Saako poliisi rikkoa testattavan ajoneuvon?

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Entäs siinä tapauksessa, että on ollut laillinen ennen rikkomista, muttei sen jälkeen?
Poliisi korvaa kaiken hajottamansa jos ollut ennen rikkomista laillinen. Aika kalliiksi käyvät alkuperäisosat maahantuojalta:) Jos oletetaan Että vaikka Honda Monkeystä menee ketjut päältä ku poliisi kokeilee ja lyö paskaks Magneetonkopan halki sitten joku pick up tunnistin tai joku nii siinähä tulee maksettavaa jo n. 150e
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Heh, Pekkis veti kauheen pitkän munapystyssä vedetyn viimesen päälle perustellun vastauksen. Tommi123 tuli kuitenkin takaa ja niputti koko homman kolmella sanalla. :D

KHIH!
Pekkiksen kannattaisi miettiä kuinka pitkävet...pitkästi kirjoittaa, kun saman ois svoinut kirjoittaa PALJON lyhyemmin.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Poliisi korvaa kaiken hajottamansa jos ollut ennen rikkomista laillinen. Aika kalliiksi käyvät alkuperäisosat maahantuojalta:) Jos oletetaan Että vaikka Honda Monkeystä menee ketjut päältä ku poliisi kokeilee ja lyö paskaks Magneetonkopan halki sitten joku pick up tunnistin tai joku nii siinähä tulee maksettavaa jo n. 150e
Sillä mopon laillisuudella/laittomuudella ei ole merkitystä korvausvastuun kannalta, kuten ylempänä Lancerille jo vastasinkin. Rangaistukset laittomasta moposta määrätään ihan muulla tavalla kuin mouhimalla mopo paskaksi.
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Sillä mopon laillisuudella/laittomuudella ei ole merkitystä korvausvastuun kannalta, kuten ylempänä Lancerille jo vastasinkin. Rangaistukset laittomasta moposta määrätään ihan muulla tavalla kuin mouhimalla mopo paskaksi.
Niin Sakoilla ynm kivoilla maksuilla:)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Korvaa jos laillinen. Minnuuhäänuo eivät olekkaan koskaa pysäyttäny:) Kohta sentää piikkikortti.
Saavat pistää paskaksi jos on laiton. Siks kannattaa kaasuttaa karkuun.

Kiinni ei kannata jäädä koska rikoksentekovälineet voidaan takavarikoida. Pakoilun jälkeen rikoksentekoväline on virittämiseen käytettyjen työkalujen lisäksi myös itse kulkupeli.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sitä mä en tajua, että miksi te mopoilijat ajatte VAAKA MUKANANNE mopolla, jolla punnitsette poliisin jos ja kun se kokeilee teidän mopojanne!:thumbfh:
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Sitä mä en tajua, että miksi te mopoilijat ajatte VAAKA MUKANANNE mopolla, jolla punnitsette poliisin jos ja kun se kokeilee teidän mopojanne!:thumbfh:
Poliisi kirjottaa oman painonsa siihen sakkolappuun:eek!::eek!::eek!::eek!::eek!::eek!::eek!::eek!::eek!:
 

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
Sitä mä en tajua, että miksi te mopoilijat ajatte VAAKA MUKANANNE mopolla, jolla punnitsette poliisin jos ja kun se kokeilee teidän mopojanne!:thumbfh:
Ote poliisin aikoinaan kirjoittamasta valvontailmoituksesta, kun testasivat mopoani: "Nopeus todettu tutkalla 95 kg painoisen poliisimiehen koejamana."
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Hahaa!

Nyt tiedän oikean vastauksen tähän asiaan! Poliisi joutuu korvaamaan aiheuttamansa vahingon, jos mopo vaurioituu. Olen ollut itse tilanteessa, jossa kaverin PV:tä testatiin. Pieni viritetty mopo oli (80cc ja reilun kokonen kaasari).
Noh, poliisisetä meni istumaan PV:n päälle ja aloitti testaamisen. Kuinka ollakaan, hiekkatiellä kun oltiin, takapyörä otti auton renkaanjälkeen, sarvet löi linkkuun vasemmalle ja kaasu täysin auki. Mopo kyljelleen ja tankkiin lommo. Ei saanut kaveri viritetystä sakkoja, koska eivät enään lähteneet koittamaan. Poliisit korvasivat tankin lommon.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Tuli viä mieleen, poliisi saa ottaa mopon vuorokaudeksi lähempään tekniseen tutkimuksiin, jos epäilevät viritetyksi, mutteivät löydä virejä. En oo kuullu että kellää olis viä käyny näin.
 
Ylös