuva paremmasta tulevaisuudesta ja välillä on tarvittu sijoituksia järjesteleviä temppujakin. Ja toisaalta - mitä tulevaisuutta kakkonen toisessa tallissa enää saisi tai ainakin kunnianhimo täytyisi olla valtava sille tiellä lähteäkseen. Rooli johon todellakin tarvitaan hivenen narri - Barrichello tai Irvine. Jo Salon kanssa tuli hieman ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Siinäpä taas Mikaelin teesit tuli kertaalleen kuultua :D

Tässä topiikissa aiemmin mainittiin siitä kuinka aina näkyy miten Schumin auton ympärillä häärää aina joukko insinöörejä ja Rubensin kärryyn nojailee lähinnä pari pultsaria. Noin kärjistetysti.

Jossain muussa threadissa joku otti esille kuinka Prost ärsyyntyi samasta asiasta ollessaan Sennan tallikaverina.. ja tiiminhän piti olla molempia yhtäläisesti tukeva.. ei ykköskuskeja.. Juu :rolleyes:

Onkos kukaan vaivautunut laskemaan Taavin ja Kimin teknikoiden määrää Mäkkärillä? :D
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
mikæl sanoi:
Shumi on myös täysin poikkeuksellisessa asemassa sikäli, että häntä kuullaan myös tallitoverin valinnassa - ja jopa jatkosopimuksia tehtäessä. Tästä ja hänen asemastaan johtuen ei tallikaveriksi olekaan tullut yhtäkään vahvalla itsetunnolla taistelevaa kuskia vaan paremminkin asemaansa sopivia. Tilanne on siis täysin päinvastainen kuin esim Williamsilla jossa koira todellakin heiluttaa häntää.

Mä aina välillä ihmettelen, mistä sä tiedät nää kaikki jutut? Mistä sä tiedät, että Sumia kuullaan noissa sopimusjutuissa? Jos häntä kerran kuullaan ison yrityksen sopimusasioissa, niin mitä ja mistä se meille kertoo? Mitä hän on tehnyt saadakseen tuollaisen aseman tuhannen hengen ja satojen miljoonien dollarien yrityksessä? Miksei kukaan muu kuljettaja ole tällaiseen asemaan päässyt? Suostuuko Sumi makaamaan ison Ferraripampun kanssa aina kerran viikossa, vai minkä ihmeen takia hän on päässyt Ferrarilla jopa sellaiseen asemaan, jossa hän vaikuttaa muidenkin kuin itsensä sopimuksiin, ja talli rakentaa auton vain hänelle?
 
Ylös