Juu autot oli kuin sienen ja sammaleen peitossa. Takasiipikin oli turhan matalalla ja edessä ja etusiipi korkealla.Rumimmat autot juurikin olivat tuolloin 2006-2008 kausilla, kun oli aivan liikaa kaikenlaisia ilmanohjainhärpäkkeitä.
Pitää toivoa että ensi kaudeksi päädytään parempaan ratkaisuun tuon keulan osalta, tai että ainakaan kukaan ei tuollaisia kyrpänokkia tee.
Mun silmään nuo on komeimpia ykkösiä 60-luvun jälkeen.Rumimmat autot juurikin olivat tuolloin 2006-2008 kausilla, kun oli aivan liikaa kaikenlaisia ilmanohjainhärpäkkeitä.
Hihhei! Ensimmäinen kerta kun ollaan samaa mieltä, sille :thumbup:Rumimmat autot juurikin olivat tuolloin 2006-2008 kausilla, kun oli aivan liikaa kaikenlaisia ilmanohjainhärpäkkeitä.
Pitää toivoa että ensi kaudeksi päädytään parempaan ratkaisuun tuon keulan osalta, tai että ainakaan kukaan ei tuollaisia kyrpänokkia tee.
Keulaa lukuunottamatta muut aiotut aeromuutokset hylättiin. Ihan varma en ole etusiiven kapenemisesta.Ja nyt ei tule ihan heti mieleen että laskivatko nuo jo noita takasiipiä vähän alemmas/levensivät? Ja kapenivatko etusiivet?
"Bodywork width ahead of the front wheel centre line must not exceed 1650mm."Keulaa lukuunottamatta muut aiotut aeromuutokset hylättiin. Ihan varma en ole etusiiven kapenemisesta.
Ei nyt sentään ihan kaikki muut. http://scarbsf1.com/blog1/category/2014-rules/Keulaa lukuunottamatta muut aiotut aeromuutokset hylättiin. Ihan varma en ole etusiiven kapenemisesta.
Tästäkin on sulle jo useaan otteeseen kerrottu. Voisi jo pikkuhiljaa myös sisäistää niitä juttuja oman erinomaisuuden keskellä.Keulaa lukuunottamatta muut aiotut aeromuutokset hylättiin. Ihan varma en ole etusiiven kapenemisesta.
Iha ot, mut lainataan niitä kuvia ilman img-tagejaTodella upeeta, mahtavaa!
Minulle on vain iskostunut mieleen FIA:n WMSC:n tiedote, jossa sanotaan:Tästäkin on sulle jo useaan otteeseen kerrottu. Voisi jo pikkuhiljaa myös sisäistää niitä juttuja oman erinomaisuuden keskellä.
http://www.fia.com/news/world-motor-sport-council-2012Changes made to bodywork design, originally aimed at reducing downforce and drag for increased efficiency, have reverted to 2012 specification.
Siis koko yksi elementti pois!?Tuo takasiiven uudistus on melko mielenkiintoinen.
Vaikuttaa melko lailla jo siiven kiinnitystapaankin. kuvassa näkyvän vihreän boksin aluetta tuo sääntö ei koske.
Siis koko yksi elementti pois!?
Tuon merkitys on valtava ja merkkaa että yläsiipeä on pidettävä merkittävästi suuremmalla kulmassa kuin tänä vuonna, DRS:n merkitys lisääntyy.
Furthermore DRS is currently allowed to move the top flap from a gap of 10mm to 50mm from the mainplane, the 2014 regulations adjust this to between 10mm and 65mm.
Paljon tuo takasiipi matalenisi? Tuossahan lukee että shallower? Muuten nuo muutokset näyttävät siltä että autoista olisi tulossa nätimpiä, paitsi sitten joku vatipää menee ryssimään tuon keulan...Ei nyt sentään ihan kaikki muut. http://scarbsf1.com/blog1/category/2014-rules/
Valitettavasti F1:ssä kaikki tehdään prosentin kymmenysten takia joten nenäpää-nokat nähdään 100% varmasti ensikaudella kunnes FIA ne virallisesti kieltää.Paljon tuo takasiipi matalenisi? Tuossahan lukee että shallower? Muuten nuo muutokset näyttävät siltä että autoista olisi tulossa nätimpiä, paitsi sitten joku vatipää menee ryssimään tuon keulan...
Eiköhän shallower tarkoita tässä tapauksessa kapeampi eikä matalampi.Paljon tuo takasiipi matalenisi? Tuossahan lukee että shallower?
Shallow kyllä tarkoittaa nimenomaan matalaa, mutta Scarbsin jutusta ei selviä onko kyse yläsiiven korkeudesta (siipi sulki), vai siiven paksuudesta (siipi auki).Eiköhän shallower tarkoita tässä tapauksessa kapeampi eikä matalampi.
Piirroksessa nuoli osoittaa vähän väärin, kun se näyttää alempaa siipeä. Tekstissä kuitenkin "Top rear wing a little shallower."Itse ymmärsin tuosta kuvasta, että tarkoitetaan tuota takasiiven "kourun" syvyyttä ts. "kourun" kulma on pienempi. Eli, että itse siiveke on matalempi suoraan edestä katsottuna. "shallow", kun ei meinaa korkeusmielessä mataluutta, vaan esim veden mataluutta. "low" meinais matalaa korkeutta. Vai?