Samaa mieltä joka kohdasta.mustavihannes sanoi:- Kolmilitraisista V10-moottoreista siirryttäisiin 2,4-litraisiin V8-koneisiin.
...
- Formula ykkösiin otettaisiin mukaan 12 tallia
?
Samaa mieltä joka kohdasta.mustavihannes sanoi:- Kolmilitraisista V10-moottoreista siirryttäisiin 2,4-litraisiin V8-koneisiin.
...
- Formula ykkösiin otettaisiin mukaan 12 tallia
?
Tällä asialla taas ei ole mitään merkitystä jos FIA kantaa laitteet tiimeille ja huolehtii, että niiden sisältöön ei kosketa.-Teme- sanoi:Noup, olen erimieltä. Tähänkin on avain :thumbup: Jos joku tuntee yhtään kryptologiaa niin käytössä voisi olla PKI eli julkisen avaimen tekniikka. Tallit tuntevat FIAn julkisen avaimen ja FIAlla on itsellä hallussaan salainen avain
Sadan pisteen eron saavuttaminen on vaikeampaa, eikä noilla painoilla ole niin hirveästi kokoa..kuiteskaaThunder sanoi:Hyvä ehdotus, mutta jos sattuu saamaan vaikkapa 100 pisteen eron, niin autohan tulisi muistuttamaan kuin vuori, jota siirrellä. Muslimit iloitsisivat ja huutavat kuoroon: "Michael toi vuoren Muhammedin luokse!" Vaikka Schubuda (Tähtien sota) sitä autoa kuljettaakin.:wink:
Luet minua kuin avointa kirjaa-Teme- sanoi:Noup, olen erimieltä. Tähänkin on avain :thumbup: Jos joku tuntee yhtään kryptologiaa niin käytössä voisi olla PKI eli julkisen avaimen tekniikka. Tallit tuntevat FIAn julkisen avaimen ja FIAlla on itsellä hallussaan salainen avain
Tämä on hyvä ehdotus.. saataisiin moottoritehoja ainakin hetkellisesti laskettua..- Kolmilitraisista V10-moottoreista siirryttäisiin 2,4-litraisiin V8-koneisiin.
Ei mitään järkeä tässä ehdotuksessa.. Entä jos kone hajoaa kuljetuksessa? Entä jos kone hajoaa kisassa? Rangaistaanko tästä sitten seuraavassa gp:ssä? Ei ainoastaan joudu keskeyttämään, vaan seuraavassa kisassa starttaa 10 ruutua kauempaa. Näinhän sen pitäisi mennä.- Yhden moottorin olisi kestettävä kahden kisaviikonlopun ajan. Tällä hetkellä yhden moottorin on kestettävä yhden kisaviikonlopun.
Sittenhän voidaan laittaa koneisiin kierrosrajottimet ja tiputtaa kierrokset 15000rpm. Silloin ei tarvittaisi kasikoneita.- Moottoria ohjaavan elektroniikkayksikön pitäisi olla jokaisella tallilla standardi.
Joo.. seitsemän lovinen H-kuvio. Voi olla että tapahtuu aika paljon vaihtovirheitä ja sitä myöten kone- ja vaihteistorikkoja ja keskeytyksiä. Cartissa ja uusissa F3:ssakin on sekventaalivaihteet.. Miksi F1:iin pitäisi laittaa manuaali? On varmaankin pirun hauskaa laittaa välikaasua muuta kikkailuja kun kone kiertää yli 15krpm, on seitsemän vaihdetta ja helvetisti tehoja. Pirun vaikeeta se olis kuudellakin vaihteella. Eikä tollaseen koneeseen voida mitään synkroja laittaa, tuskin niitä saataisiin millään kestämään tollasia kierroslukuja.- Manuaaliseen vaihdelaatikkoon ja kytkimeen palaaminen.
