Zervuska Haidis
Well-known member
Paitsi jos se on silloinkin ruma. :alppu:Auto on kaunis kun se voittaa.
Paitsi jos se on silloinkin ruma. :alppu:Auto on kaunis kun se voittaa.
No enkös minä sitä juuri sanonut. Vesi oli vain esimerkkinä. Enivei, tässä videossa tuo nyt kuitenkin näytetään niinkuin koitin selvittää (1:53):Tohon "shallower" termiin: eikös sillä veden mataluuden lisäksi voida puhu syvyyssuuntaisesta pituudesta, eli edestä katsottuna siipi pienenisi syvyyssuunnassa. Toisaalta tuo "kourun" mataloituminenkin voisi tulla kyseeseen.
Enhän minä sinun tulkintaasi tyrmännytkään, vaan totesin, että sekin on järkevä tulkinta tuolle termille. Ja tuo videohan sen nyt todisti oikeaksi.No enkös minä sitä juuri sanonut. Vesi oli vain esimerkkinä. Enivei, tässä videossa tuo nyt kuitenkin näytetään niinkuin koitin selvittää (1:53):
http://www.auto-motor-und-sport.de/video/f1-technik-reglement-2014-im-video-7913407.html
Toisaalta tuo "kourun" mataloituminenkin voisi tulla kyseeseen.
En kyllä menis oikeaoppiseksi väittään. Ei mahdu varmasti ainakaan top 4 merkitykseltään. Syvyyttä se pääasiallisesti meinaa. Kuten sun kaappiesimerkissä. Ei tietenkään suomenkielelle käänny samallalailla. Vesi on matalaa, kaappi ei ole syvä ja kevyt henkäys => shallow [water,closet,breath]. http://dictionary.reference.com/browse/shallowShallow tarkoittaa muutakin kuin matala. Esim myös kapea tai ohut. Esimerkkinä shallow closet ei tarkoita matalaa kaappia vaan sellaista johon ei oikeen syvyyssuunnassa mahdu mitään. Myös ridge gets shallower ei tarkoita että kieleke madaltuisi vaan käy kapeammaksi, tähän toki myös narrow käy korvaamaan.
Mutjoo, iha sama Itse nyt kuite ymmärsin tuon siipihomman suoraan. Koska asiayhteys.c.1400, schalowe "not deep," probably from O.E. sceald (see shoal). Of breathing, attested from 1875; of thought or feeling, "superficial," first recorded c.1586. The noun, usually shallows, is first recorded 1571, from the adj.
Tähän siinä vedottiin, mutta eivät nämä uudet sääntömuutokset ole vieneet formuloita millään tavalla eteenpäin, eikä lisänneet suosiota. Totuus tulee katsojamääristä.Se vanha tunnin aika-ajo oli aika hanurista, kun loppuaikoina saattoi mennä puolikin tuntia ennen kuin yhtään autoa nähtiin radalla. Nykyinen on oikein toimiva vielä kun ensimmäinen osio ei olisi niin turha.
Mitä helvettiä.Formula One Regulation Changes
FIA Formula One World Championship
MON 09.12.13
Paris – 9 December 2013
Following a meeting of the F1 Strategy Group and the Formula One Commission in Paris today, the following items have been unanimously approved:
• Cost cap
The principle of a global cost cap has been adopted. The limit will be applied from January 2015.
A working group will be established within the coming days comprising the FIA, representatives of the Commercial Rights Holder and Team representatives.
The objective of the working group will be to have regulations approved by the end of June 2014.
• Pirelli Tyre test – Bahrain, 17-19 December, 2013
The F1 Commission agreed to a change to the 2013 Sporting Regulations, on safety grounds, allowing the Formula One tyre supplier to carry out a three-day test in Bahrain from 17-19 December, 2013. All Formula One teams have been invited to take part in the test and six have accepted: Red Bull Racing, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India and Toro Rosso.
• Driver numbers
Drivers will be asked to choose their race number, between 2 and 99, for the duration of their career in the FIA Formula One World Championship. Number 1 will be reserved for the current World Champion, should he choose to use it.
If more than one driver choses the same number, priority will be given to the driver who finished highest in the previous year’s championship.
• New penalties
The principle of a five-second penalty for minor infringements was agreed. In what form such a penalty will be applied will be discussed with Formula One’s teams in order that a new regulation be introduced for 2014 season.
• Points for the last race
Double drivers’ and constructors’ points will be awarded at the final race of the Formula One season in order to maximise focus on the Championship until the end of the campaign.
These changes are immediately applicable, given the mandate assigned to the FIA President at the last World Motor Sport Council meeting, held on 4 December in Paris.
FIA Formula One Press Office
Driver numbers
Drivers will be asked to choose their race number, between 2 and 99, for the duration of their career in the FIA Formula One World Championship. Number 1 will be reserved for the current World Champion, should he choose to use it.
If more than one driver choses the same number, priority will be given to the driver who finished highest in the previous year’s championship.
Kuskit saa valita itselleen numeron ja kauden viimeisen kisan pisteet TUPLATAAN. Muutama muukin sääntöuudistus, mutta nämä nyt päällimmäisinä tulee silmille. Mites nyt suu pannaan? 50 pojon erolla mestariksi viimeisestä kisasta, anyone? Käsittämätöntä! Värittää varmasti mestaruustaistelua, mutta onko siinä oikeasti mitään järkeä painottaa joku kisa tuplasti toisia paremmaksi? Ne saa tuulettaa, joilla kulkee mies että vehkeet Abu Dhabissa. Mitähän FIA keksii seuraavana? Monacon voittajalle lisäksi kuusi palkintopallisijaa, ja mahdollisuus lahjoittaa 6,666% pisteistään WWF:n pandoille tai sitten Marussialle.Points for the last race
Double drivers’ and constructors’ points will be awarded at the final race of the Formula One season in order to maximise focus on the Championship until the end of the campaign.
On. Mitä vitun järkeä? Mestaruus olisi automaattisesti sen, kenellä kulkee.Indeed. Toi viimeinen kohta on aivan naurettava
No onhan tarkoitus varsin itsestäänselvä. Viimeisellä pyritään välttämään mestaruuden ratkeaminen liian aikaisin.Mitä helvettiä.
Ei toki, jos vaikka ylivoimaisella pistejohtajalla ei sattuisikaan kulkemaan, vaikka olisi muu loppukausi kulkenut.On. Mitä vitun järkeä? Mestaruus olisi automaattisesti sen, kenellä kulkee.