Kyllä, mutta jos on ennen päätös kisaa itselleen yli 25 pojon johdon saanut, niin kyllä sen kuuluisi myös mestaruus ansaita.Ei toki, jos vaikka ylivoimaisella pistejohtajalla ei sattuisikaan kulkemaan, vaikka olisi muu loppukausi kulkenut.
Kyllä, mutta jos on ennen päätös kisaa itselleen yli 25 pojon johdon saanut, niin kyllä sen kuuluisi myös mestaruus ansaita.Ei toki, jos vaikka ylivoimaisella pistejohtajalla ei sattuisikaan kulkemaan, vaikka olisi muu loppukausi kulkenut.
Ei tule enää nykyään, kun osassa maista katsotaan ykkösiä maksukanavilta. Katsojamäärät eivät enää ole yksiselitteinen mittari. Viime vuoden lasku johtuu kuitenkin lähes yksinomaan Kiinan merkittävästä katsojakadosta. Mikä puolestaan johtuu siitä, että Aasian kisat osuivat päällekkäin muiden perinteisempien urheilutapahtumien kanssa.Tähän siinä vedottiin, mutta eivät nämä uudet sääntömuutokset ole vieneet formuloita millään tavalla eteenpäin, eikä lisänneet suosiota. Totuus tulee katsojamääristä.
Ihan kaikki ei saa pisteitä, joten peräpään tallien järjestys pitää ratkaista 11. ja 12. sijoilla. Tämä ei ole hyvä, pisteytystä pitäisi siis kenties vieläkin laajentaa (toki mielummin nuo peräpään tallit saisivat vähän petrata).Nykysääntöjen henki on se, että kaikki saa pisteitä ja ohittaminen pitää olla itsestään selvää ja turvallisuuden eteen uhrataan kaikki. Nyt puhutaan jo jostain koppiautoista. Mikseivät saman tie aja pelkällä tietokonesimulaatiolla?
Nykysysteemillä. Onhan noita playoffseja sun muita muissakin lajeissa, että ei tämä nyt ihan ainutlaatuinen idea ole, että finaalissa on enemmän pelissä. Voitto vaan lätkässäkin suoraan runkosarjan voittajalle, että olisi reilumpaa.Kyllä, mutta jos on ennen päätös kisaa itselleen yli 25 pojon johdon saanut, niin kyllä sen kuuluisi myös mestaruus ansaita.
Suhtaudun kaksijakoisesti tähän numerohommaan. Toisaalta totuin seuraamiseni alkuaikoina siihen, että talleilla oli käytännössä vakionumerot (kun mestaruuksia vei lähinnä McLaren ja Williams) ja siihen sääntöön olisin paremmin sopeutunutkin. Toisaalta en tainnut suuremmin vastusta siitä poiskaan siirtymistä menestyspohjaiseen numerointiin.Tuo numerointihomma tökkii myös vähän. Nähdäänkö kohta kuskien väleillä kiistoja numeroista, tjms. sekoilua? Tulee vaatimaan totuttelua.
Ei helvetti.Luin pitkästä aikaa Fykkösuutisia,ja nyt jäi kyllä suu auki.Siis tuota viimeisen kisan tuplapistehommaa koskien.Wtf siis mitä helvettiä?? :yuck:Farssihan tuo pistemuutos tulee olemaan, saatana
Nimenomaan näin. Ei tommoinen 80-kymppinen äijä pysty enään tuolla tasolla olemaan. Turbo-moottorit ja kaikki, dementiako Bernie-setää vaivaa? Tuntuu siltä, että aivot ovat jääneet jonnekin 80-luvulle.Ecclestone ja muut seniilit vittuun jo tuolta johtamasta, ihan älytöntä hommaa alkaa olemaan.
Taitaa jäädä kausi kohta katsomatta.
Hamilton johtaa Vetteliä 35 pisteellä ennen Abu Dhabia.Mitä te inisette, mun mielestä hyvä juttu.
Laji päättää säännöistä, tallit osallistumisesta ja katsojat katsomisesta.
Mun mielestä urheilullisestikin ok. Kausi harjotellaan ja lopussa on kaikilla näytön paikka, niinku olympialaiset tms, kerrasta poikki. Ja hyvä näin että kauden lopussa, ovat saaneet kaikki treenata ja eipähän ehkä niin paljoa säästellä paukkuja ensi vuoteen..
Onko joku muu joka on samaa mieltä, että ihan hyvä muutos..?
Tämä hyvä, olisi pitänyt ottaa käyttöön jo silloin, kun Mosley ehdotti.Cost cap
Tämä hyvä, olisivat vain saaneet tehdä päätöksen aikaisemmin niin, että kaikki tiimit olisivat mukana. Uusia renkaita on pakko testata, mutta vielä tässä kuussa ei kuitenkaan päästä testaamaan todellisissa olosuhteissa - eli ensi kauden autoilla.Pirelli Tyre test – Bahrain, 17-19 December, 2013
Eiköhän tähän totu. Saisivat vielä ne numerot sitten selvemmin näkyviksikin.Driver numbers
Riippuu toteutuksesta. Olennaista on se, että rike-rangaistus -systeemi on selkeä.New penalties (5 seconds)
Käytännön vaikutus jää nähtäväksi. Tuplat on aika radikaali ja pitää isomman joukon MM-taistelussa mukana (mikä sinällään on hyvä), mutta siinä missä se mahdollistaa isot nousut, niin myös raa'at pettymykset. Tähän kauteen sillä ei olisi ollut mestaruuden kannalta tietenkään mitään merkitystä, mutta 2012 Alonso olisi noussut mestariksi uusilla säännöillä. Sääntö toki olisi vaikuttanut taktikointiinkin. Aika mixed feelings, en suoralta kädeltä tyrmääkään, koska säilyttää jännityksen.Points for the last race