No jaa.. kyllähän näillä saisi jarrutusmatkoja pidemmiksi ja enemmän ohituksia...- Standardit jarrut
Eikö olisi helpompaa että ennen kauden alkua lyötäisiin lukkoon yksi seos ja kaikki tallit ajaisivat koko kauden. Ei tulisi kenellekkään mitään yllätyksiä.- Renkaiden leveyttä kavennettaisiin ja käytettäisiin vain yhtä rengastoimittajaa
Tässä ei taas ole järkeä.. Jos mällää auton lauantaina lunastuskuntoon niin ei pääse sunnuntaina kisaan ja jos moottorikin vielä siinä rytäkässä hajoaa niin seuravassakin kisassa joutuu kärsimään...- Vara-auton käyttöä ei enää sallittaisi
No ei tässäkään paljon järkeä ole.. Aivan turha tuollainen parc ferme-sääntö muutenkin. Mälläät auton perjantaina kun liukastelet jonkun täyteluokan öljyissä niin saat rangaistuksen kun korjaat se seuraavaksi päiväksi..- Autot olisivat parc ferme -huoltokiellossa koko kisaviikonlopun ajan
Ja rahat pistetään simulaatioon, joka on pirusti kalliimpaa. Luotettavuutta on myös paha hakea simulaatioissa..- Testaamista vähennettäisiin merkittävästi
Mitä jos käy niin että takana tuleva törmää takarenkaaseen? Rengas ei heti hajoa, mutta talli haluaisi ottaa varman päälle ettei mitään onnetomuuksia satu.. Rangaistaanko kuljettajaa siitä? Entä milloin saa vaihtaa renkaat kun sade alkaa tai loppuu? Saako renkaita vaihtaa tankkausen yhteydessä?- Kisan aikana ei saisi enää vaihtaa renkaita, paitsi jos kuljettaja kärsii rengasrikon. Välitankkaus pysyisi sallittuna.
Ihan ookoo sääntö, mutta sitten tulisi tilanteita jossa kierroksella ohittettavat voisivat pidätellä tiettyjä kuskeja ja niin edelleen. Lisäksi näillä ostotalleilla ei olisi ikinä mahdollisuuksia voittaa emotallia, siitä varmasti pidettäisiin huolta. Lähtöruudukon peräpää täyttyisi "saubereista" ja se ei olisi kisan kannalta mitenkään hyvä juttu.- Tallien ei tarvitsisi enää itse valmistaa autojaan, vaan niiden ostaminen toisilta talleilta sallittaisiin
Joo.. mutta ei taida olla paljon halukkaita näidenkään sääntömuutosten jälkeen.. Se 48miljoonan dollarin takuusumma pitää siitä kyllä huolen..- Formula ykkösiin otettaisiin mukaan 12 tallia
Voisko joku selittää mulle, että miten jarrutusmatkojen pidennys nostaa ohituksien määrää? Kaikki kuitenkin jarruttavat viime hetkellä. Ei ole etua siitä. Minusta pikemminki haittaa kun joudutaan jarruttamaan aikasemmin eli suorat "lyhenevät" jolloin rinnalle meneminen pitää tapahtua aikasemmin.Zeiar sanoi:Mielestäni standardijarrut olisivat hyvä asia, varsinkin jos ne vaihdettaisiin keraamikomposiitti (tai mikä lie) materiaalista perinteisiin metallisiin. Näin jarrutusmatkat pitenisivät ja se osaltaan rajoittaisi vauhtia. Lisäksi ohitukset luultavasti lisääntyisivät.
Ferrarin mukanaolon. Nuo kaksi ovat tällä hetkellä lähinnä statisteja, perussuorituksella voittoon ja illaksi kotiin.JOC sanoi:Kieltää MS:n ja RB:n mukanaolon?
Mopot on kapeampi ja lyhyempiä. Ja kuten moneen kertaa on jo sanottu, Williams testasi teräsjarruja ja jarrutusmatkat eivät kasvaneet niin paljoa, että ohitusmääriin olisi mitään vaikutusta.pmv sanoi:No kyllähän pitemmät jarrutusmatkat antavat enemmän pelivaraa ohitustilanteissa. Kannattaa katsoa RR:ää, siellä näkee mitä pitkät jarrutusmatkat aiheuttaa kun ajetaan nipussa.
En jaksa uskoa, että tuota ehdottaessanne olette miettineet asiaa loppuun asti. Muistakaa mikä laji on kyseessä. Ymmärrän toki halun kasvattaa kuljettajan roolia suorituksessa, mutta tämä tuskin on oikea tapa tehdä asia.oltzu sanoi:
Manuaaliset vaihteet ja kytkin on myös tervetullut uudistus, samoin kuin jarrujen rukkaaminen.
Aivan oikein. Muita järkeviä materiaaleja hiilikuidun lisäksi ei varmaankaan ole saatavilla.Spam sanoi:...
Teräsjarrut tai vastaavat eivät välttämättä muuttaisi paljon tilannetta.
Koska ne ovat sitä kiistatta.Hurmurisija sanoi:Minusta kysymyksessä on pelkästään mielikuvien taistelu. F1-sarja ja sen autot ovat monin tavoin säädeltyjä ja rajoitettuja jo nyt, mutta jostain kumman syystä ne koetaan teknisen kehityksen huipuksi ja vapaan kilpailun malliesimerkiksi. Miksi?